Legendarno: Škoda na snegu in ledu
Tri slavna motošportna imena, trije Škoda dirkalniki, drsenje in veliko zabave v Zell am Seeju: uživajte v divji vožnji po snegu in ledu!
Ti trije gospodje so pustili svoj pečat v zgodovini dirkaškega športa in še niso odnehali. Hans-Joachim Stuck je legenda Formule 1 in serij Le Mans in DTM, Jan Kopecky in Andreas Mikkelsen pa sta dolgoletni zvezdi mednarodnih dirk v reliju. Iz njih smo bolj težko izvlekli kaj več o njihovem vtisu a avtomobilih, ki so jih lahko vozili. A kdo potrebuje veliko besed, če pa vožnja pove vse, kar je treba vedeti. Poglejte si sami v videu:
Šele kasneje, po tem, ko so ti trije dirkači testirali legendarnega veterana, model Škoda 130 RS, vrhunski reli dirkalnik Fabia Rally2 evo in okusili delček prihodnosti v električnem modelu Fabia RE-X1, so postali precej bolj zgovorni. »Dirkanje na snegu je ena od najbolj zanimivih disciplin tako za voznike kot gledalce. Vožnja na dolgih konicah ježevk je nepopisno doživetje,« je komaj krotil svoje navdušenje Jan Kopecky.
Nazaj h koreninam
Danes je sedenje za volanom 130 RS prava retro izkušnja - in vsi trije dirkači so v tem zelo uživali.
»Čudovito je, ko vidiš, kako daleč je prišel naš šport. Ob tem je treba povedati, da je 130 RS zares zabaven in živahen avto. Resnično sem užival v vožnji,« nam je zaupal Andreas Mikkelsen, zmagovalec relija Monte Carlo v razredu WRC2. Tudi Jan Kopecky se strinja: »Model 130 RS je bil izjemen avto, zelo hiter in zanesljiv. Leta 1977 sta Vaclav Blahna in sovoznik Lubislav Hlavka v Monte Carlu z njim osvojila prvo mesto v svojem razredu in skupno dvanajsto. Ponosen sem, da sva s Pavlom Dreslerjem sledila temu uspehu in leta 2018 zmagala v Monte Carlu v razredu WRC2 z modelom Fabia R5 in bila skupno deseta.«
Legendarni Hans-Joachim Stuck pa priznava: »Ta vožnja je obudila veliko spominov. Kot bi se vrnil h koreninam. Prestavljati je treba ročno, avto ima čudovit atmosferski motor in ni nobenega servo volana ali elektronskih asistenčnih sistemov. Zares izjemna izkušnja. A vseeno imam raje sodobne avtomobile. Nekoč so me vprašali, kakšna je razlika med dirkanjem v mojih časih in danes. Odgovoril sem, da je razlika le v tem, da je bil takrat seks varen in dirkanje nevarno. Mislim, da to pove vse.«
Sodobni zmagovalci
In kako bi opisali svoje izkušnje s precej bolj sodobnimi dirkalniki? »Vse od začetka sem bil vpleten v razvoj dirkalnika Škoda Fabia Rally2 evo in sem tudi prvi dirkal z njim. To je eden od najhitrejših in najbolj zanesljivih avtomobilov v svojem razredu. To potrjujejo tudi rezultati iz prvenstev po vsem svetu,« pripoveduje Jan Kopecky, ki je leta 2018 postal tudi svetovni prvak s tem avtom v razredu WRC2.
»Avto se lepo obnaša, prestavljanje je zelo gladko, obračanje z ročno pa zelo zabavno,« dodaja Mikkelsen, ki ima izkušnje s predhodnikom, modelom Fabia S2000, s katerim je zmagal v prvenstvu IRC 2011 in 2012.
Električno presenečenje
Kako pa je bilo izkušenim profesionalcem voziti novi električni dirkalnik Fabia RE-X1? Za Andreasa Mikelsena je bila izkušnja zelo pozitivna: »Hitra je. Pogon daje avtomobilu silovito moč in odlične vozne lastnosti. Všeč mi je moč in pospeševanje, ne da bi bilo treba prestavljati. Seveda se čuti tudi dodatna teža, ko voziš, a kot celota me je dirkalnik prijetno presenetil.«
Fabia RE-X1 je kreacija avstrijskega podjetja Kreisel Electric, narejena s podporo češkega proizvajalca in postavljena na osnovo modela Škoda Fabia Rally2 evo. Ima moč 500 kW (680 KM) in 880 Nm navora. Da ima štirikolesni pogon, verjetno ni treba posebej omenjati. Težak je 1300 kilogramov in posebej zanj prirejene baterije mu omogočajo 135 kilometrov dosega, kar je za dirke povsem dovolj.
In kaj pravi veteran? »Fantastična izkušnja! Zares sem užival z vsemi tremi dirkalniki na snegu. Vsi so zabavni in vsak od njih ima lastnosti, ki so bile oziroma so v njihovem času špica. 130 RS je čudovit dirkalnih iz starih časov, Fabia RE-X1 pa je sodoben električni avto. Če me vprašate, kateri mi je najbolj všeč, pa vam ne bi mogel odgovoriti,« je navdušen legendarni Hans-Joachim Stuck.