Za najboljšo izkušnjo uporabniške strani
Ta stran uporablja piškotke za najboljšo uporabniško izkušnjo. Z nadaljnjo uporabo naše strani sprejemate uporabo naših piškotkov (nujno potrebni piškotki). Piškotki, za katere potrebujemo soglasje (analitični in funkcionalni piškotki ter piškotki za personalizirane vsebine) bodo nameščeni šele po njihovi aktivaciji. Če se strinjate z uporabo piškotkov, bodo naši partnerji (ponudniki piškotkov in izvajalci storitev na področju informatike) obdelovali identifikacijske podatke. Za to spletno stran in piškotke je odgovorna družba Porsche Slovenija d.o.o.. Nadaljnje informacije o uporabljenih piškotkih in njihovi deaktivaciji najdete v naših
Aktiviraj vse piškotke
Modeli
01.06.2020

Gneča = stres? Ne nujno.

Vsakodnevna vožnja v službo in domov je lahko precej stresna. A dobre vozne navade vam lahko v gneči pomagajo k bolj mirni in varnejši vožnji. 

 

Sodobni asistenčni sistemi sicer močno olajšajo življenje voznikov, toda najpomembnejša varnostna »naprava« v avtomobilu je voznik sam. Kot vse poti zahteva tudi vožnja na delo določeno načrtovanje. To se morda sliši nenavadno, glede na to, da je v službi pač treba biti ob določeni uri. Toda tudi če morate biti v službi ob osmih, to še ne pomeni, da vam poti ni treba načrtovati.

 

 

»Poskušajte se izogniti najbolj prometnim uram. Spreminjajte čas odhoda in spremljajte količino prometa ob različnih urah, da boste ugotovili, kdaj je najboljši čas za odhod. Včasih je dovolj, če se od doma odpravite petnajst minut ali pol ure prej oziroma kasneje in promet bo tekel precej bolj tekoče,« pojasnjuje Karel Mulač, vodja ekipe za raziskovanje prometne varnosti pri znamki ŠKODA. Dodaja, da je treba pri načrtovanju upoštevati tudi sezonske posebnosti. »Strganje ledu s stekel zjutraj vam lahko vzame kar nekaj časa in že preveč ljudi je na lastni koži doživelo, da hitenje v kombinaciji s poledenelo cesti ni najboljša ideja.« 

 

Vse je odvisno od vas

 

Če se morate na pot odpraviti v jutranji ali popoldanski prometni konici, bodite ves čas osredotočeni na vožnjo, tudi če pot dobro poznate. To je najpomembnejši varnostni nasvet. Poleg tega potrebujete le še dobre vozniške navade. »To pomeni ohranjanje varnostne razdalje, in to tako na obvoznici kot v koloni v mestnem središču.« Ne zanašajte se le na aktivni oziroma radarski tempomat (ACC), čeprav vam ta pomaga pri vzdrževanju varnostne razdalje. Pozorno spremljajte vse, kar se dogaja okoli vas, predvsem pa spredaj, četudi gre za rutinsko in pogosto tudi zelo počasno vožnjo. Ne osredotočite pa se le na vozilo pred vami. Skušajte si ustvariti sliko dogajanja pred njim. »Če veste, kaj se dogaja pred vami, se lahko izognete oviram in vozite tako, da ne ovirate drugih.« Ob ohranjanju varnostne razdalje in dobrim pregledom nad dogajanjem v okolici ne boste potrebovali asistenčnih sistemov, kot sta Front Assist ali City Emergency Brake, ki pomagata pri preprečevanju trka z vozilom pred vami ali s pešcem, ki ga niste opazili.

 

Front Assist - sistem, ki spremlja razdaljo do vozila pred vami, vključno s samodejnim upočasnjevanjem in zaviranjem, in ki hkrati tudi opozori voznika na nevarnost trka. Če je trčenje neizogibno, z zaviranjem vozila zmanjšuje njegove posledice.

Brez presenečenj

 

Ko vozite, vozite predvidljivo. Vedno. V gostem prometu pa je to še toliko bolj pomembno. S pomočjo stranskih in vzvratnega ogledala spremljajte dogajanje na cesti, da se vam ne bo potrebno zanašati le na asistenčni sistem Side Assist, ki vas opozarja na vozila za vami, ki so do 70 metrov oddaljena od vas. 

 

Smernike uporabljajte pravilno in pravočasno. »Ko nameravate zaviti s ceste, to najprej nakažite s smerniki, šele nato začnite zavirati,« opozarja Mulač na pravilo, na katerega številni vozniki pozabljajo. Toda celoten manever naj nikar ne traja predolgo: če boste predolgo čakali, na primer pri menjavi voznega pasu, lahko zmedete druge voznike, ki bodo brez pravega razloga zato morali upočasniti.

 

 

Pričakujte nepričakovano

 

Ne pozabite, da lahko tudi ob upoštevanju vseh pravil in nasvetov hitro naletite na voznika, ki se nanje požvižga. Zato vozite defenzivno, pozorno in skušajte predvideti dejanja drugih udeležencev v prometu. »Če imate sami dobre vozne navade, boste prej opazili voznike, ki vozijo slabo, zato boste bolje pripravljeni na to, da boste, če bo potrebno, ustrezno odreagirali. Pričakujte nepričakovano, je zato naslednji ključni nasvet, ki vam ga lahko dam.«

 

V vsakem primeru skušajte za volanom ostati mirni in osredotočeni. »Če z mislimi ne boste na cesti, ima lahko to neželene posledice. Naj vas ne zmoti mobilni telefon, otrok na zadnjem sedežu ali denimo premlevanje neprijetnega pogovora s šefom in iskanje rešitev za težavo v službi. »To je sicer lažje reči kot storiti, toda tisti vozniki, ki se ves čas zavedajo, da je osredotočanje na promet nujno, se motnjam laže izognejo.«

 

Posledica je bolj tekoča, mirna in varnejša vožnja. Naslednjič, ko se boste podali v gost promet, pustite skrbi za sabo in se osredotočite na vožnjo. Tako boste z vsako vožnjo izboljševali svoje vozniške navade. To pa ne bo dobro le za vas, ampak za vse udeležence v prometu, s katerimi si boste tedaj delili cesto.