NOV AVTO NA POTI K VAM
Ko nov avto zapusti tovarno, se dogodivščina šele prične: do kupcev, ki jih že nestrpno čakajo, morajo priti pravočasno, predvsem pa varno.
Škoda je s svojimi modeli prisotna na petih celinah in več kot sto različnih tržiščih. Zanje proizvaja avtomobile v tovarnah v Mladi Boleslav in Kvasinyju na Češkem, poleg tega pa tudi na Slovaškem, v Rusiji, Indiji, Ukrajini in Kazahstanu. Več kot 3000 novih vozil vsak dan zapusti Škodini tovarni na Češkem! 55 % jih h kupcem odpotuje z vlakom, ostalih 45 % na tovornjakih. Čezmorske dostave so kombinacija transporta v evropska pristanišča (pretežno z železnico) in ladijskega prevoza. »Eden naših strateških ciljev na področju logistike je postopoma povečevati delež železniškega transporta - ta način prevoza je okolju bolj prijazen, hkrati pa zmanjšuje število tovornjakov na območju tovarn in razbremenjuje transportno infrastrukturo,« pripoveduje Miroslav Mazal, koordinator za transport izdelanih vozil pri oddelku ŠKOTRANS, kjer skrbijo za transport Škodinih vozil.
Nepoškodovana in pravočasno dostavljena
Večina nas je že kdaj videla tovornjak, poln novih vozil, katerih ključni deli so prekriti z belo folijo. Ne vemo pa vsi, čemu je ta zaščita pravzaprav namenjena. »Preden zapustijo proizvodno halo, opremimo vozila s transportno folijo in zaščitimo odbijače, robove vrat in vstopne dele voznikovega prostora. Tako želimo zmanjšati tveganje za poškodbe vozila med prevozom in skladiščenjem,« pojasnjuje Petr Hrbáček, ki skrbi za kvaliteto znamke.
Transport in skladiščenje vozil pomenijo tudi stik avtomobilov s prahom,
industrijskim onesnaženjem, cvetnim prahom in podobnim, zato je potrebno vozila
ustrezno zaščititi. V preteklosti so vsako vozilo premazali s približno pol
kilograma zaščitnega voska. Prodajalec je nato moral ta vosek odstraniti, kar pa je
bil precej zapleten proces. Poleg tega je odpad, ki je pri tem nastal, obremenjeval
okolje. Pred približno desetimi leti je to obliko zaščite nadomestila transportna
folija, s katero zaščitijo motorni pokrov, streho in zadek vozila.
Kot ostale znamke v koncernu VW uporablja tudi Škoda sintetično samolepilno
poliolefinsko folijo, ki temelji na gumi. Za posamezno vozilo je potrebujejo med 5
in 7 kvadratnih metrov. Mogoče jo je reciklirati kot plastičen odpadek,
lahko pa jo uvrstimo tudi med mešane odpadke. Proizvajalec zagotavlja,
da folija vozilo ščiti do 12 mesecev. V izrednih primerih (izjemno zapleten
transport, razstavna vozila, luksuzni modeli ipd.) uporablja podjetje t.i. popolno
zaščito karoserije s pomočjo netkanega blaga, ki prekrije celotno vozilo. Ta
izdelek je razvit in ukrojen za vsako posamezno vozilo posebej.
Druga tveganja prinašajo upravljanje z vozilom, nalaganje in raztovarjanje. Zato imajo vozila ščitnike odbijačev in voznikovih vrat, ki jih varujejo pred praskami in poškodbami laka v splošnem. Poleg tega je celotni del, namenjen vozniku, vključno s preprogo, prekrit s folijo, ki preprečuje, da bi se karkoli umazalo. Voznikov sedež je zaščiten s prevleko iz flisa. A medtem ko folijo na vozilo namestijo povsem ob koncu proizvodnega procesa, za zaščito sedežev poskrbi že njihov proizvajalec.
Osupljive številke
Iz Mlade Boleslav vsak dan povprečno odpošljejo 155 tovornjakov in 8 vlakov vozil,
iz Kvasinyja pa 6 (skupaj 192 tovornih vagonov!). Poleg tega tovarna v Mladi
Boleslav vsak dan pošlje en kontejnerski vlak z avtomobilskimi deli v Nižni
Novgorod in Kalugo (Rusija), enega s povsem razstavljenimi avtomobili (t.i.
knocked-down vehicles) pa enkrat tedensko v Solomonovo (Ukrajina). Enako zaščito in
transportne protokole kot na Češkem uporabljajo tudi tovarne na Slovaškem, v
Rusiji, Indiji, Ukrajini, Kazahstanu in na Kitajskem.
Za cestni transport so zadolženi zunanji partnerji, katerih vozniki so odgovorni za
nalaganje vozil. Odvisno od tipa tovornega vozila obsega en tovor od dve do deset
vozil. Povprečno lahko običajno velik tovornjak naložijo s 7 do 8 potniškimi
vozili, vendar niti en tovor ni enak prejšnjemu. Tip tovora in končna destinacija
sta dejavnika, ki močno vplivata na trajanje procesa nalaganja.
Škodina vozila lahko odpeljete tudi sami! Preverite bogat izbor takoj dobavljivih vozil iz Hudobre zaloge in takoj uživajte v novem avtomobilu. Pa pohitite - kdor prej pride, ga prej (od)pelje!
Simply Clever
Kot imajo Škodina vozila številne Simply Clever rešitve, so mnoge brihtne ideje vključene tudi v transport teh vozil. Med njimi so:
1. Transferno mesto v Kvasinyju
Tovarna uporablja za
premikanje tirnic v tovarni v Kvasinyju majhen električni motor. Transferna točka
je končno mesto za dostavo praznih vagonov do tovarne po treh ranžirnih tirih. "S
pomočjo majhnega električnega motorja pripeljemo enega od teh vagonov do transferne
točke in ga naložimo z novimi vozili. Istočasno nalagamo vagon spodaj in zgoraj.
Potem potisnemo naložen vagon na sosednji tir in iz zgradbe," razlaga Jan Jurasek,
koordinator prevoza vozil pri podjetju ŠKOTRANS Kvasiny. "S tem sistemom naložimo
približno 50 vagonov na dan. Poleg premikanja železniških vagonov pa nam ta
električni motor s pomočjo številnih senzorjev služi tudi za nadzor celotnega
nakladanja."
2. Samodejno štetje vozil
Če je še pred kratkim vsako vozilo,
ki je zapeljalo iz tovarne, zabeležil delavec ob koncu proizvodne linije, je danes
to rutinsko opravilo stvar kamere, povezane z računalnikom. Ko vozilo zapušča
linijo, ga avtomatsko vnesejo v sistem, odgovornost zanj pa se iz proizvodnje
preseli v ŠKOTRANS. Vsak avto se v procesu preveri dvakrat - ena kamera prebere
proizvodno številko na listu protokola, ki spremlja vozilo skozi celoten proizvodni
proces, druga prebere enako številko na posebni oznaki, ki se nahaja v spodnjem
levem kotu pod vetrobranskim steklom.
3. Merjenje višine tovornjakov
Najvišja dovoljena višina
tovornjakov ni enaka v vseh državah. Na Češkem znaša 4,2 metra, v Nemčiji, na
primer, pa le 4 metre. Nakladalno mesto je opremljeno s posebnim senzorjem, ki
vozniku avtomatsko prikaže, ali je višina natovorjenega tovornjaka nižja od 4
metrov, ali znaša med 4 in 4,2 metra ali preko 4,2 metra.
Eden od zaposlenih v Mladi Boleslav, odgovoren za odpremo novih vozil, je delovodja na stranskem tiru, Milan Hrdý. "Za Škodo delam že 25 let. Podjetju sem se pridružil kot voznik, dve leti kasneje pa sem postal tehnik in zdaj sem delovodja, odgovoren za nalaganje avtomobilov na tovorne vagone. Da vsak voznik ve, kaj naložiti in kje, pripravimo zanje ustrezna navodila." Všeč mu je raznolikost njegovega dela. "Niti dva dneva si nista enaka!" V 25 letih se je spremenilo marsikaj. "Začel sem s svinčnikom in papirjem, zdaj pa vse delamo z računalnikom. Neverjetno pa se je povečala tudi raznovrstnost vozil, ki jih pošiljamo v svet. Ko smo začeli s Favoritom, sta obstajali različici LX in GLX. Na voljo je bilo le nekaj barv. Zdaj pa je vsak avto pravzaprav unikat, kar se tiče izvedbe, barve, opreme, dodatne opreme …"