121 let zgodovine v gibanju  

Prva Škoda ni bila niti avto niti Škoda, ampak kolo. Leta 1895 ga sta ga sestavila mehanik Václav Laurin in prodajalec knjig Václav Klement. Poleg imen ju je družila še ljubezen do koles in inovativen duh. In ker zase nista našla primernega kolesa, sta ga sestavila kar sama in ga domoljubno poimenovala Slavia.

Od skromnih začetkov ju je pot vodila naprej, povzpela sta se med izdelovalce prvih motorjev na svetu, s katerimi so kmalu podirali hitrostne rekorde in osvajali dirkaške lovorike. Uspeh ju je opogumil, dodala sta še dve kolesi in z modelom Voiturette A ustanovila novo avtomobilsko rodbino. Tako se je je pričela pisati zgodovina enega najstarejših proizvajalcev avtomobilov na svetu.

Leta 1925 se je podjetje Laurin & Klement združilo s podjetjem Pilsen Škoda in doseglo uspešen preboj z modelom Škoda Popular. Niti razburljivo 20. stoletje, ki so ga zaznamovali dve svetovni vojni in socialistično plansko gospodarstvo, ni omajalo predanosti proizvodnji visoko kvalitetnih avtomobilov. S pripojitvijo skupini Volkswagen leta 1991 se je strast do soustvarjanja prihodnosti na krilih uspešne preteklosti le še utrdila.     

Pot do današnje krilate puščice predstavlja zgodbo preoblikovanja podjetja Laurin & Klement skozi čas. 

Več kot stoletje razvoja prevoznih sredstev 

1899 - L&K: kolo Slavia 

Kolo, ki sta ga izdelala ustanovitelja podjetja, Vaclav Laurin in Vaclav Klement, je bilo za tiste čase prava mojstrovina. Sestavne dele sta sprva kupovala v tujini, vse večje povpraševanje pa je vodilo k potrebi po izvirnejših rešitvah. Kmalu sta zagnala polno proizvodnjo pod domoljubnim imenom Slavia. 

1906 - L&K: motor  Slavia 

Motor z dvojnim cilindrom je postal najbolj razširjen tip motorja. Med proizvodnjo so zmogljivost motorja povečali s 544 kubičnih centimetrov na 615. Izdelali so 675 motorjev. Enega najpomembnejših dosežkov predstavlja zmaga na dirki v francoskem Dourdanu leta 1905.  

1906 - L&K: Voiturette A

Na krilih uspeha, ki ga je poželo z motorji, se je mlado podjetje preusmerilo v izdelavo prvih avtomobilov. Podobno kot njegovi dvokolesni predhodniki se je tudi Voiturette A izkazal za zadetek v polno, tako doma kot v tujini, in se nemudoma uvrstil med avtomobilske klasike. 

1929 - L&K: ŠKODA 110

Leta 1925 se je podjetje L&K združilo s podjetjem Škoda iz Pilsna. V počastitev dogodka so na hladilniku priljubljenega štiricilindrskega motorja, tip 110, odtisnili logotipe obeh podjetij. Avto s tovrstnim motorjem in štirimi do šestimi potniki je lahko dosegel najvišjo hitrost 80 km/h.

1932 - ŠKODA: 860

Gre za edinstven, luksuzen model z osemcilindrskim motorjem, ki je veljal za enega največjih in najdražjih osebnih vozil tistega časa. Kupovali so ga plemiči in premožni podjetniki. Izdelanih je bilo le 49 primerkov.

1935 - ŠKODA: Rapid

Rapid je bil zanesljiv, priljubljen in pristen svetovljan, energičen in drzen kot njegovi lastniki. Popotniki in raziskovalci so se z Rapidom opravili po celem svetu, celo na severni tečaj. Prav njihova avanturistična popotovanja so bila za Škodine avtomobile najboljša promocija.  

1937 - ŠKODA: Popular Monte Carlo

Konec je z vožnjami v razmajanih avtih! Model Popular se je ponašal z novim podvozjem in neodvisnim vzmetenjem, kar je bila za tiste dni revolucionarna in napredna rešitev. Popular je bil tržna različica dirkalnega avtomobila z relija Monte Carlo.  

1939 - ŠKODA: Superb 3000 OHV

Ciljna skupina modela, ki je bil oblikovan za najbolj zahtevne ljubitelje avtomobilov, so bili gospodarstveniki in politiki. Izdelovali so ga med leti 1938 in 1949. Pred drugo svetovno vojno so naredili 113 primerkov, po koncu vojne pa še 62. Ti so dobili ime Škoda Superb OHV.

1950 - ŠKODA: 966 Supersport

Dirkalni avto s karoserijo v obliki cigare je bil najhitrejši češkoslovaški avto svojih dni. Dosegal je hitrost do 197.7 km/h. In čeprav sega v leto 1950, pogled nanj še dandanes pospeši bitje srca. 

1958 - ŠKODA: 1100 OHC

Občutek vetra v laseh, kot bi sedeli na kolesu, sta ponujala dva modela kupejev, ki so ju začeli izdelovati v duhu prihajajočih 60. let. Zaradi gospodarskih in političnih razlogov pa z njima na žalost nikoli niso nastopili na kateri izmed evropskih dirk. 

1961 - ŠKODA: Felicia 994

Felicia, ki je bila zasnovana kot kabriolet z dvemi vrati, nemalokrat velja za najlepši Škodin avto vseh časov. V kabrioletu z zložljivo plastično streho se je lahko peljalo pet oseb. Motor s prostornino 1,1 litra so namestili spredaj.   

1964 - ŠKODA: Octavia Combi

Leta 1961 so jo predstavili kot kombi, večnamenski avto, ki je ob udobju in prostornosti limuzine ponujal priročnost večnamenskega vozila. V tovarni v Kvasinyju so jih izdelali več kot 54.000 in mnogi so bili namenjeni za tuja tržišča.   

1966 - ŠKODA: 1000 MB

Model predstavlja pomemben korak naprej v avtomobilski industriji, saj je uvedel povsem nov koncept samonosne karoserije z motorjem, ki je bil nameščen za zadnjo osjo. Med leti 1964 in 1969 so izdelali 349.348 primerkov. 

1971 - ŠKODA: 110 Super Sport "Ferat"

Bel prototip tega športnika je leta 1972 naletel na spodbuden odziv, vendar ni šel nikoli v proizvodnjo. Deset let pozneje mu je v filmu Vampirji iz Ferata režiser Juraj Herz namenil glavno vlogo. Črna različica avta je bilo vozilo, ki ga poganja kri. 

1976 - ŠKODA: 130 RS

Odpadniški model je bil eden najuspešnejših reli in dirkalnih avtov svojih časov z mnogimi osvojenimi zmagami, vključno z dvojno na reliju Monte Carlo leta 1977. S 135 konjskimi močmi, 1,3 litrsko prostornino in štiricilindrskim motorjem je model 130 RS lahko dosegel hitrost 220 km/h.

1989 - ŠKODA: Favorit 136 L

Favorit je bil za podjetje revolucionarni model, saj so z njim spremenili koncept pogona in prvič v zgodovini predstavili model s sprednjim pogonom. Pri oblikovanju modernega videza vozila je sodelovalo tudi italijansko podjetje Bertone. 

1991 - ŠKODA: Fabia I 

Predhodnik Škoda Felicie je kaj kmalu postal eden najuspešnejših modelov v razredu mestnih avtomobilov. Leta 2000 je postal avto leta na izboru What Car?. Leta 2003 so za kupce, ki so si želeli več dinamičnosti in razburljivosti, izdelali še dizelsko različico. Na voljo pa je bila tudi bolj ležerna karavanska različica.   

1999 - ŠKODA:  Octavia WRC

Reli verzijo Octavie so izdelali za dirkaško sezono leta 1999. Z njo so tekmovale posadke: Sibera in Gross, Triner in Wand ter Thiry in Prevot. Leta 2000 sta jo vozila še Climent in Roman ter Kresta in Tomanek v sezoni 2001. Nato so jo upokojili in razstavili v Škodinem muzeju. 

2010 - ŠKODA: Yeti

Gre za stiliziran kompaktni mestni terenec z robustno zasnovo in štirikolesnim pogonom, ki se enako dobro znajde na asfaltnih in makadamskih poteh. Široka paleta motorjev in dodatne opreme je pravi magnet za kupce. 

2011 - ŠKODA: Citigo

Prvi trivratni in petvratni mestni avto ponuja prostorno in spretno izkoriščeno notranjost kompaktnega videza. Model Citigo G-TEC je izjemno varčen, medtem ko športni Monte Carlo zadovolji voznike, ki si želijo majhnega avta z velikimi ambicijami. 

2012 - ŠKODA: Rapid

Ta novi avto kompaktnega razreda je prvi, ki se lahko pohvali z novimi oblikovalskimi dosežki. Svež dizajn odlikuje petvratno različico, ki je znana kot Spaceback in je pritegnila množico mladih občudovalcev. 

2015 - ŠKODA:  Superb

Vozilo, ki je vrhunec blagovne znamke Škoda, nas v novo dobo pelje z novim, dinamičnim oblikovalskim oblikovalskim jezikom, ki ga odlikujejo ostre linije in kristalno čiste oblike. Za videzom se skriva funkcionalnost z večjim prtljažnim prostorom, vrhunskimi varnostnimi in infotainment sistemi ter naborom močnih motorjev. Brez dvoma si Superb zasluži svoje ime.  

Muzej

 

Škodin muzej predstavlja preteklost v pravem pomenu besede, saj domuje v nekdanjih proizvodnih halah, kjer so izdelovali avtomobile vse do leta 1928. V neposredni bližini stoji največja in najsodobnejša tovarna, v kateri še naprej pišejo zgodovino in dan za dnem izdelujejo nova vozila znamke Škoda. Celo v muzeju pa je zgodovina nenehno v gibanju, zahvaljujoč posebnim razstavam, celi vrsti dogodkov in nenazadnje tudi izmenjavi razstavnih eksponatov, ki obiskovalcem nudijo navdih in raznolikost skozi vse leto. 

Za pravilno delovanje in preprostejšo uporabo te strani uporabljamo piškotke.
Sprejmi in nadaljuj