Modeli

01.03.2017

Fabia z dinamičnim 1.0 TSI

Fabia in Fabia Combi bosta poslej opremljeni tudi z novim 1.0 TSI motorjem s tremi valji, ki bo nadomestil znan 1,2-litrski štirivaljnik.

Nov motor ponuja kljub manjši prostorni boljše zmogljivosti - v šibkejši verziji zmore motor 70 kW (95 KM), kar je štiri kilovate (5 KM) več od prostorninsko večjega motorja. V močnejši različici je nazivna moč ostala enaka (81 kW/110 KM), toda nov motor ponuja precej več navora (200 namesto 175 Nm). Poleg vseh atributov pa nov motor pomeni tudi zmanjšanje porabe do šest odstotkov.

Nov motor navdušuje tudi s športnejšim, bolj izrazitim zvokom. Njegova kompaktna konstrukcija in lahka gradnja (aluminijasta glavna gred) pomeni za deset kilogramov nižjo težo. Alumijasti bati in ojnice so tako dobro uravnoteženi, da trivaljnik teče mirno in uglajeno z minimalnim notranjim trenjem. Tako je odveč tudi sicer običajna protivibracijska gred, kar spet pomaga pri zmanjševanju teže in trenja.

Tudi oljna črpalka s prilagodljivim pretokom pomaga pri zmanjševanju trenja in porabe, saj pritisk prilagaja potrebam. Pritisk polnjenja turbine dosega 1,6 bara (relativno), in to zelo spontano, zahvaljujoč tudi dejstvu, da je hladilnik polnilnega zraka vključen v sesalni trakt. Motor je tudi sicer odziven in dinamičen, zahvaljujoč frekvenci pulziranja izpušnih plinov, ki zmore hitreje nabrati količino kinetične energije kot pri štirivaljniku. To je predvsem pomembno pri nizkih hitrostih, na primer pri vožnji v mestu.

1.0 TSI s 70 kW (95 KM): nazivna moč tega motorja znaša torej 95 konjev, torej pet več od predhodnika, navor pa ostaja nespremenjen pri 160 Nm. Zato pa so zmogljivosti v primerjavi s predhodnikom boljše. Končna hitrost znaša 185 km/h (prej 182), pri modelu Combi pa 187 km/h. Tudi pospešek je boljši za 0,3 in znaša 10,6 (Combi 10,8). Opazno je padla tudi poraba  - od 4,6 na 4,3 l/100 km, izpust CO2 je manjši za šest gramov (99 namesto 105 g/km).

1.0 TSI s 81 kW (110 KM): pri tej izvedbi je moč nespremenjena, toda navora je precej več - 200 Nm namesto 175. Tako Fabia pospeši v 9,5 s do 100 km/h (9,6 Combi), končna hitrost pa znaša 196 km/h (199 km/h Combi). Prirastek navora je bolj opazen pri prožnosti, saj zmore Fabia z DSG menjalnikom v sedmi prestavi zdaj pospešiti od 60 do 100 km/h 2,4 sekunde hitreje (Combi pa 2,6), od 80 do 120 pa 3,9 sekunde hitreje (4,1 Combi). Poraba je pri verziji z ročnim menjalnikom padla za 0,3 litre (4,4 l/100 km, 101 g CO2/km), za DSG pa za 0,1 litra na 100 km (4,5 l/100 km, 105 g/km).

Asistenčni sistemi iz višjih razredov

Fabia ponuja tudi cel kup najsodobnejših asistenčnih in varnostnih sistemov, ki so običajno na voljo v višjih avtomobilskih razredih. Poleg šestih zračnih blazin in ESC (stabilnostni sistem)  ter XDS+ sistema (zapora diferenciala) vključuje seznam še funkcijo samodejnega mestnega zaviranja v sili, aktivni tempomat (ACC), opozarjanje na prečni promet zadaj, pa večnaletno zavoro, opozarjanje na utrujenost voznika, pomoč pri speljevanju v klanec, nadzor pritiska v pnevmatikah pa je serijski za države EU. Tu je še kup elementov udobja, kot na primer KESSY sistem, ki omogoča prostoročno odklepanje, zaklepanje in zagon avtomobila. Ali pa senzor za dež, ki pomaga uravnavati delovanje brisalcev glede na intenzivnost padavin. Ter s sistemom za avtomatski vklop dolgih luči pomaga do optimalne vidljivosti.

ŠKODA Connect: pomoč s pritiskom na stikalo

Kot doplačilna opcija je za model Fabia na voljo tudi nov sistem ŠKODA Connect, s katerim je Fabia vedno online. Sestavljajo ga storitve Infotainment Online in Care Connect. Med širokim naborom storitev so med zanimivejšimi prometne informacije, ki kažejo na potek prometa po izbrani poti v realnem času; sistem po potrebi predlaga obvozno pot. Online storitve obsegajo še informacije o bencinskih črpalkah, cenah goriva, ponujajo vremensko napoved, novice …

Care Connect pa pomaga vozniku v različnih voznih situacijah, kot na primer v primeru okvare vozila, ko lahko preko klica uredi pomoč ter pošlje potrebne informacije svetovalcu. Proaktivni servis pa pomaga pri urejanju servisnih storitev preko pošiljanja potrebnih podatkov o stanju avtomobila v pooblaščen servis. Lastnik lahko tudi oddaljeno dostopa do avtomobila in dobi podatek o stanju ključavnic, vrat, strešnega okna ... Seveda pa tudi do voznih podatkov (prevoženi kilometri, gorivo v rezervoarju, doseg …) preko ŠKODA Connect aplikacije na mobilnem telefonu. Lahko pa si v navigacijo kar od doma pošlje tudi izbrano pot, aplikacija pa pokaže tudi lokacijo avtomobila.

Vmesnik SmartLink+ omogoča uporabo številnih aplikacij pametnega telefona kar na zaslonu infotainment sistema v avtomobilu. Funkcija SmartGate pa omogoča prenos podatkov o delovanju avtomobila na pametni telefon.

'Simply Clever' - kup premetenih rešitev v model FABIA

Kot vsi modeli Škoda, je tudi Fabia polna 'Simply Clever' rešitev, ki lajšajo vsakdan v avtu. Kot na primer dežnik pod sovoznikovim sedežem, strgalo za led v vratcih rezervoarja, multimedijsko držalo v osrednji konzoli, koš za odpadke v vratih, držalo za odsevni varnostni brezrokavnik, nosilci za plastenke s pijačo v vratih, mreže na notranji strani sedežev …  

Za pravilno delovanje in preprostejšo uporabo te strani uporabljamo piškotke.
Sprejmi in nadaljuj