Modeli
Meni
Path 2@2x

15.12.2020

Popolna družina

Med električnimi in elektrificiranimi modeli z oznako iv boste našli dinamično športnico, uglajeno limuzino, popoln družinski avto in SUV, ki ga poganja čista energija. 

 

ENYAQ iV

Po zunanjih merah (4648 mm dolžine) ni dosti manjši od modela KODIAQ, notranje mere pa zaradi kompaktnega pogonskega sklopa in v dno vgrajene baterije presegajo pričakovanja. Pogonu so namenjene tri velikosti baterije (55, 62 in 82 kilovatnih ur). Na izbiro bo pet motorjev (od 109 do 225 kilovatov), pa tudi možnost zadnjega ali štirikolesnega pogona (z dodatnim motorjem na prednji osi). Doseg je od 340 do 510 kilometrov po kriterijih WLTP, končna hitrost pa je 160 kilometrov na uro - razen v primeru najbolj športnega modela z oznako RS, ki doseže 180 kilometrov na uro in do sto kilometrov na uro pospeši v 6,2 sekunde. 

Na 11-kilovatni polnilnici z izmeničnim tokom (AC) je baterijo do 100 odstotkov mogoče napolniti v šestih do osmih urah, odvisno od njene zmogljivosti. Na 125-kilovatni hitri polnilnici z enosmernim tokom (DC) pa je najzmogljivejšo baterijo (82 kilovatnih ur) od 5 do 80 odstotkov zmogljivosti mogoče napolniti v 38 minutah.

 Na 11-kilovatni polnilnici z izmeničnim tokom (AC) je baterijo do 100 odstotkov mogoče napolniti v šestih do osmih urah, odvisno od njene zmogljivosti. Na 125-kilovatni hitri polnilnici z enosmernim tokom (DC) pa je najzmogljivejšo baterijo (82 kilovatnih ur) od 5 do 80 odstotkov zmogljivosti mogoče napolniti v 38 minutah.

OCTAVIA iV

Zgolj z energijo iz baterije (13 kilovatnih ur), nameščene pod zadnjimi sedeži, priključnohibridna OCTAVIA iV prevozi do 60 kilometrov. Pri tem pogonski sklop kombinira moč tradicionalnega motorja z notranjim zgorevanjem (1,4-litrski TSI s 110 kilovati) in elektromotorja, ki je vgrajen v ohišje menjalnika DSG (85 kilovatov). Sistemska moč pogonskega sklopa, ki je tako na voljo vozniku, je resnih 150 kilovatov (204 konjske moči), oba motorja pa skupaj zagotavljata 350 njutonmetrov navora. Med vožnjo sistem sam preklaplja med pogonoma glede na potrebe in razmere na cesti, obenem pa se oba tudi inteligentno dopolnjujeta, ko je to potrebno, na primer pri odločnih pospeševanjih. To pa lahko stori tudi voznik sam, ko spreminja nastavitve z izbiro voznih programov (Driving Mode Select). Tudi ko je baterija prazna, avtomobil še deluje po principu polnega hibrida z elektriko, ki jo zagotavljata regeneracija zavorne energije in motor TSI, ki med delovanjem tudi polni baterijo

OCTAVIA RS iV

Enako srce - dve duši. Tako nekako gre pri modelih OCTAVIA iV in OCTAVIA RS iV. Imata sicer podoben pogonski sklop, ki ga sestavljata elektromotor s 85 kilovati in 1,4-litrski štirivaljnik TSI s 110 kilovati, toda inženirji so sistemsko moč izvedenke RS dvignili na raven, ki pritiče najbolj športni oznaki pri znamki ŠKODA. Tako njen pogonski sklop zmore kar 180 kilovatov (245 konjskih moči) in 400 njutonmetrov navora. Da do hitrosti sto kilometrov na uro pospeši v 7,3 sekunde, tako ni nobeno presenečenje. Voznik lahko s sistemom Driving Mode Select izbira vozne programe Eco, Normal, Sport in Comfort, če avto premore tudi uravnavane blažilnike (DCC). Sicer pa ima OCTAVIA RS iV podvozje, ki je prirejeno za bolj dinamično vožnjo. Tudi oprema je značilna za oznako RS: tu so športni sedeži, v usnje oblečen trikraki športni volan, obvolanske prestavne ročice, alkantara na armaturni plošči, 18-palčna platišča in rdeče zavorne čeljusti, spojler zadaj ipd.

SUPERB iV

Največji model znamke ŠKODA je na voljo tudi kot zmogljiv priključni hibrid, ki samo z električnim delom hibridnega pogonskega sklopa lahko prevozi do 62 kilometrov. Pogonski sklop sicer sestavljata 1,4-litrski štirivaljni motor TSI in e-motor, ki ju povezuje posebna sklopka, njuno delovanje pa nadzoruje zahtevna elektronika. Pogon je vedno speljan na prednji kolesi prek šeststopenjskega menjalnika DSG. Največja sistemska moč 160 kilovatov (218 konjskih moči) je dovolj za največjo hitrost 224 kilometrov na uro, pa tudi za zelo spodoben pospešek - hitrost sto kilometrov na uro SUPERB iV doseže v 7,7 sekunde. In za vse to porabi 1,5 litra goriva in od 14 do 14,5 kilovatne ure elektrike na sto kilometrov. Z enim polnjenjem 50-litrskega rezervoarja in s polno litij-ionsko baterijo z zmogljivostjo 13 kilovatnih ur prevozi približno 930 kilometrov. 

 Voznik lahko baterijo priključnih hibridov do 80 odstotkov iz omrežja pri običajni varnostni (šuko) vtičnici (AC, 2,3 kilovata) napolni v 3,45 ure, na stenski polnilnici (3,6 kilovata) pa se do 80 odstotkov napolni v le dveh urah in 33 minutah.