Za najboljšo izkušnjo uporabniške strani
Ta stran uporablja piškotke za najboljšo uporabniško izkušnjo. Z nadaljnjo uporabo naše strani sprejemate uporabo naših piškotkov (nujno potrebni piškotki). Piškotki, za katere potrebujemo soglasje (analitični in funkcionalni piškotki ter piškotki za personalizirane vsebine) bodo nameščeni šele po njihovi aktivaciji. Če se strinjate z uporabo piškotkov, bodo naši partnerji (ponudniki piškotkov in izvajalci storitev na področju informatike) obdelovali identifikacijske podatke. Za to spletno stran in piškotke je odgovorna družba Porsche Slovenija d.o.o.. Nadaljnje informacije o uporabljenih piškotkih in njihovi deaktivaciji najdete v naših
Aktiviraj vse piškotke
Modeli

17.07.2019

Klima v avtu: 10 nasvetov

Ni pomembno, ali imate v svojem avtomobilu ročno ali avtomatsko oziroma samodejno klimatsko napravo. Kar šteje, je to, da jo pravilno uporabljate. Pa jo znate?

 

Zbrali smo nekaj nasvetov, ki vam utegnejo priti prav. 

 

 1. Idealnih 22

 

Avtomatska klimatska naprava uporablja vrsto senzorjev, ki vam zagotavljajo konstantno temperaturno ugodje, ne glede na to, ali se sredi vročega poletja oziroma v mrzli zimi vozite sami ali pa je v avtu vsa družina. Potrebno je le pritisniti stikalo »Auto« in nastaviti temperaturo. Idealna je tam okoli 22 °C, vendar pa je to seveda odvisno od zunanje temperature (zdravniki priporočajo največ od 6 do 7 stopinj razlike).

 

Tudi če simbol AC sveti, to še ne pomeni, da daje klimatska naprava od sebe čisto vse, česar je sposobna. Sodobni sistemi namreč uravnavajo delovanje kompresorja glede na trenutne vremenske razmere. Pri tem uporabljajo tudi podatke senzorja sončne svetlobe (nahaja se pri vzvratnem ogledalu, pod steklom), ki ne spremlja le intenzivnosti sevanja, temveč tudi smer sončnih žarkov oziroma sevanja.

 

Ena od ključnih prednosti avtomatske klimatske naprave je varnost. Če se vam začnejo megliti okna in uporabljate ročno klimatsko napravo, morate za to, da boste imeli spet dober pogled na cesto, povečati hitrost delovanja ventilatorja. To pa povečuje raven hrupa oz. šuma , ki ga povzročata ventilator in včasih tudi preveč intenziven pretok vpihanega zraka. Samodejni sistem preprečuje megljenje, še preden se le-to začne. In povečanje hitrosti ventilatorja je pri tem zadnja možnost. »Ne da bi moral voznik poseči v dogajanje, sistem sam poveča količino zraka, ki ga vpihuje na vetrobransko steklo, ali poveča temperaturo in vklopi klimatsko napravo, kar pomaga sušiti zrak tako dolgo, kot je potrebno,« pojasnjuje Jan Hrnčíř, ŠKODA.

2. Vsakemu svoje

 

Toplo in hladno zaznavamo ljudje na različne načine in vsi imamo pri tem še svoje osebne preference. Nekateri tako ne prenašajo prepiha, medtem ko drugi naravnost hrepenijo po tem, da ventilator poleti vanje intenzivno piha hladen zrak. Vse je mogoče zadovoljiti s prilagajanjem smeri zraka. Trenutni dve- in tripodročni sistemi upoštevajo dejstvo, da lahko sonce sije na eni strani, medtem ko so potniki na drugi strani v senci, zato temperaturo zraka na levi in desni temu samodejno prilagodijo. Seveda pa med sedeži oziroma med področji ni ovir, zato je tudi razlika lahko največ dve do tri stopinje. V dobi velikih vetrobranskih stekel in ostalih steklenih površin je tripodročna klimatska naprava še posebej smiselna.

 

 

3. Zakaj se prikazana temperatura ne ujema z dejansko temperaturo zraka?

 

Zato, ker je izbrana temperatura »senzorična«, kot se imenuje strokovno. Gre za to, da si voznik ali sopotnik(i) izberejo temperaturo, sistem pa se ji vseskozi želi čim bolj približati. Ker pa na temperaturo v kabini vpliva veliko dejavnikov, samodejna klimatska naprava praktično vseskozi deluje, saj poskuša temperaturo približati in potem zadržati kar je le mogoče blizu izbrane vrednosti.

 

Climatronic v vozilih ŠKODA ne prilagaja le temperature, temveč tudi smer vpihovanja zraka (bolj natančno - katere šobe v kabini bodo dobile večjo in katere manjšo količino vpihanega zraka). Uporabniki lahko prilagodijo zaznano temperaturo v območju med 18 °C in 28 °C, in to v področju okoli voznika, sovoznika in na področju zadnjih sedežev.

4. Pomembno za varčne 

 

Sodobni batni kompresorji lahko samodejno uravnavajo svojo moč v skladu z informacijami, ki jih sistem dobiva iz niza senzorjev, od skoraj nič do največje zmogljivosti. Zato ima klimatska naprava danes manjši vpliv na porabo goriva. To pa so pomembne informacije tako za bolj varčne uporabnike kot tudi za občutljive ljudi. Še vedno namreč velja splošen mit, da klimatska naprava povzroča prehlad in izsuševanje sluznice, ker naj bi vedno delovala z največjo intenzivnostjo. Seveda pa je ključnega pomena pri ohranjanju zdravja tudi dejstvo, da šobe ne smejo biti obrnjene tako, da bi vpihovale hladen zrak neposredno v glavo ali odkrite dele telesa. Zato jih obrnite proti stropu ali, še bolje, proti oknom.

 

 

5. Klima in zdravje


Ker sodobni avtomatski klimatizacijski sistemi uporabljajo samo potrebno količino hladilne moči, njihovi negativni vplivi na zdravje izvirajo prej iz neznanja uporabnikov kot iz opreme same. Zagotovo je hlajenje v avtomobilu koristno, ko je zunaj vroče. Dokazano je, da je voznik tako bolj osredotočen in da ni nevarnosti, da bi se otroci pregreli, če obtičite v gneči.

 

Sodobni kabinski filtri skupaj z možnostjo uporabe notranjega kroženja zraka (recirkulacija) s klimatsko napravo omogočajo tudi čistejši zrak v avtomobilu in tako ne pomagajo le tistim, ki trpijo za alergijami, ampak vsem, ki živijo in vozijo v onesnaženih okoljih. Potniki, ki trpijo za alergijami, in ljudje, ki so občutljivi na slab zrak, imajo velike koristi tudi od novega sistema Climatronic Air Care, ki uporablja poseben kabinski filter in senzor za kakovost zraka, da s tem bolj učinkovito filtrira cvetni prah. Hkrati aktivira recirkulacijo zraka, če je zrak močno onesnažen ali ob preveč intenzivnih vonjavah, na primer ob spiranju vetrobranskega stekla z odišavljeno tekočino.

 

»Če želite optimalno uporabljati klimatsko napravo, je priporočljivo, da se držite temperature okoli 22° C. Ko je res vroče, morda raje nastavite celo še kakšno stopinjo ali dve višjo temperaturo, tako da vas ob izstopu iz avtomobila ne bi zadel toplotni udar," priporoča Jan Hrnčíř.

6. Klima tudi pozimi

 

Ker klimatska naprava osuši zrak, je lahko koristna tudi pozimi, ko denimo z obleko in čevlji prinesete v kabino veliko snega in posledično tudi vlage. Večina uporabnikov ne razmišlja o vklopu klimatske naprave v tej situaciji, vendar je v avtomatskem načinu senzor vlage tisti, ki takoj prepozna potrebo po sušenju zraka.

7. Kdaj uporabiti stikalo za recirkulacijo zraka?

 

Zelo malo ljudi ve, da je z avtomatsko klimatsko napravo Climatronic kroženje zraka vklopljeno večino leta. Prednost kroženja  je ponovno filtriranje zraka v kabini, saj zrak prehaja skozi kabinski filter, tudi ko je vklopljen recirkulacijski način. Ko je ta vklopljen ročno (s pritiskom na gumb), Climatronic vklopi tudi kompresor klimatske naprave, da prepreči zamegljevanje stekel. Če obstaja nevarnost zameglitve, se avtomatski sistem recirkulacije izklopi. Če voznik vseeno vztraja pri zaprtju dotoka zunanjega zraka oziroma recirkulaciji in pri tem tvega, da se bodo okna zameglila, mora tako dvakrat pritisniti gumb za recirkulacijo.

 

 

8. Uporabite kakovostne filtre

 

ŠKODA ponuja več vrst kabinskih filtrov. Vrhunska paleta vključuje tako filter z aktivnim ogljem - za absorbiranje finih nečistoč in onesnaževalcev - kot tudi antibakterijsko obdelavo zraka. »Verjamem, da našim strankam danes ponujamo najboljšo možno rešitev, kar se tiče kakovosti, sposobnosti filtriranja in seveda cene,« pravi Jan Hrnčíř.

9. Odprite do konca 

 

Namesto zapiranja posameznih zračnikov, jih je bolje odpreti in prilagoditi pretok zraka tako, da je notranjost enakomerno prezračevana. Jan Hrnčíř priporoča usmerjanje zunanjih odprtin proti bočnim oknom in ne proti potnikom.

 

»V sodobnih avtomobilih se vetrobransko steklo ne zamegli, saj to nadzoruje senzor vlage. Vendar vozniki potrebujejo tudi dober pogled skozi stranska okna. V dežju, pozimi ali v ročnem načinu klimatizacije se lahko tudi ta okna zlahka zameglijo, kar povzroči slabšo vidljivost in tako zmanjša varnost. Ko pa zrak pravilno teče med okni in potniki v vozilu, to zmanjša tveganje za kondenzacijo in je z ustvarjanjem nekakšne zračne zavese tudi bolj učinkovito pri izoliranju potnikov od steklenih površin, ki so izpostavljene soncu,« še razloži Hrnčíř.

10. Osnovna nega je nujna

 

Poleg rednega servisiranja, ki vključuje pregled vseh komponent, odkrivanje morebitnega puščanja sistema ter ponovno polnjenje ali zamenjavo hladilne tekočine, je pomembna tudi redna dezinfekcija in menjava kabinskega filtra. Odličen čas za to je pomlad ali poletje, saj se po zimski vožnji v snegu in dežju v sistemu lahko pojavi plesen. Novi filter se tudi bolje spopade s sezonskim cvetnim prahom in drugimi drobnimi nečistočami.

 

Vsekakor je smiselno še pred poletjem preveriti, ali klimatska naprava deluje in kako deluje. Poleti lahko preprečite morebiten pojav plesni v sistemu tako, da ročno izklopite klimatsko napravo, tik preden pripeljete na svoj cilj, saj bo pretok zraka osušil cevi v sistemu. Brez skrbi pa lahko klimatsko napravo pustite v avtomatskem načinu vse leto, tudi pozimi.