Modeli
Meni
Path 2@2x

15.12.2020

In kaj poganja vas?

Še nikoli v 125-letni zgodovini znamke ŠKODA ni bilo modela, ki bi bil na voljo s toliko pogonskimi možnostmi kot nova OCTAVIA.

Nekoč so bili motorji stvar prestiža in denarnice - za prostorninsko večje in močnejše so se logično odločali premožnejši. Izbira ekonomsko bolj ozaveščenih se je zožila na šibkejše bencinske ter v osemdesetih in devetdesetih letih prejšnjega stoletja na vseprisotne tubordizelske motorje, ki so prinesli manjšo porabo in s tem tudi manjše izpuste ogljikovega dioksida, a so se zato povečale druge škodljive emisije.

Šele vse bolj očitne klimatske spremembe in s tem vse močnejša okoljska zavest ter posledično strožja zakonodaja so v ospredje pripeljale tudi druge pogonske možnosti. Tem so skupni ugodna poraba goriva, majhni izpusti ogljikovega dioksida in zelo nizke vsebnosti škodljivih izpušnih plinov. Pravi pogon zase boste tako dandanes lahko izbrali ne le glede na moč in navor, ampak predvsem glede na svoje potrebe in zmožnosti, življenjski slog, okoljsko zavest in seveda debelino denarnice. 

Blagi hibrid

OCTAVIA e-TEC Oba vstopna bencinska motorja, ki sta v ponudbi (1.0 TSI z 81 kilovati in 1.5 TSI s 110 kilovati), sta pravzaprav blaga hibrida. Gre za tehnologijo, ki ne omogoča samostojne vožnje s pomočjo električne komponente, vendar pa močan zagonski alternator, ki je z glavno gredjo povezan z jermenico, pri pospeševanju pomaga z dodatnimi kar 50 njutonmetri navora in 12 kilovati moči. Energije je dovolj za kakšne tri sekunde obremenitve, torej zadostuje, da turbopolnilnik razvije poln tlak. Ta sistem pomaga tudi pri dolgih fazah jadranja (vožnja z izključenim motorjem), pri izredno hitrem in mehkem ponovnem zagonu motorja ter seveda pri učinkoviti regeneraciji zavorne energije (ki jo hrani v litij-ionski bateriji pod sedežem).

OCTAVIA e-TEC je idealna izbira za tiste, ki vozijo zmerno in niso zahtevni vozniki, hkrati pa želijo majhno porabo za zelo razumno ceno, predvsem pa udobje in ležernost, ki jo ponuja prožnost motorja TSI in še podkrepi sistem e-TEC.

Priključni hibrid: OCTAVIA iV

Kot priključni hibrid je OCTAVIA na voljo v dveh različicah z imenom iV. Delita si podobno mehaniko, nastavitve (in opremo) pa imata drugačne. OCTAVIA 1.4 TSI iV je priključni hibrid, ki ponuja omembe vredno sistemsko moč 150 kilovatov (204 konjske moči).

Sestavljata ga bencinski motor 1.4 TSI in e-motor, ki je vgrajen v ohišje menjalnika DSG in poganja prednji kolesi. Oba motorja lahko delujeta skupaj, se medsebojno dopolnjujeta in nadgrajujeta ali pa poganjata kolesi vsak posebej. Na to lahko vpliva tudi voznik z izbiro voznih programov.

Do 60 kilometrov je mogoče prevoziti z energijo iz baterije z zmogljivostjo 13 kilovatnih ur, ki jo lahko polnite iz omrežja (v dveh urah in pol jo s stensko polnilnico z močjo 3,6 kilovata napolnite do 80 odstotkov).

Nadgradnja tega hibrida je športna različica RS iV, ki ob mehansko podobnem pogonskem sklopu ponuja 180 kilovatov moči (245 konjskih moči) in 400 njutonmetrov navora, kar je dovolj za pospešitev do hitrosti sto kilometrov na uro v spodobnem času 7,3 sekunde. OCTAVIA RS iV pa prinaša tudi povsem drugačne nastavitve, opremo in ne na zadnje videz.

Priključni hibrid je odlična izbira za tiste, ki imajo možnost domačega priključka ali uporabe službene polnilnice. Največji učinek na denarnico in okolje bodo tako dosegli predvsem dnevni migranti, torej tisti, ki vsakodnevno prevozijo vsaj toliko, kot zmore polna baterija. In potem ko jo izpraznijo, jo lahko takoj spet polnijo.

Priključni hibrid je najučinkovitejši v urbanih okoljih, kjer je sicer motor z notranjim zgorevanjem najbolj obremenjen. In ko električna energija poide, je vedno na voljo zmogljiv motor TSI. Tako je ta različica modela OCTAVIA odlična izbira za vse, ki občasno prevozijo tudi precej več, kot zmore baterija, saj takrat avtomobil deluje kot polni hibrid. Izpostaviti velja tudi hipen navor e-motorja in tiho delovanje. Različica RS iV pa združuje na prvi pogled nemogoče: ekološko zavest ter vozno dinamiko in zmogljivosti.

 

 

 

Plinski pogon (CNG): OCTAVIA G-TEC

OCTAVIA je na voljo celo s pogonom na stisnjeni zemeljski plin (CNG). Poganja jo 1,5-litrski štirivaljnik TSI, ki so ga v tovarni posebej priredili za pogon na to najčistejše fosilno gorivo z izjemnimi energijskimi lastnostmi. Motor se napaja s stisnjenim zemeljskim plinom iz treh rezervoarjev (17,3 kilograma), ki so nameščeni pod dnom vozila, zmore 96 kilovatov (131 konjskih moči), odlikujeta pa ga tiho delovanje in čisto zgorevanje, pri katerem nastaja do 25 odstotkov manj ogljikovega dioksida ter bistveno manj dušikovih oksidov, ogljikovodikov in ogljikovega monoksida, predvsem pa skoraj nič sajastih delcev, zaradi katerih morajo imeti filtre tudi bencinski motorji. OCTAVIA G-TEC je z mamljivo kombinacijo majhne porabe in ugodne cene energenta privlačna izbira, ki jo ta trenutek omejujejo le (za zdaj še) pomanjkljiva infrastruktura polnilnic v Sloveniji, relativno skromen doseg in večja teža. Kljub temu je to dobra izbira za vse, ki živijo v bližini polnilnic.

 

 

Klasični pogon

Na voljo so tri različice dvolitrskega motorja TDI, štirivaljnik pa se imenuje EVO, in to po pravici. V vseh treh različicah (s 85 in 110 kilovati oziroma s 115 in 150 konjskimi močmi ter v RS še s 147 kilovati oziroma 200 konjskimi močmi) gre za izjemno čist in varčen motor z dvojnim vbrizgom (twin dosing) tekočine AdBlue v izpuh pred dva katalizatorja SCR, kjer se osovraženi dušikovi oksidi skoraj povsem razgradijo (v 80 odstotkih).

Šibkejša od vseh treh motorjev porabita kar 0,4 litra manj goriva od predhodnika. To je idealna izbira za tiste, ki so vsakodnevno na poti in pri tem prevozijo veliko kilometrov, še največ po avtocesti in z velikimi hitrostmi. V takih delovnih razmerah je dizelska tehnologija v najnovejši izvedbi še vedno prva izbira, sploh ob izjemno majhni porabi, skromnem izpustu ogljikovega dioksida in nizkih vsebnostih škodljivih plinov v izpuhu.

Če je pri klasiki na eni strani varčni dizel, sta povsem na drugi strani pogonskega horizonta dva visokozmogljiva dvolitrska štirivaljnika TSI s 140 in 180 kilovati (190 in 245 konjskimi močmi), pri čemer je najmočnejši bencinski motor rezerviran za športno ikono z oznako RS. Kdo se bo odločil za enega izmed njiju? Tisti, ki zahteva vrhunske zmogljivosti in vozno dinamiko ter želi uživati v pospeških in za volanom.