VI VOZITE, MI SKRBIMO ZA VAS
VI VOZITE, MI SKRBIMO ZA VAS
VI VOZITE, MI SKRBIMO ZA VAS
VI VOZITE, MI SKRBIMO ZA VAS

Kdo vas varuje na poti? 

Cela vrsta varnostnih in asistenčnih sistemov, ki so bili doslej rezervirani za razred višje, vam je zdaj na voljo za vašo večjo varnost. ŠKODA Superb je serijsko opremljen s sistemom proti zanašanju (ESP) z dodano večnalentno zavoro (MCB). 

V državah Evropske unije je serijsko vključenih še več varnostnh sistemov: opozorilni sistem za pomoč pri preprečevanju trka z vgrajeno mestno zavorno funkcijo, nadzor tlaka v pnevmatikah, sedem varnostnih zračnih blazin, XDS + kot napredna verzija elektronske zapore diferenciala.

Preberite več, da boste seznanjeni s celotno ponudbo inovativnih asistenčnih in varnostnih sistemov, namenjenih vaši večji varnosti. 

Front Asist  

Front Assist je sistem, ki opozarja voznika na možnost naleta. Če oceni, da je nalet neizogiben, začne z zaviranjem, da zmanjša posledice trka.  

Ta sistem deluje z radarskim senzorjem, ki je vgrajen v masko hladilnika in vseskozi nadzoruje razdaljo do prometa pred vozilom.      

Če postane razlika med prometom spredaj in vozilom premajhna ali vozilu grozi nalet, voznik pa ne reagira, sistem samodejno posreduje na eni od naštetih ravni: 

  • vidno opozorilo, da je varnostna razdalja prekratka
  • zvočni opozorilni in vizualni signal
  • samodejni zavorni signal
  • samodejno zaviranje, da bi sistem preprečil trčenje ali vsaj zmanjšal posledice le-tega

Blind Spot Detect 

Sistem prepoznavanja mrtvega kota pomaga vozniku pri menjavi voznih pasov, saj ga opozarja na vozila v mrtvem kotu. 

Dva radarska senzorja sta nameščena v spodnjem delu odbijača in nadzirata prostor za avtomobilom do razdalje 20 metrov. 

Ko sistem zazna vozilo v mrtvem kotu, ki se približuje avtomobilu, sproži opozorilni signal LED sijalke v stranskem ogledalu in s tem opozori voznika. Če voznik nakaže namero zavijanja v trenutku, ko se vozilo približuje, ga na nevarnost opozori LED sijalka z utripanjem.

Blind Sport Detect je aktiven od 10 km/h do končne hitrosti avtomobila. 

Crew Protect Assist 

Ta sistem koordinira vse aktivnosti varnostnih sistemov, ki so vgrajeni v avtomobil, da bi kar najbolj zmanjšal tvegane situacije v prometu.

Nov ŠKODA Superb ima vgrajeni dve ravni tega sistema, kar je odvisno od vseh ostalih elementov, ki so v avtomobilu:

  • Vstopna različica najprej zategne varnostne pasove sedežev. Če začuti nestabilno obnašanje avtomobila (pre- ali podkrmarjenje), hkrati s tem skoraj povsem zapre bočna in strešno okno, da tako prepreči  vdor morebitnih zunanjih predmetov
  • Pri višji stopnji sistema pa le-ta deluje tudi v povezavi z radarjem v avtomobilu. Crew Protect Assist - Front lahko tudi sam reagira z uporabo senzorjev aktivnega tempomata.

Traffic Jam Assist
(pomoč pri vožnji v gneči) 

Ta sistem omogoča varnejšo in udobnejšo vožnjo v prometni gneči in zamaških. 

Traffic Jam Assist pravzaprav povezuje in združuje aktivni tempomat in sistem za preprečevanje nenamernega zapuščanja voznega pasu. 

V primeru gneče na cesti lahko Lane Assist zagotovi aktivno vodenje in pomaga vozniku ostati znotraj oznak za svoj vozni pas pri hitrosti pod 60 km/h. Če je aktivni tempomat (ACC) vklopljen, lahko Superb obvlada tako vodenje kot pospeševanje in zaviranje, ne glede na to, kako polna je cesta. Voznikove roke morajo biti vselej na volanskem obroču, da sistem deluje.  

Emergency Assist
(Ustavitev vozila v sili)

Emergency Assist ali zaviranje v sili je sistem, ki pomaga, če postane voznik za volanom nesposoben upravljati z vozilom. 

Če sistem torej v določenem času ne zazna nobenih reakcij na volanu ali drugih potez voznika, potem sproži opozorilni zvočni signal. Če še vedno ni voznikove reakcije, sistem izvede opozorilno zavijanje. Če je voznik še vedno neaktiven, sistem povsem zaustavi avtomobil z vklopljenimi štirimi varnostnimi utripalkami.

Ta sistem deluje v kombinaciji  z DSG menjalnikom, ACC sistemom in Lane Assist sistemom.

ESP z večnaletno zavoro (Multicolision Brake - MCB) 

Avtomobil, ki je bil vpleten v trčenje in pri katerem so se sprožile tudi varnostne zračne blazine, se lahko še vedno premika in tako povzroči še kakšno nesrečo … 

Analize vzrokov, poteka in okoliščin prometnih nesreč so ključne za napredno prometno varnost. Rezultati so seveda koristni pri razvoju pasivnih in aktivnih asistenčnih sistemov vozil Škoda. 

  … in tukaj vstopi večnaletna zavora, ki po trku vozilo povsem ustavi in prepreči nov nalet. 

V novem modelu Superb je ta zavora MCB že vključena v sistem ESP, torej v varnostni sistem, ki po trku preprečuje nastajanje dodatne škode. 

Vrhunski osvetljevalni sistemi za optimalen izkoristek načela ''videti in biti viden'' 

Vidnost vozila igra ključno vlogo pri varnosti v cestnem prometu. Inovativni osvetljevalni sistemi zagotavljajo optimum po načelu 'videti in biti viden'. Sprednji žarometi so opremljeni s halogenskimi žarnicami ali biksenonsko tehnologijo, ki vklučuje tudi prilagodljive žaromete (AFS - Adaptive Frontlight System) in LED dnevne luči. 

Funkcija zatemnjevanja ali maskiranja snopa dolgih luči je v modelu Superb na voljo prvič. Opazne LED luči pa krasijo zadnji del tega modela kot del serijske opreme. Tam sta še dva odsevnika na odbijaču. 

Biksenonski žarometi s funkcijo AFS ponujajo optimalno osvetlitev ceste in okolice, ob tem pa sistem upošteva še razmere na cesti ter vremenske in prometne razmere.  

Avtocestna vožnja

AFS sistem v avtocestnem načinu delovanja 

Vožnja po avtocesti zahteva dolg svetlobni snop, ki mora osvetljevati levi in desni konec ceste. Prehod iz medmestne vožnje na avtocestno vožnjo poteka postopno, tako da je prehod na dolg snop mehak. Ta način je aktiven od 90 km/h.   

Medmestna vožnja

AFS sistem v medmestni vožnji 

Ta način je najbližji normalnemu snopu, v katerem sta tako levi kot desni snop v prednstavljenem položaju. Ta način je aktiven med 0 - 15 km/h in med 50 in 90 km/h. 

Zavoj

AFS v načinu zavoja 

Glede na kot volanskega obroča in glede na hitrost avtomobila smerni žarometi najbolje osvetljujejo zavoje in omogočajo vozniku, da hitreje reagira na nepredvidljive situacije. Aktiven je od 10 km/h.

Mesto

AFS v načinu vožnje po mestu 

V tem načinu je razpršenost svetlobnega vzorca širša in krajša kot v medmestnem načinu. Žarometi osvetljujejo celoten pas ceste in ustrezen del pločnika. Aktiven pri hitrosti med 15 - 50 km/h. 

Križišča

AFS v načinu vožnje skozi križišča 

Statične smerne luči predstavljajo meglenke v funkciji zavijanja, ki pomagajo osvetljevati kratke in zaprte zavoje, hkrati pa tudi morebitne skrite prehode za pešce in parkirne prostore. Ta sistem je aktiven od 40 km/h. 

Smart Light Assist 

Ta sistem ponuja več varnosti z optimiziranjem osvetlitve v vseh prometnih situacijah. 

Smart Light Assist vključuje dinamično osvetlitev zavojev z maskiranim snopom dolgih žarometov. Večfunkcijska kamera prepoznava prihajajoč nasprotni promet in vozila pred njo v mraku in tako sistem Smart Light Assist samodejno zatemni snop žarmetov samo v potrebnem delu. 

Namesto da bi sistem preklapljal med dolgimi in kratkimi žarometi, je sposoben zatemniti le potreben del snopa, ki pada na prihajajoče vozilo. To pomeni, da voznik vedno uporablja snop dolgih žarometov in izkorišča boljšo svetilnost, ne da bi pri tem motil druge udeležence v prometu.  

Light Assist 

Ta sistem samodejno preklaplja med dolgimi in kratkimi žarometi. 

Večfunkcijska kamera prepoznava prihajajoč promet in vozila pred njo v temi. Sistem lahko tako samodejno preklopi na kratek osvetlitveni snop.

Light Assist samodejno nadzira uporabo dolgega svetlobnega snopa žarometov in samodejno vklopi dolge žaromete pri hitrosti nad 60 km/h, ko zazna, da je dovolj temno. Če sistem nato zazna, da se mu približuje avtomobil, samodejno zatemni dolge žaromete, da ne zaslepi voznika.

Zračne blazine in zaščita pred trkom 

Do devet varnostnih zračnih blazin, vgrajenih v avtomobil, je natančno uglašenih s tritočkovnimi varnostnimi pasovi in vzglavniki, ki ščitijo voznika in potnike pred poškodbami.

Do devet varnostnih zračnih blazin

Glavna naloga zračnih blazin je zaščita teles potnikov v sodelovanju z zaščitnimi pasovi ali vsaj zmanjševanje morebitnih poškodb pri trku.

Sprednje zračne blazine

Voznika ščiti sprednja zračna blazina, ki je nameščena v volanskem obroču. Za zaščito sovoznika skrbi zračna blazina v armaturni plošči pred njim.

Kolenska varnostna zračna blazina 

Ta blazina je nameščena v spodnjem delu armaturne plošče pod volanskim obročem in je namenjena zaščiti voznikovih nog in kolen pri čelnem trčenju. 

Bočne zračne blazine spredaj 

Bočne zračne blazine so nameščene v bokih sedežev in ščitijo kolke potnikov ob bočnem naletu.

Bočne zračne blazine - zadaj

Potnike na zadnji klopi ravno tako ščitijo bočne zračne blazin zadaj.

Bočne zračne zavese 

Te zavese ščitijo cel predel med stebričkma A in C. Namenjene so predvsem zaščiti glav potnikov spredaj in zadaj in tako zagotavljajo največjo možno varnost. 

Isofix vpetja 

Zadnja Isofix vpetja  omogočajo lažjo in varnejšo namestitev otroških sedežev. Isofix vpetja je mogoče namestiti tudi na prednji sovoznikov sedež, dodatna pa še v prtljažnik, z uporabo TopTether Sistema. 

Sprednje varnostne luči v vratih 

Drobna pomoč, ki vam omogoča varno zapustiti avtomobil v temi. Vsakič, ko se odpro sprednja vrata, se vklopijo varnostne luči, ki opozorijo ostale udeležnce v prometu na možnost izstopa potnika, tako da lahko mirno izstopite brez strahu pred naletom.

Drugi varnostni elementi 

Pri novem modelu ŠKODA Superb gre v prvi vrsti za varnost potnikov brez sklepanja kompromisov. Poleg opisanih varnostnih sistemov so serijsko ali za doplačilo na voljo še naslednje opcije za model Superb:

 

  • ABS sistem preprečuje blokiranje koles med zaviranjem ob paničnem zaviranju ai pri zaviranju na spolzki podlagi.

  • S povečanjem moči zavornega pedala pomaga sistem Braking Assist doseči največjo možno učinkovitost in tako skrajšati zavorno pot.

  • MSR je sistem, ki preprečuje blokiranje gnanih koles med prestavljanjem navzdol na spolzki podlagi.

  • Sistem ASR pomaga pri gladkem speljevanju in pospeševanju, ne da bi se kolesa obračala v prazno na drseči podlagi.

  • EDL sistem pomaga, ko je potrebno pospeševati navkreber s slabim oprijemom enega od gnanih koles.

  • XDS+ pomaga vozniku pri dinamični vožnji skozi ostrejše zavoje in zagotavlja, da se vozilo obnaša dovolj nevtralno med zavijanjem. Nadzorna elektronika v osnovi simulira delo samozapornega diferenciala, da s tem izboljša oprijem gnanih koles in vozno dinamiko v zavojih. Tako bo avtomobil prevozil zavoj hitreje in bolj suvereno.

  • Nadzor tlaka v pnevmatikah (TPMS) skrbi za informiranost voznika o tlaku v vseh pnevmatikah.

  • Doplačljiv sistem pomoči pri speljevanju v klancu (Hill Hold Control) pomaga vozniku, da brez težav spelje tudi navkreber. Sistem se aktivira pri klaničnah z naklonom pet stopinj ali več in omogoča varno in enostavno speljevanje z mesta brez uporabe ročne zavore. Sistem preprečuje drsenje vzvratno in ustavitev motorja.

  • Utripajoče zavorne luči zmanjšujejo nevarnost naleta od zadaj, še posebno takrat, ko se avtomobil približuje prometnim zamaškom na avtocesti ali pa, ko je potrebno v hipu zavreti pred nepričakovano oviro. 
Za pravilno delovanje in preprostejšo uporabo te strani uporabljamo piškotke.
Sprejmi in nadaljuj