Z Vision E v električno prihodnost

29.03.2017

Nastop znamke Škoda na mednarodnem avtomobilskem salonu v Šanghaju (Shanghai motor show 2017, 19. - 28. april) je v znamenju elektrificirane spremembe: s študijo Vision E  znamka prikazuje svoj pogled na prihodnost individualne mobilnosti.

 

Zelo čustveno oblikovan petvratni SUV kupejevskih potez lahko le s pomočjo električne energije prevozi do 500 kilometrov, hkrati pa izpolnjuje standarde tretje stopnje vozne avtonomije. Škoda se tako intenzivno pripravlja na elektrifikacijo svoje modelske palete in bo do leta 2025 lahko ponudila pet povsem električno gnanih modelov v različnih segmentih.

Načrtovanje mobilnosti jutrišnjega dne tako pri znamki Škoda teče s polno paro. Prvi povsem električno gnan konceptni avtomobil in prvi avtonomni avtomobil v zgodovini znamke namreč pooseblja interpretacijo električne mobilnosti pri tej znamki.

 

Vision E prepriča s svojimi zunanjimi merami: z dolžino 4,645 mm, širino 1,917 mm in višino 1,550 mm. Zahvaljujoč dolgi medosni razdalji (2,850 mm) in kratkim previsom spredaj in zadaj so lahko tehniki, kot sicer vselej pri znamki ŠKODA, oblikovali izredno prostorno notranjost. V konceptnem vozilu so tako združili za športne terence (SUV) tipično povišan položaj sedenja in prostorno notranjost z dinamično silhueto in nežno padajočo linijo strehe v kupejevskem slogu.

Zahvaljujoč sistemski moči 225 kW lahko Vision E pospešuje dovolj odločno, končna hitrost pa je omejena na 180 km/h. Zmogljiva li-ionska baterija in optimalna regeneracija  zavorne sile omogočata doseg do 500 kilometrov. Inteligentni nadzor motorjev omogoča idealno sodelovanje obeh motorjev z največjo možno učinkovitostjo, hkrati pa omogoča tudi štirikolesni pogon tega zmogljivega koncepta. Pogon prednjih oziroma zadnjih koles se tako vklaplja po potrebi, s tem pa lahko sistem zagotovi največjo možno stabilnost, varnost in vozno dinamiko med vožnjo.

S konceptom Vision E nakazuje znamka Škoda tudi možne oblike avtonomne vožnje, ki bodo na voljo v kratkem. Po zadnjih podatkih in raziskavah bi lahko že v letu 2030 kar okoli 15 odstotkov novih avtomobilov vozilo povsem avtonomno. Koncept Vision E dosega v tem trenutku tretjo stopnjo vozne avtonomije. Samostojno zmore tako krmiliti avtomobil v gneči, voziti znotraj svojega voznega pasu in se umikati, prehitevati, sam poiskati prosto parkirno mesto ter sam parkirati in zapeljati iz parkirnega mesta. Pri tem so mu v pomoč številna tipala in kamere, ki nenehno opazujejo okolico.     

Strategije elektirčne mobilnosti

Elektromobilnost igra torej ključno vlogo v strategiji globalne rasti znamke. Škoda namreč razvija lastne koncepte električnih vozil na osnovi koncernske platforme MEB. Elektrifikacija modelske palete se bo tako začela že leta 2019, ko bo na trgu Superb kot priključni hibrid (plug-in -hybrid). Kmalu zatem, leta 2020, bo temu modelu sledil prvi povsem električno gnan serijski model Škoda. Do leta 2025 pa bo nato znamka razširila svojo paleto električno gnanih vozil na pet modelov v različnih razredih.

Za pravilno delovanje in preprostejšo uporabo te strani uporabljamo piškotke.
Sprejmi in nadaljuj