Modeli
13.06.2019

Znate pakirati varno?

Pravo vprašanje ni, kako pred dopustom vso nujno prtljago spraviti v vedno premajhen prtljažnik. Življenjsko pomembno vprašanje je, kako to narediti pravilno in jo zavarovati za primer trka.

 

Pri številnih nesrečah je namreč za poškodbe potnikov kriv ravno nezavarovan tovor oziroma prtljaga. Tudi če so vsi potniki pravilno pripeti, lahko nezavarovana prtljaga, ki se ob trku znajde v potniški kabini, povzroči hude poškodbe. Kako pravilno naložimo in zavarujemo prtljago v avtomobilu?

 

 

 

  • Paziti je treba na pravilno razporeditev teže. Velike in težke predmete v prtljažnik vedno naložimo prve in jih potisnemo proti naslonu zadnje klopi.

 

  • Drobne kose prtljage pospravimo v škatle, ostre in daljše kose zavijemo v odejo. Vsekakor jih dobro založimo.

 

  • Večjih kosov tovora (sploh krhkih) v prtljažnik nikoli ne polagamo prosto. Vedno jih je treba prisloniti k naslonjalu zadnje klopi in po možnosti pritrditi ali založiti.

 

  • Če je le mogoče, je treba uporabiti pritrdilne prstane v prtljažniku ali drug sistem pritrditve prtljage.

 

  • V prtljažniku je koristno imeti tudi pritrdilne trakove, elastične mreže ali drug priročen organizator prtljažnega prostora, če ga avto nima vgrajenega. Tako bosta zlaganje in pritrjevanje prtljage bolj preprosta, predvsem kadar prtljažnik ni poln do vrha.

 

  • Prtljažna polica naj bo prazna, da se predmeti, odloženi nanjo, v nesreči ne spremenijo v nevaren izstrelek. Hkrati bo tako voznik imel prost pogled na vse strani, tudi nazaj.

 

  • Zadnjo klop prevračamo oziroma podiramo le takrat, ko je to nujno potrebno, saj sicer predstavlja tudi varovalno pregrado med prtljažnikom in potniško kabino. Izkoristite možnost delnega zlaganja klopi (1/3 - 2/3), ki jo ponuja večina petvratnih modelov in kombijev.

 

  • Za boljšo preglednost naj bo prtljaga naložena le do vrha police oziroma prekrivala prtljažnika. To pa seveda pomeni tudi to, da boste prtljago na parkiriščih lahko skrili pred očmi nepridipravov. Če je prtljage vendarle več, je za nalaganje do strehe nujno uporabiti varnostno pregradno mrežo (za kombije oziroma karavane).

 

  • Pazite, da avtomobila ne preobremenite. Največja dovoljena obremenitev oziroma masa je navedena v knjižici s tehničnimi podatki. Pri preobremenitvi se spremenijo vozne lastnosti avtomobila, bistveno se podaljša zavorna pot, podvozje ne zagotavlja več udobja, slabši je tudi oprijem.

 

  • Preverite tudi največjo dovoljeno obremenitev strehe in vlečne kljuke (za prikolico ali nosilce koles). Pri večini modelov je omejitev za streho 70 kilogramov.

 

  • Pred vožnjo s polno obremenjenim avtomobilom je nujno preveriti tudi tlak v pnevmatikah in ga prilagoditi za večjo obremenitev (večji tlaki, podatke najdete na nalepki na okviru vrat). In seveda preverite še stanje rezervne pnevmatike (če jo avto ima) ali stanje in dostopnost kompleta za polnjenje predrte pnevmatike.

 

  • Pazite tudi, da boste imeli prost dostop do kompleta prve pomoči in varnostnega trikotnika, sicer boste v primeru težav najprej prisiljeni zložiti iz prtljažnika vse kovčke, kar ne bo le neprijetno, ampak tudi nevarno.

 

Preden svoj avto do zadnjega kotička (in še čez) napolnite s poletno prtljago in športno opremo, naj spomnimo, da vsak kilogram dodatne mase v avtu pomeni tudi večjo porabo goriva. Še zlasti se to pozna pri vožnji s pogostim pospeševanjem in zaviranjem: večja kot je masa avtomobila, več energije porabite za pospeševanje in zaviranje. Zgolj 20 kilogramov dodatnega oziroma odvečnega tovora v avtu lahko poveča porabo goriva za 1 odstotek. Pri vožnji po odprti cesti masa avtomobila sicer ne vpliva veliko na porabo goriva, še manj pri vožnji po avtocesti, kjer ima veliko večjo vlogo zračni upor. Zato velja pametno ravnati tudi s strešnimi prtljažniki: vsekakor ga snemite takoj, ko ga ne potrebujete več. Običajen strešni prtljažnik (brez prtljage) ali strešni kovček lahko poveča porabo goriva za liter in pol na 100 kilometrov, par pokonci pritrjenih dvokoles pri stalni hitrosti 80 km/h pa porabo goriva poveča tudi za 3 litre na 100 kilometrov. 

 

In katere nasvete pri pakiranju in vožnji velja upoštevati, če prtljago prevažamo tudi v strešnem kovčku? 

 

  • Tovor mora biti v strešnem kovčku enakomerno razporejen in zavarovan s pritrdilnimi pasovi. V prednji del kovčka položite mehkejši del tovora, kot so torbe, spalne vreče, odeje. Tudi tako lahko preprečite, da bi pri nezgodi ostrejši deli tovora prebili prednjo steno kovčka.

 

  • Pazite, da bo strešni kovček vedno dobro zaprt, občasno pa preverite tudi njegovo pritrditev na nosilce oziroma streho.

  • Preverite, kolikšno strešno obtežitev za avto predpisuje proizvajalec vozil. Pri tem upoštevajte še lastno težo kovčka.

 

  • Preverite, kolikšna je največja dovoljena obtežitev kovčka.

 

  • S strešnim kovčkom ni priporočljivo voziti več kot 130 km/h. Večja hitrost poveča obremenitev z zračnim uporom, hkrati pa zelo poveča porabo goriva

 

  • Pred vožnjo izmerite višino avtomobila in strešnega kovčka - še zlasti pri kombijih in visokih terenskih avtomobilih. Višino upoštevajte pri vožnji pod nizkimi podvozi in v garažah z nizkim stropom.

 

  • Zaradi večje višine avtomobila je avto bolj občutljiv na bočni veter, zato to upoštevajte pri vožnji čez mostove in na vetrnih območjih.

 

  • Tovor na strehi poviša težišče avtomobila, kar vpliva na vozne lastnosti, zato bodite pozorni pri hitrem menjavanju smeri in ostrem zaviranju.

 

MED POTJO POSKRBITE ZA REDNE POSTANKE, A NE POZABITE: NEPRIDIPRAVI NIMAJO POČITNIC! TUKAJ JE NEKAJ NASVETOV, DA SE VAŠ DOPUST NE BI KONČAL, ŠE PREDEN SE JE ZAČEL!