Octavia praznuje

04.04.2016

Pred 20 leti je premiero doživela ena izmed najuspešnejših modelskih serij avtomobilov na svetu: leta 1996 je Škoda Auto predstavnikom mednarodnih medijev prvič predstavila limuzinsko različico Octavie. V naslednjih dveh desetletjih je Škoda Octavia postala prodajna uspešnica v svetovnem merilu in do danes ostaja najbolje prodajani model češke avtomobilske znamke. Ta kompaktni model je temelj uspešnega razvoja znamke Škoda.

Škoda Octavia v teh dneh praznuje okroglo obletnico. Impresivna vmesna bilanca kompaktne prodajne uspešnice: v 20 letih od premierne predstavitve prve Škode Octavie je bilo po vsem svetu prodanih pet milijonov izjemno vsestranskih modelskih različic iz družine Octavia. Edinstvena kombinacija nadpovprečne prostornosti, sodobnih motorjev in varnostnih elementov za privlačno ceno je botrovala vsem nadaljnjim modelskim serijam in generacijam vozil češke znamke.

Leta 1992, približno eno leto po vstopu Škode v koncern Volkswagen, se je začel razvoj popolnoma nove modelske serije Škoda Octavia. Temeljila je na platformi, povsem novi za tisti čas, ki je bila na ravni koncerna razvita vzporedno z zasnovo Octavie. V Škodinem razvojnem centru v Mladi Boleslav so inženirji z najsodobnejšo računalniško podprto tehnologijo CAD (Computer Aided Design) konstruirali robustno strukturo karoserije, medtem ko je Dirk van Braeckel, vodja oblikovanja znamke Škoda, s svojo ekipo snoval brezčasno in edinstveno obliko karoserije.

Posebno pozornost so razvojni inženirji namenili aktivni in pasivni varnosti. Med drugim je Škoda poleg čelnih varnostnih blazin prvič ponudila tudi takrat nove stranske varnostne blazine. Velika posebnost novega kompaktnega vozila je bil praktičen velik pokrov prtljažnika, ki je pri modelu s kompaktnim zadkom omogočal izjemno udoben dostop do prtljažnika s prostornino 528 l - pri podrti zadnji sedežni klopi celo 1.328 l.

Leta 1996, v prvem modelskem letu, sta bila v ponudbi dva štirivaljna bencinska in en turbodizelski motor. Osnovni motor je bil 1.6 MPI z močjo 55 kW (75 KM), višje pozicionirani motor 1.8 20 V pa je razvil 92 kW (125 KM) moči. Sodobni turbodizelski motor 1.9 TDI z direktnim vbrizgavanjem goriva in močjo 66 kW (90 KM) je omogočal povprečno normirano porabo 5,1 litra goriva na 100 kilometrov. Škodino paleto motorjev je postopoma dopolnil 1.8 20 V Turbo z močjo 110 kW (150 KM) in izjemno varčni 1.9 SDI z močjo 50 kW (68 KM).

Marca 1998 je na avtomobilskem salonu v Ženevi svojo svetovno premiero praznovala prva Octavia Combi, ki se je začela prodajati maja 1998. Predvsem v Evropi je ta različica hitro postala prodajna uspešnica. Leta 1999 se je prvič predstavila Octavia Combi s štirikolesnim pogonom.

Tipska oznaka Octavia/Octavia Combi se nanaša na prodajno uspešnico z istim imenom, pod katerim je Škoda v letih od 1959 do 1964 v tovarnah v Mladi Boleslav in v Kvasinyju izdelala okrog 364.000 vozil. Latinski izraz "octavia" pomeni "osmi" - Octavia je bilo osmo Škodino vozilo "moderne dobe" s sodobno posamično kolesno obeso od prve predstavitve te tehnike leta 1933.

Za novo modelsko serijo Octavia je Škoda v tovarni v Mladi Boleslav zgradila nov sodoben obrat v hali s 37.500 kvadratnimi metri površine. Temu je sledila še nova lakirnica za do 1.800 vozil na dan. Nov proizvodni trak je z obratovanjem začel 3. aprila 1996. Kapaciteta matične tovarne se je z 90.000 enotami povečala na 350.000 vozil na leto in Škoda je postala največje industrijsko podjetje na Češkem.Novembra 2010 je s proizvodnega traku v tovarni Vrchlabí zapeljalo zadnje vozilo prve serije. Med letoma 1996 in 2010 je Škoda prodala skupaj 970.000 limuzin in več kot 470.000 karavanov.

Octavia druge generacije je nadaljevala zmagovalni pohod svoje predhodnice. V letih
od 2004 do 2013 je Škoda prodala skupaj 1,6 milijona limuzin in 900.000 karavanov. Octavia II je prva vsebovala tehnologije, kot so motorji z direktnim vbrizgavanjem goriva in menjalnik za neposredno prestavljanje (DSG).

Proizvodnja tretje generacije Octavie, najpomembnejšega predstavnika modelske ponudbe znamke Škoda, poteka od novembra 2012. Konec marca 2016 je s proizvodnega traku matične tovarne v Mladi Boleslav zapeljalo milijonto vozilo te modelske generacije.

Češka tradicionalna znamka je od uvedbe prve Škode Octavie leta 1996 izdelala skupaj pet milijonov vozil tega modela. Proizvodnja Škode Octavie poleg tovarne v Mladi Boleslav poteka tudi na Kitajskem, v Indiji, Rusiji in Kazahstanu.

Za pravilno delovanje in preprostejšo uporabo te strani uporabljamo piškotke.
Sprejmi in nadaljuj