Za najboljšo izkušnjo uporabniške strani
Ta stran uporablja piškotke za najboljšo uporabniško izkušnjo. Z nadaljnjo uporabo naše strani sprejemate uporabo naših piškotkov (nujno potrebni piškotki). Piškotki, za katere potrebujemo soglasje (analitični in funkcionalni piškotki ter piškotki za personalizirane vsebine) bodo nameščeni šele po njihovi aktivaciji. Če se strinjate z uporabo piškotkov, bodo naši partnerji (ponudniki piškotkov in izvajalci storitev na področju informatike) obdelovali identifikacijske podatke. Za to spletno stran in piškotke je odgovorna družba Porsche Slovenija d.o.o.. Nadaljnje informacije o uporabljenih piškotkih in njihovi deaktivaciji najdete v naših
Aktiviraj vse piškotke
Modeli

15.04.2018

6 stvari, ki jih niste vedeli o vašem avtu

Popolnoma ste si prilagodili sedež. Povsem obvladate umetnost tekočega menjanja prestav. In natančno veste, kako se bo vozilo odzvalo na še tako malenkosten premik volana. Skratka, svoj avtomobil poznate do obisti in res ga znate dobro voziti. Kaj torej sploh še lahko novega izveste o njem?

Starejši je, kot si mislite

Bil je skrbno načrtovan otrok

Od prednikov je vzel le najboljše

Rojen je bil pod zelo srečno zvezdo

Nekoč bo tudi sam imel potomce

Vino? Le kaj ima kozarec vina s tem?

 

Zagotovo se še vedno dobro spomnite tistega posebnega dne, ko ste končno dobili svoje novo vozilo. A medtem ko ste vi in vaš avto prve skupne spomine začeli nabirati šele na tisti veseli dan, je bilo vaše vozilo polno modrosti, že ko je zapustilo proizvodno linijo.

V dolgotrajnem in izjemno natančno načrtovanem postopku so bile vanj vtisnjene vse izkušnje njegovih predhodnikov ter uporabljena vsa dotedanja spoznanja s področij avtomobilskega oblikovanja in strojništva. In vse se je začelo z eno samo skico.

 

OD ZAMISLI DO URESNIČITVE

 

Odločitev za izdelavo novega modela

Dolgo preden serijski avtomobil pride na trg, se mora tovarna avtomobilov najprej odločiti, kakšen model bo sploh izdelala. Zato najprej preuči potrebe in pričakovanja obstoječih in potencialnih kupcev ter se na podlagi te analize odloči za izdelavo bodisi družinskega, terenskega, športnega ... vozila. Po tej odločitvi oddelek za razvoj in raziskave določi mere vozila in njegove tehnične lastnosti, ki jih preda oddelku za oblikovanje. Naloga oblikovalcev je izjemno zahtevna: čustveno se morajo povezati s ciljnim občinstvom in začrtati prve poteze, kakšen bi moral biti novi avtomobil, da bo všeč potencialnim voznikom.

Snovanje zunanje podobe

Oddelek za oblikovanje sestavljajo izjemno nadarjeni profesionalci. Avtomobilsko podjetje zato tisto "pravo" podobo nastajajočega vozila praviloma izberejo z internim natečajem za oblikovanje zunanjosti in notranjosti vozila. Pri tem skušajo oblikovalci čim bolj predvideti, kaj bo voznikom všeč v prihodnosti. Od zasnove do trenutka, ko gre avtomobil v proizvodnjo, lahko namreč minejo leta. Med vizijami se nato najprej izbere od štiri do šest konceptov, ki jih je potrebno še nadgraditi. Izbrani oblikovalci se nato osredotočijo na detajle in ustvarijo se manjši modeli, ki so podvrženi strogemu ocenjevanju, vse dokler en model ne prevlada. To je izčrpavajoč strogo zaupen postopek.

Digitalizacija

V času nastajanja avtomobilske oblikovne zasnove tehniki že odrejajo postavitev vseh sestavnih delov avtomobila. Njihovo delo in delo vseh drugih skupin strokovnjakov, vpletenih v proces oblikovanja in izdelave novega modela, se nato prenese v oblikovalske računalniške programe. Ti programi so koristni predvsem zato, ker izjemno olajšajoin pospešijo delo, saj je v njih mogoče z nekaj kliki preveriti, kako bi morebitne spremembe na vozilu vplivale na njegovo aerodinamiko, udobje ali varnost.

Glinen model

Čeprav lahko oblikovalci in inženirji z uporabo programov za računalniško oblikovanje opazujejo 3D-zasnovo novega avtomobila, se konceptna zasnova notranjosti in zunanjosti novega vozila vseeno izdela še iz gline, in to v naravni velikosti. Samo tako lahko namreč tisti, ki morajo poskrbeti za to, da bo avto tudi v realnosti v vseh pogledih videti izjemno, zares preverijo, kako se svetloba odbija na površini karoserije - in z lahkoto odpravijo morebitne pomanjkljivosti.

Preizkušanje kakovosti

Potem ko so bili glineni modeli zunanjosti in notranjosti vozila preizkušeni z vidika aerodinamike in ergonomije, je končni videz avtomobila potrjen. Sledi skeniranje glinenega modela, s čimer se pridobi računalniška grafična podoba avtomobila, ki se nato uporablja pri proizvodnji sestavnih delov. V tem delu postopka izdelave novega modela so izdelani tudi prvi delujoči prototipi vozila, ki so podvrženi strogemu preizkušanju. Izpostavljeni so ekstremnim vremenskim in voznim razmeram, ki pokažejo morebitne napake pri načrtovanju avtomobila. Avtomobilska podjetja tako poskrbijo, da so njihovi proizvodi trpežni ter povsem s skladu s pričakovanji in potrebami voznikov.

Še zadnje podrobnosti

Proces optimiziranja avtomobila se lahko nadaljuje vse do dejanskega zagona proizvodnje. Inženirji, strokovnjaki za serijsko proizvodnjo vozil, takrat običajno naredijo še zadnje malenkostne popravke. Čeprav so ti njihovi posegi skorajda neopazni, dejansko omogočijo lažjo in stroškovno najučinkovitejšo proizvodnjo avtomobila. Od prve skice do zagona proizvodnje običajno mine od tri do pet let.

 

ZAKAJ SE AVTOMOBILSKA PODJETJA SPLOH TRUDIJO S KONCEPTNIMI VOZILI?

Razvijajo avtomobilsko oblikovanje

Ko oblikovalci ustvarjajo nova vozila, namenjena množični proizvodnji, jih pri delu omejujejo standardi avtomobilske panoge. Ko oblikujejo konceptne avtomobile, pa ti talentirani kreativci svojo domišljijo končno lahko spustijo z vajeti in se povsem sprostijo. Hkrati se učijo drug od drugega in se še dodatno izboljšujejo v oblikovanju, zaradi česar bodo njihovi prihodnji izdelki lahko le še boljši.

 Skrbijo za napredek v avtomobilizmu

Vse odkar je v oblikovalskem studiu podjetja General Motors leta 1938 nastal prvi konceptni avtomobil, je ključna vloga konceptnih vozil ta, da postavijo temelje za oblikovanje prihodnjih modelov. Ko se torej podjetje odloči za to, da bo ustvarilo konceptno vozilo, se dejansko odloča za (r)evolucijo svojega oblikovalskega sloga. Čeprav le izjemno majhen odstotek konceptnih vozil kasneje proizvajajo serijsko, to namreč nikakor ne pomeni, da nove oblikovalske forme nujno ostanejo samo črte na papirju. Morda se bodo udejanjile v prihodnjih serijsko proizvedenih avtomobilih - recimo v tem, ki ga vozite danes.

Tipajo teren

Ko se podjetje na podlagi konceptnih študij odloči, da bo v prihodnjih vozilih uporabljalo določeni oblikovalski jezik, sledi redno preverjanje odziva javnosti na izbrano oblikovalsko rešitev. Če je vizija dobro sprejeta, avtomobilsko podjetje ve, da je na pravi poti. Če ni, bo morda sledilo spreminjanje prvotne zamisli ali izdelava povsem nove konceptne študije. Z ustvarjanjem konceptnih vozil tako podjetja ugotavljajo pričakovanja potencialnih kupcev, še preden se odločijo za izjemno drago proizvodnjo. To jim pomaga, da se izognejo polomu.

Poskušajo vplivati na prihodnost

Oblikovalci neprestano razmišljajo o tem, kakšni bodo avtomobili prihodnosti. A čeprav morda njihove vizije, izražene v konceptnih študijah in konceptnih vozilih, nikoli ne pridejo do serijske proizvodnje, to še ne pomeni, da so povsem brez vpliva. Ko se konceptni avtomobili predstavljajo na avtomobilskih sejmih in v množici avtomobilističnih revij, se s tem (pre)oblikuje tudi percepcija javnosti. Ne samo, da stranke na podlagi teh konceptov izvedo, kaj lahko pričakujejo od znamke v prihodnje, ampak so čez nekaj let tudi zadovoljne, ko lahko dejansko vozijo navdušujoče oblikovalske stvaritve.

Hočejo biti bližje strankam

Komuniciranje s strankami in privrženci avtomobilske znamke je eden ključnih razlogov, da se avtomobilska podjetja odločajo za finančno in kreativno zahtevno ustvarjanje konceptnih vozil. Ti koncepti izražajo osebnost znamke. Hkrati podjetje z izdelovanjem konceptnih študij tudi zagotavlja strankam, da razmišlja dolgoročno in si želi biti del avtomobilističnega sveta tudi v prihodnje. In ne nazadnje podjetje z izdelavo konceptnih vozil obstoječim in potencialnim strankam tudi pove, da se trudi in da se namerava tudi še naprej truditi za izdelavo nadvse uporabnih in oblikovalsko dovršenih vozil.

 

Zgodilo se je tudi vam. Konceptni avtomobil, ki vam je bil noro všeč, je bil, ko je končno prišel iz serijske proizvodnje, videti povsem drugače. Kakšno razočaranje! A v avtomobilski industriji je to prej pravilo kot izjema. Ko oblikovalci razvijajo nove ideje, dejansko že vedo, da bodo njihove drzne vizije najverjetneje zbledele, če bo vozilo, ki so ga oblikovali, doživelo serijsko proizvodnjo.

 

Da je avtomobil videti odlično, namreč ni dovolj. Biti mora tudi uporaben, udoben, varen, ekonomičen in do okolja prijazen. In medtem ko te lastnosti vozila pri oblikovanju konceptnih avtov sploh niso pomembne, je to izjemnega pomena pri snovanju serijskega avtomobila.

ZAKAJ SERIJSKI AVTOMOBILI NISO TAKŠNI, KOT SO NAPOVEDOVALE PREDHODNE KONCEPTNE ŠTUDIJE?

 

1. Ker morajo zadostiti pričakovanjem javnosti
Proizvodnja avtomobila, ki je videti preveč radikalno, za avtomobilsko podjetje predstavlja izjemno finančno tveganje. Zato se mora oblikovanje prilagoditi tako, da se, kolikor je mogoče, sklada s pričakovanji čim večjega števila ljudi. V tem preoblikovanju vozila pa se vedno išče zunanja podoba, polna čustvenega naboja.

 

2. Ker morajo zadostiti standardom
Tudi če je avtomobil izjemno kakovosten, se v 80 odstotkih primerov ne bo prodajal, če ne bo videti dobro. A tudi v primeru, ko je zamišljeni videz avtomobila izjemen, mora avtomobilsko podjetje še vedno premisliti, ali bi novi avtomobil dejansko dobro deloval tudi kot celota. Izkaže se lahko, da je streha avtomobila prenizka, da iz avtomobila ni dobrega pregleda nad cestiščem, da morda vozilo ni tako aerodinamično, kot bi lahko bilo … Vse to zahteva spremembe, ki se nato pogosto izrazijo prav v spremembi podobe vozila.

 

3. Ker morajo kljubovati zobu časa
Oblikovalska rešitev, v katero ste zaljubljeni danes, vam morda že jutri ne bo več všeč. V svetu avtomobilov pa mora novi model avta ostati privlačen kar od tri do sedem let, saj bo šele po preteku tega obdobja staro različico modela nadomestila nova. Zato si avtomobilistična podjetja in njihovi oblikovalci močno prizadevajo, da bi dosegli brezčasno lepoto avtomobila, a pri tem še ohranili njegov čustveni naboj. Želja po vozilu, ki bi bilo lepo tudi čez nekaj let, pa praviloma pomeni spreminjanje prvotne oblikovalske zasnove.

 

4. Ker morajo biti finančno dosegljivi
Pri oblikovanju konceptnih vozil se oblikovalcem ni treba obremenjevati z industrijskimi standardi ali s tem, koliko bi stala serijska proizvodnja zamišljenega vozila. Domišljija ima prosto pot. A ko dejansko pride do serijske proizvodnje, je treba upoštevati tudi dohodke potencialnih kupcev. Serijsko vozilo se od konceptnega torej razlikuje tudi zato, da se znižata strošek proizvodnje vozila in s tem končna cena za kupce. Avtomobili so tako še vedno izdelani po najvišjih standardih kakovosti, hkrati pa so dosegljivi čim več ljudem - pridobijo torej tako avtomobilska podjetja kot vozniki.

Pri znamki ŠKODA si dovolimo sanjati, a nikdar ne pozabimo na tiste, za katere ustvarjamo. Tukaj je nekaj naših konceptnih vozil, iz katerih so nastali naši serijski modeli. Odkrijte podobnosti med njimi s klikom in potegom.

 

Mission L


V prihodnosti bodo modeli ŠKODA robustni, a elegantni. To je napoved iz leta 2011, ko je bilo predstavljeno konceptno vozilo Mission L. Najboljša variacija na temo elegantne moči in odločnosti je vidna v modelu ŠKODA RAPID. Kar se na fotografiji ne vidi, sta kakovost materialov in lepota minimalističnega oblikovanja notranjosti vozila, ki so jo oblikovalci prav tako ustvarili v konceptu Mission L.

 

Vision D


Konceptni avtomobil Vision D je vplival na vse serijske modele znamke ŠKODA, izdelane od leta 2011 dalje. Tisti, ki je od koncepta prevzel največ, pa je bil model RAPID SPACEBACK. Zagotovo opazite podobnost v teh sofisticiranih in ostro začrtanih linijah vozila. Že ko avto stoji, deluje dinamično - kaj šele med vožnjo!

 

Vision C


Medtem ko sta se Vision D in Mission L samo nedolžno spogledovala s tradicijo slavnega češkega oblikovanja kristala, se je konceptna študija Vision C povsem prepustila navdušujočim kristalastim oblikam. Študija, ki se je leta 2014 udejanjila tudi v konceptnem vozilu, dejansko pomeni revolucijo v oblikovanju znamke ŠKODA. Napovedala je izjemno izraznost, dinamičnost, samozavest in izrazit čustveni naboj prihodnjih vozil te znamke - približno takih, kot jih lahko občudujemo pri modelu ŠKODA SUPERB.

 

Vision S


Vozniki in potniki so zahtevali vozilo, ki bi bilo robustno, značajsko močno, prostorno, elegantno ... Vse to hkrati. Kako sploh zadostiti tem pričakovanjem? Odgovor znamke ŠKODA je bila študija Vision S. V njej je oblikovalski jezik, uporabljen v študiji Vision C, še dodelan. Iz študije Vision S je nato izšel izjemno pričakovani športni terenec (SUV) KODIAQ.

 

Vision X

 

VISION X je zelo natančno napovedal, kako bi videti KAMIQ, najmanjši SUV v družini ŠKODA.

 

Vision RS

 

Iz študije VISION RS je nastal novi model ŠKODA SCALA

 

Vision iV

 

Konceptna študija VISION iV kot prvo vozilo ŠKODA temelji na modularni platformi za električni pogon (MEB) koncerna Volkswagen. Iz nje nastaja prvi serijski električni SUV znamke ŠKODA.

 

 

Od zdaj naprej lahko svoj avto kličete kar "srečko". Res je namreč pravi srečnež. Izmed stotine oblikovalskih rešitev se je avtomobilsko podjetje odločilo za serijsko proizvodnjo prav vašega modela vozila. No, v resnici izbor vendarle ni bil nikakršno "srečno naključje". V avtomobilski industriji je namreč prav vsaka odločitev sprejeta z razlogom.

Pravila in zahteve proizvodnega procesa, pričakovanja kupcev ter zakonodajne zahteve pač onemogočajo, da bi bila avtomobilistična panoga čisti izraz čustev. Kaj pa, ko teh omejitev ni? Takrat si oblikovalci seveda dajo duška!

 

Kdo bi ga imel?

Odgovor je: marsikdo. A ga žal ne bo imel nihče. Gre namreč za konceptni poltovornjak, ki ga je ustvarilo 35 vajencev oziroma učencev poklicne šole ŠKODA. Po 2000 urah intenzivnega dela so predstavili spektakularni poltovornjak na osnovi modela KODIAQ, imenovan MOUNTIAQ.

ŠKODA SUNROQ

23 vajencev iz poklicne šole ŠKODA je skupaj osem mesecev delalo na kabrioletski izvedbi kompaktnega športnega terenca KAROQ, ki je lakiran v žametno rdeči barvi in ima belo-rdeče usnjene sedežne prevleke.

FABIA R5 COMBI

Kot da reli avto ŠKODA FABIA R5 že ni bil dovolj, se je ekipa oblikovalcev odločila ustvariti še eno tehnološko dovršeno športno zverino. FABIA R5 COMBI je različica modela FABIA, ki je zagotovo ne boste videli na cesti, in to ne samo zato, ker je tako hitra, pa tudi ne zato, ker bi bila ustvarjena izključno za zabavo in za avtomobilistične sejme.

RAPID SPORT

Če vas pri avtomobilu najbolj pritegne njegov športni videz, morate zdaj nemudoma pogledati stran! Obstaja namreč model, ki si ga boste verjetno zaželeli, a na žalost ni naprodaj. ŠKODA RAPID SPORT pokaže, kako športen je bil dejansko novi oblikovalski jezik znamke ŠKODA. Ne osredotoča se več izključno na uporabnost vozila, ampak so oblike bolj čustvene od tistih iz preteklosti znamke. 

Sanjski avtomobili

Konceptni avtomobili niso edino, kar se razvija pri znamki ŠKODA. Vse od leta 1927 se v šoli te znamke razvijajo tudi novi izjemni avtomobilski tehniki. V letu 2014 so študenti šole ustvarili prvi svoj "sanjski avtomobil", ta novovzpostavljena praksa pa je odtlej vsakoletna tradicija. Med drugimi so študenti predelali modele CITIGO (CitiJet), FABIA (FUNstar) in RAPID SPACEBACK (Atero). Je sploh mogoče spregledati njihov igrivi, sproščeni in športni duh?

CITIGO RALLY

ŠKODA seveda ve, kaj je reli, in obvlada majhne avtomobile. Po tem, ko je podjetje izdelalo malčka ŠKODA CITIGO, so mu oblikovalci vdahnili zasluženo novo podobo. Spremenili so ga v športno zverinico, ki komaj čaka, da se zakadi po prašnih gozdnih cestah. Na streho so morali pritrditi tudi spojler, ki avto pritiska ob tla - sicer bi kar poletel!

YETI EXTREME

Oblikovalci znamke ŠKODA preprosto ljubijo hitrost in dirkanje - in to pokažejo pri skoraj vsakem konceptnem avtu. Tudi model ŠKODA YETI, manjši športni terenec, ki je bil prvotno namenjen mestni vožnji, so spremenili v skrajno športno različicol YETI EXTREME. S tem je avtomobil tudi dejansko postal tak, kot ustreza njegovemu imenu: močan in hiter, kot je menda močan in hiter jeti, ter ravno tako redko opažen. Pravi avto za razkazovanje na avtosalonih.

 

Temu pravimo evolucija. Skozi čas se biološke vrste privajajo na zahteve okolja in razvijejo značilnosti, ki jim omogočajo, da svoje gene uspešno prenesejo na naslednjo generacijo. Plenilci tako razvijejo izrazito moč, plen pa izjemen sluh. Podobno poteka evolucija v avtomobilskem oblikovanju.

Tudi v vašem avtomobilu so nakopičene izkušnje iz preteklosti. In nekega dne bo vozilo, ki ga vozite, okrepilo genski material vašega prihodnjega avta. Daljša ko bo zgodovina avtomobilske znamke in večja ko bo njena zapuščina, boljši bodo njeni novi avtomobili.

 

L&K VOITURETTE A, 1905

Prvi štirikolesnik znamke L&K, predhodnice današnje znamke ŠKODA, ki je do takrat proizvajala le kolesa in motocikle, je imel enolitrski štiritaktni dvocilindrski motor z močjo sedmih konjev (5,2 kW). Že prvi avtomobil L&K je bil tržna uspešnica!

L&K ŠKODA 110, 1925

Vsestranski štiricilindrski model, na katerem so bili še zadnjič v zgodovini odtisnjeni tako začetnici L&K kot ime ŠKODA, je bil na voljo kot kabriolet, kot športni kupe, limuzina in celo kot poltovorno vozilo.

ŠKODA SUPERB 4000, 1940

Najmočnejša različica originalnega modela SUPERB, ki je bil na trgu že od leta 1934, in prva ŠKODA z osemcilindrskim motorjem.

ŠKODA RAPID, 1937

S svojo za tisti čas izjemno tehnično dovršenostjo je bil RAPID prava prodajna uspešnica. Na njem so pri znamki ŠKODA uporabili vzmetenje vseh štirih koles, pri čemer je na sunke z vozišča vsako lahko reagiralo neodvisno od drugih koles. Izdelali so tudi strasten kabriolet in podaljšano različico, imenovano RAPID SIX.

ŠKODA POPULAR SPORT MONTE CARLO, 1938

Začetek legendarnih uvrstitev na relijih: ŠKODA je s tem modelom na reliju v Monte Carlu zasedla tretje mesto v razredu motorjev s prostornino do 1,5 litra. Zanimivo, POPULAR SPORT je bil takrat najcenejši mode te znamke.

ŠKODA 1101 TUDOR, 1948

Po drugi svetovni vojni so vsi modeli ŠKODA črpali iz predvojnih modelov. Tako je bilo tudi v tem primeru, ki je vse tehnične rešitve dobil pri modelu POPULAR.

ŠKODA 966 SUPERSPORT, 1950

To je bila prva ŠKODA, izdelana izključno zato, da bi lahko tekmovala s takratno konkurenco med športnimi vozili. Še edini primerek tega legendarnega športnega vozila z 1,5-litrskim motorjem je na ogled v muzeju ŠKODA.

1100 OHC, 1957

Ta brezčasni in izredno lahki dvosedežni športni avto, izdelan iz aluminija, je bil prvi model ŠKODA, ki je dosegel hitrost 200 km/h.

ŠKODA 1000 MB, 1966

Pogon na zadnja kolesa, ki jih je poganjal motor, premeščen v zadek avtomobila, se je izkazal za pravo odločitev. Veliko avta za ta denar, so takrat ta avtomobil oglaševali prodajalci. Zveni znano, kajne?

110 R Coupe, 1970

Tale lepotec na zadnji pogon koles je bil v letu, ko je bil izdelan, vir občudovanja in navdiha za prihajajoče modele ter je to še danes.

ŠKODA POPULAR SPORT MONTE CARLO, 1938

Začetek legendarnih uvrstitev na relijih: ŠKODA je s tem modelom na reliju v Monte Carlu zasedla tretje mesto v razredu motorjev s prostornino do 1,5 litra. Zanimivo, POPULAR SPORT je bil takrat najcenejši model ŠKODA.

ŠKODA FAVORIT 136 L, 1989

FAVORIT je bil eden od najbolj znanih in prepoznavnih avtomobilov znamke ŠKODA, preden je ta postala del skupine Volkswagen.

 

Ko je vaš avtomobil končno ugledal luč sveta, je ekipa, ki ga je ustvarila, seveda nazdravila. A kozarec vina je bil morda vir navdiha že na samem začetku snovanja vašega avta. Zamisli oblikovalci pač dobivajo od vsepovsod. Včasih niti sami prav zares ne vedo, od kod pridejo in kako se porajajo.

Muza kreativnosti jih lahko obišče kadar koli: med občudovanjem umetnosti, med vožnjo s kolesom, med pohajkovanjem po mestnih ulicah ali med nazdravljanjem s kozarci iz češkega kristala. To iskanje navdiha seveda ni nikakršna sprostitev. Je izjemno trdo delo, pravijo oblikovalci.

 

KAKO TOREJ IŠČEJO NAVDIH?

 

Zakopljejo se v zapuščino znamke

 

 

Tradicija je pri graditvi prihodnosti izjemno pomembna. Zato se oblikovalci avtomobilov poglobijo v raziskovanje zgodovine avtomobilske znamke in vpijajo oblike njenih veličastnih modelov iz preteklosti.

 

 

Odprti so za vse

 

 

Nato gredo na sprehod. Vpijajo urbano in ruralno krajino, načrtno izpostavljajo svoja čutila najrazličnejšim zunanjim dražljajem. In še preden se tega zavedo, se jim že porodi zamisel.

 

 

So stalno na preži

 

 

Čeprav oblikovalci še sami ne vedo vedno, od kod jim navdih, nekaj zagotovo drži: če ne bi bili pozorni opazovalci, bi zagotovo zgrešili komaj opazne sledi navdiha.

 

 

Vse vidijo kristalno jasno

 

 

V avtomobilističnem oblikovanju ideje postajajo stvari. V oblikovanju znamke ŠKODA pa so stvari in materiali vir idej. Češki kristal je tisto, kar je najbolj vplivalo na videz novih modelov znamke ŠKODA. Zvestoba dediščini znamke in njenim češkim koreninam je tisto, zaradi česar so modeli vozil znamke s krilato puščico utelešajo popolno sožitje uporabnosti in sloga.