Modeli

24.06.2020

Novosti modelskega leta 2021

Novi volani, še bolj učinkoviti motorji in dodatni asistenčni sistemi: ŠKODA to poletje prehaja na modelsko leto 2021, ki bo njeni paleti vozil prineslo številne novosti.

 

Novi dvo- in trikraki volani, ki jih poznamo iz modela OCTAVIA, z novimi upravljalnimi tipkami in vrtljivimi regulatorji se bodo odslej uporabljali tudi v vseh drugih modelskih serijah znamke ŠKODA. Poleg tega bodo do konca leta bencinske in dizelske motorje za serije od modela FABIA do modela SUPERB uskladili z novim izpušnim standardom Euro 6d, pri čemer se bo nekaterim agregatom tudi povečala moč. SUPERB, KODIAQ in KAROQ bodo dobili dodatne asistenčne sisteme, kompaktna modela SCALA in KAMIQ pa bosta z manjšimi spremembami postala še bolj privlačna.

 

 

Najbolj opazna sprememba pri vozilih iz modelskega leta 2021 so novo oblikovani volani, ki jih bodo po premieri v novem modelu OCTAVIA zdaj začeli vgrajevati tudi v vse druge modelske serije. Volani so bodisi dvokraki ali trikraki (športni volan), odvisno od linije opreme in opcijskega paketa, in pri večini izvedb so oblečeni v usnje. Pri določenih konfiguracijah vozil imajo lahko tudi perforirano usnje, barvne kontrastne šive in prestavni ročici za upravljanje menjalnika DSG. Pri večfunkcijskih volanih nove tipke in vrtljivi regulatorji omogočajo še boljše upravljanje.

 

 

Zmogljivejša najmočnejša motorja za model SUPERB

 

Paradni konj znamke ŠKODA bo z novim modelskim letom dobil večjo moč pri obeh najmočnejših motorjih, pri čemer pa se bodo poraba goriva in emisije zmanjšali. Najmočnejši dizelski agregat 2.0 TDI iz nove generacije EVO bo v prihodnje lahko razvil 147 kW (200 KM) namesto dosedanjih 140 kW (190 KM). Izpopolnjena tehnologija naknadne obdelave izpušnih plinov SCR s t. i. postopkom "twindosing", pri katerem se aditiv AdBlue® načrtno vbrizgava pred dva zaporedno vgrajena katalizatorja, zmanjšuje izpuste dušikovih oksidov (NOx) za do 80 odstotkov. Pri najmočnejšem bencinskem motorju 2.0 TSI se je moč povečala za 6 kW (8 KM) in znaša zdaj 206 kW (280 KM). Oba motorja izpolnjujeta izpušni standard Euro 6d, na katerega bodo z menjavo modelskega leta prešli tudi ostali motorji. Po modelu SUPERB iV s priključnohibridnim pogonom bo asistenčni sistem Area View odslej po želji na voljo tudi za vse ostale modele SUPERB. Sistem pri parkiranju ali manevriranju z eno od štirih kamer ustvari 360‑stopinjsko sliko in s tem omogoči pregled nad neposredno okolico vozila. Novost v ponudbi za vse modele SUPERB je tudi asistenca za manevriranje s prikolico. 

 

 

Prediktivni sistem za avtomatsko uravnavanje razdalje za KODIAQ

 

Pri modelu KODIAQ se bo seznam asistenčnih sistemov s prehodom na modelsko leto 2021 razširil s prediktiv­nim sistemom za avtomatsko uravnavanje razdalje. Ta opcijska različica avtomatskega uravnavanja razdalje s pomočjo posnetkov kamere na vetrobranskem steklu in podatkov navigacijskega sistema pravočasno prepozna omejitve hitrosti in zavoje ter lahko samodejno prilagodi hitrost vožnje. Opcijski sistem za dostop brez ključa KESSY zdaj deluje na vseh vratih. Za modela KODIAQ SPORTLINE in KODIAQ RS je po želji na voljo usnjeno oblazinjenje z novimi klimatiziranimi športnimi sedeži in podaljšanjem sedišča.

 

Tudi pri modelu KODIAQ se je moč motorja 2.0 TDI povečala s 140 kW (190 KM) na 147 kW (200 KM). Enako kot ta motor tudi agregat 2.0 TDI z močjo 110 kW (150 KM) in 7-stopenjskim menjal­nikom DSG ustreza izpušnemu standardu Euro 6d. Tudi bencinski motor 1.5 TSI je ob nespremenjeni moči usklajen s standardom Euro 6d; zanj je zdaj na voljo nova generacija 6‑stopenjskega ročnega menjalnika. 

 

 

Nov vstopni dizel za KAROQ

 

Za KAROQ bo z modelskim letom 2021 po želji prvič na voljo 3-conska klimatska naprava Climatronic, zanj pa je tudi že mogoče (kot pri modelu KODIAQ) naročiti sistem Area View in asistenco za manevriranje s prikolico. Osnovni dizelski motor je bil do zdaj 1.6 TDI z močjo 85 kW (115 KM), ki ga bo ŠKODA v okviru uskladitve motorne palete z novim izpušnim standardom Euro 6d zamenjala z enako močnim agregatom 2.0 TDI iz nove generacije EVO. Za naknadno obdelavo izpušnih plinov se ravno tako uporablja postopek "twindosing", enako tudi pri motorju 2.0 TDI s 110 kW (150 KM), ki bo s štirikolesnim pogonom in menjalnikom DSG oz. s pogonom spredaj in ročnim menjalnikom nadomestil dosedanji dizelski motor 1.6 TDI. Osnovni bencinski motor 1.0 TSI bo imel v prihodnje 81 kW (110 KM).

 

 

Manjše spremembe za modela SCALA in KAMIQ

 

Tudi motorje za uspešna kompaktna modela SCALA in KAMIQ bodo za modelsko leto 2021 uskladili z izpušnim standardom Euro 6d, poleg tega bosta oba deležna tudi manjših sprememb. Novost so opcijska srebrna 17-palčna aluminijasta platišča Propus in večnamenski žep pod zadnjo polico oz. prtljažnim rolojem - na primer za odlaganje plašča, kot ena od 'simply clever' rešitev. Radijski signal opcijskega sistema za dostop brez ključa KESSY se po novem deaktivira že po petih namesto kot prej po 15 minutah, če ključa ne premaknemo. Pri izvedbah MONTE CARLO lahko poleg značilno črnega napisa na zadnjem pokrovu naročite tudi srebrnega.

 

 

Medtem ko je pri modelu KAMIQ ponudbo razširila nova različica SCOUTLINE, je za model SCALA na voljo nov paket opreme RED & GREY. Ta med drugim vključuje podaljšano zadnje steklo za izvedbi Ambition in Style, razen pri modelu SCALA G-TEC. Okvir mreže hladilnika in ohišji zunanjih ogledal so zasnovani v športni črni barvi. Poleg 17-palčnih alumini­jas­tih platišč Propus Aero (po želji so možna tudi 18-palčna aluminijasta platišča Vega Aero ali Blade) so v paketu, ki ga je mogoče kombinirati z izbranimi barvami lakov, tudi markantne rdeče-sive deko­rativne folije za vrata in specifične vstopne letve.

 

Vsi modeli SCALA in KAMIQ bodo odslej opremljeni s kombiniranim filtrom z aktivnim ogljem za notranjost, ki iz zraka lahko odstranjuje tudi alergene. Različice G-TEC s pogonom na zemeljski plin in močjo 66 kW (90 KM) so uvrščene v kategorijo Euro 6d. Bencinski motor 1.5 TSI ima 110 kW (150 KM), agregat 1.0 TSI pa je na voljo v dveh izvedbah: z močjo 81 kW (110 KM) in 70 kW (95 KM).

 

 

Prilagojeni motorji in nova platišča za model FABIA

 

Pri modelu FABIA bodo motor 1.0 TSI s 70 kW (95 KM) v drugem polletju uskladili z izpušnim standardom Euro 6d. Trivaljnik z direktnim vbrizgavanjem goriva bo potem poleg serijskega ročnega menjalnika s petimi prestavami ponujal tudi opcijski 7-stopenjski menjalnik DSG. Tudi osnovni motor 1.0 MPI z močjo 44 kW (60 KM) in ročnim 5‑stopenjskim menjalnikom bodo uskladili s standardom Euro 6d. V ponudbo platišč bodo vključena 16-palčna aluminijasta platišča Vigo antracitne barve ter polirana, črna 17-palčna platišča Blade. Tako kot SCALA in KAMIQ bodo tudi vsi modeli FABIA po novem opremljeni s protialergenskim filtrom z aktivnim ogljem za notranjost. Opcijsko bo na voljo nova različica sistema za dostop brez ključa KESSY, pri kateri se radijski signal aktivira že po petih minutah, če ključa ne premi­kamo. Osnovni infotainment sistem za modele FABIA za evropski trg bo odslej model Swing. Ima 6,5-palčni zaslon na dotik in že serijsko vključuje digitalni radijski sprejemnik DAB.