Modeli
Meni
16.04.2021

ŠKODA Auto že 30 let del koncerna Volkswagen

ŠKODA Auto je 28. marca že tridesetič obeležila pomembno obletnico: na ta dan leta 1991 je bila sklenjena združitev med podjetjem "ŠKODA, automobilová akciová společnost" in koncernom Volkswagen.

 

Od takrat se je ŠKODA iz Mlade Boleslav iz vodilnega proizvajalca avtomobilov v regiji razvila v hitro rastočega globalnega akterja, ki deluje na več kot 100 trgih po svetu. ŠKODA Auto ima trenutno v ponudbi deset modelskih serij, lani pa je že sedmo leto zapored prodal več kot milijon vozil.

 

 

Thomas Schäfer, predsednik uprave družbe ŠKODA Auto, je poudaril: "Pridružitev ŠKODA Auto koncernu Volkswagen je odličen primer uspele preobrazbe na Češkem in v celotni Evropski uniji. Tedanji akterji so odločno, daljnovidno in pogumno začrtali pravo pot za osupljivi razvoj ŠKODA Auta. Danes je podjetje zaslužno za 9 % češkega izvoza. Tudi v koncernu Volkswagen je znamka velika pridobitev in prevzema najrazličnejše odgovornosti, npr. za trge z veliko gospodarsko rastjo - Indijo, Rusijo in Afriko - ter za razvoj prihodnje generacije modelov ŠKODA Superb in Volkswagen Passat. Naprej uresničujemo program za prihodnost NEXT LEVEL ŠKODA, da bi podjetje uspešno popeljali skozi novo desetletje. Pri tem se osredotočamo na tri prednostna področja: svojo paleto modelov bomo razširili v smeri vstopnih segmentov, prodiramo na nova tržišča za nadaljnjo rast v volumen­skem segmentu ter konkretno napredujemo pri trajnostni naravnanosti in raznovrstnosti."

Napredno zasnovani kompaktni model Favorit je vzbudil zanimanje Volkswagna

Prvi stiki s koncernom Volkswagen segajo v sedemdeseta leta prejšnjega stoletja. Nadaljevali so se z ohlapnim sodelovanjem med podjetjema pri predstavitvi novega ŠKODA Favorita. ŠKODA je to vozilo s kompaktnim zadkom in sprednjim pogonom razvila povsem samostojno. S tem je bil Favorit velika izjema v tedanjem vzhodnem bloku, kjer so se vozila večinoma izdelovala v lice­n­čni proizvodnji zahodnoevropskih proizvajalcev avtomobilov. Volkswagnovi inženirji so v Wolfsburgu testirali prototip Favorita, primeren za serijsko proizvodnjo, ter se domislili, da bi lahko avto opremili s Volkswagnovimi motorji, drugimi zavornimi oblogami in še nekaterimi prilagojenimi deli.

Načrte so iz finančnih razlogov opustili. Vendar je zaradi tega temeljitega vpogleda o Favoritu ter zaradi stikov, ki sta jih po padcu komunističnega režima novembra 1989 navezala Wolfsburg in Mladá Boleslav, prišlo do intenzivnih pogovorov o možnosti sodelovanja. Že kmalu so stekla poga­janja. Izhodiščni položaj je bil jasen: brez močnega strateškega partnerja ŠKODA na svetovnem trgu ne bi imela možnosti. Proizvodne kapacitete so takrat zadoščale za nekaj manj kot 200.000 vozil, ponudba pa je poleg ene same sodobne modelske družine - Favorita in karavana Forman - obsegala le še tehnično zastarele modele z motorjem v zadku. Prihodnost znamke je bila v priva­tizaciji dotlej državnega podjetja. Poleg modelske serije Favorit so bili največji aduti proizvajalca predvsem njegovi usposobljeni in visokomotivirani zaposleni ter močna tradicija proizvodnje avtomobilov v tovarni Mladá Boleslav.

ŠKODA je možne partnerje najprej izbirala med 24 podjetji, poleti 1990 pa so se pod vodstvom pred­sednika vlade Petra Pitharta začeli pogovori z osmimi izbranimi proizvajalci avtomobilov iz Evrope in širše. Štirje med njimi so predložili konkretno ponudbo, avgusta 1990 sta se dva tekmeca umaknila, dokler nista v igri ostala le še naveza Renault/Volvo in koncern Volkswagen. 9. in 10. decem­bra 1990 so potekali nadaljnji predhodni pogovori, 21. decembra 1990 pa je vlada podpisala pogodbo s koncernom Volkswagen, ki je za prihodnji razvoj družbe ŠKODA Auto predstavil najprivlačnejši koncept. Sledila so dolga, obsežna pogajanja različnih ekip strokovnjakov in predstavnikov vodstva koncerna Volkswagen s češkimi partnerji. Poleg podpredsednika vlade Františka Vlasáka je pogo­vore vodil predvsem minister za industrijo Jan Vrba, neformalni posrednik pa je bil Hanuš Holzer, poznejši konzul v Baslu.

28. marca 1991 sta minister za industrijo Jan Vrba za Češko republiko in predsednik upravnega odbora koncerna Volkswagen Carl. H. Hahn podpisala glavno pogodbo o ustanovitvi skupnega podjetja za proizvodnjo vozil znamke ŠKODA. Ko je koncern Volkswagen izpolnil pogodbene obvez­nosti, je 16. aprila 1991 za 620 milijonov mark prejel 31 odstotkov delnic podjetja ŠKODA Auto. Nato je novi delničar svoj delež postopoma povečeval, dokler ni 30. maja 2000 postal 100‑odstotni delničar podjetja.

Obsežen investicijski program kot podlaga za impresiven razvoj

Podlaga za dinamičen razvoj družbe ŠKODA Auto v naslednjih treh desetletjih je bil obsežen investi­cijski program. Več sto milijard čeških kron se je prelilo v raziskave in razvoj, razširitev proizvodnih zmogljivosti ter sistematično izgradnjo prodajne in servisne mreže na Češkem. Število zaposlenih v razvojnem oddelku je s 600 v letu 1991 zraslo na več kot 2.000 visokousposobljenih sodelavcev danes. Da bi čim bolje izšolali zaposlene in v okviru obsežnega tehničnega usposablja­nja podmladek čim bolje pripravili na zaposlitev v podjetju, ima ŠKODA Auto danes lastno poklicno šolo, na visoki šoli pa se izvajajo številni dualni študijski programi.

Po rodu s Češke, doma po vsem svetu

V 30 letih pod okriljem koncerna Volkswagen je ŠKODA Auto število zaposlenih s 17.000 v letu 1991 dvignil na današnjih 42.000 sodelavcev po vsem svetu. Podjetje trenutno proizvaja deset atraktivnih, sodobnih modelskih serij in jih prodaja kupcem na več kot 100 tržiščih. Ta dinamični razvoj družbe ŠKODA Auto se odraža tudi v svetovni prodaji: leta 1991 je družba proizvedla 172.000 vozil, odtlej pa se je to število pošesterilo. Leta 2020 je prodaja po svetu že sedmič zapored presegla milijon vozil. Podjetje proizvaja v treh prvotnih čeških tovarnah, poleg tega pa še na Kitajskem, v Rusiji, na Slova­š­kem in v Indiji pretežno v okviru koncernskih partnerstev ter v Ukrajini v sodelovanju z lokalnim partnerjem.