Modeli
Meni
04.05.2021

Kako perete svoj avto?

O tem, kaj se na Slovenskem počne ob nedeljah, obstaja precej šal in anekdot, a kot ponavadi se v njih skriva precej resnice: ob nedeljah pri nas pač peremo avtomobile. 

A nikar z vedrom in gobico! Češki strokovnjak Jaromil Drahokupil nam je zaupal, kako se tega podviga lotiti prav. »Če upoštevate nekaj osnovnih pravil, bo vaš avto ostal še dolgo lep. Najpomembnejše pri tem je, kakšno opremo oziroma sredstva uporabljate.« 

 

 

Časov z vedrom s šamponom in gobo torej že dolgo ni več. Ostali so v prejšnjih desetletjih. Sploh goba je največja napaka, saj lahko poškoduje barvo avtomobila. Znani so primeri, ko so se nadebudni amaterji lotili pranja kar s kuhinjsko gobico in zasušene dele preprosto spraskali s hrapavim delom. Tudi avtomobilski šamponi so dandanes drugačni kot nekoč -  avtomobilska kozmetika je pH nevtralna, šamponi pa vsebujejo komponente, ki jim pomagajo lepo zdrsniti čez barvo, ne da bi jo poškodovali.

Uporabiti je treba dve vedri. Idealno vedro ima posebno obliko, ki zadrži trše delce in nečistoče na dnu, da se ne primejo na pralno rokavico. Čakajte malo, pralno rokavico? Da, prav ste prebrali! Karoserija avtomobila se idealno pere z rokavico, pri izbiri gobe pa bodite pazljivi!

 

 

 

Še ena od napak, ki jo delamo pri domačem pranju, je, da avtomobila pred tem ne splaknemo. Danes, ko so v modi pralniki na pritisk, je to sicer manj pogosto, a če tega nimamo, gre prav vse ročno. Prvi korak je torej  splakovanje in nanos pene. 

Pomembna je tudi smer pranja. Avto po nanosu pene splakujemo od spodaj navzgor in ne obratno. Če začenjamo s splakovanjem zgoraj, peno, ki odmaščuje umazanijo, prej splakne s spodnjih delov in je tako manj učinkovita. 

 

 

Profesionalno domače pranje
1. Potrebujete dve vedri, pralno rokavico, šampon in mehko brisačo ter cev za zalivanje.

2. Začnite s tuširanjem: avto namočite od zgoraj navzdol z vodo s šamponom in nato uporabite pritisk vode, da odstranite še trše delčke umazanije. To počnite od spodaj navzgor.

3. Napolnite dve vedri z vodo. V eni naj bo pH nevtralni šampon, v drugem običajna čista voda.

4. Posebno rokavico z mikrovlakni namočite v navadno vodo in nato še v vodo s šamponom. Šampon nanesite na avto z dolgimi potezami.

5. Čez čas rokavico splaknite v čisti vodi in ponovite postopek. To storite nekajkrat.

6. Splaknite avto od zgoraj navzdol. Za to, da z ostanki umazanije ne bi poškodovali površine, lahko uporabite tri rokavice -  eno za zgornji in eno za spodnji del ter eno za kolesa.

7. Nikoli ne perite avtomobila na direktni sončni svetlobi. Kapljice ustvarjajo efekt leče in sončni žarki lahko pustijo sledi. Enako velja za šampon; ta se ne sme posušiti na avtomobilu.

8. Za splakovanje uporabljajte vodo iz navadne cevi za zalivanje, nikdar s pritiskom. Običajna cev prej in bolj temeljito splakne šampon z avtomobila.

9. Tole bo nekaj posebnega - avto posušite s pihalnikom ali kar s fenom za lase. Če boste uporabili mehko brisačo, jo nežno peljite čez površine, nikoli ne pritiskajte. Brisača bo vpila vso vodo, ki je ostala, v enem samem prehodu.

10. Za kolesa uporabljajte izdelek, ki je pH nevtralen in odmoči ostanke prahu, ki se nabere z zavornih površin. 

11. Če imate tlačno napravo, je dovolj, da kolo namočite in splaknete, za boljši rezultat pa lahko uporabite še krtačo. 

12. Perite kolo za kolesom, da se ne bi čistilo vmes že zasušilo. 

13. Če imate čas, lahko avto še premažete z voskom. Prav tako lahko nato pnevmatike premažete s črnilom za pnevmatike, če se vam zdi, da niso dovolj temne.

14. In še en nasvet: redno pranje avtomobila zagotavlja enostavnejše delo pri vsakem naslednjem pranju. 

 

 

Prava oprema ni draga

Če mislite, da čistila, krpe in ostalo stanejo celo premoženje, naj vas razveselimo: to ne drži. Posebne rokavice za pranje stanejo okoli 10 evrov, vedro z vložkom za preprečevanje dviganja umazanij in peska stane nekaj evrov več, brisača pa tudi le nekaj evrov. Omislite si najbolj fine. Kar se tiče šampona, je cena odvisna od količine. Načeloma stane manj kot 10 evrov, tu nekje je tudi vosek, nekoliko dražje je posebno čistilo za kolesa, ki lahko stane 20 ali več evrov. 

 

Napredna alkemija s pridnimi rokami

To je, kar se tiče čiščenja za navadne smrtnike, vse. A mojstri, kot je Drahokupil, se pri svojem delu lotevajo tudi podrobnosti, na katere niti pomislili ne bi. Drahokupil polira izpušne cevi in spodnjo stran pokrova motorja, na nosilce koles, zavorne čeljusti in izpušne cevi pa nanese tudi keramično zaščito. Češki strokovnjak s svojim podjetjem in znamko JD Detailing že sedem let skrbi za individualno čiščenje avtomobilov. Skozi njegove roke gredo drage limuzine in oldtimerji, kot je ŠKODA FELICIA kabriolet na posnetku spodaj. Njegovo natančno delo poskrbi za to, da se avto stara počasneje in ohranja svojo vrednost. Na enem samem takšnem avtomobilu dela ves teden, rezultat pa je avto, ki je videti celo bolje kot nov.

 

 

 

»Začnem z dekontaminacijo barve, kar pomeni, da odpihnem delce rje s površine. Potem uporabim poseben prah za mehanično čiščenje. Prelepim plastične in gumijaste dele, nato pa površine spoliram. Že novi avtomobili imajo lahko kakšno črtico od transporta, prepogosto pa tudi sledi krtač mehaničnih avtopralnic v laku. Po poliranju razmastim površino. Nanesem dva premaza keramične zaščite. Za strjevanje uporabim posebno luč. Medtem snamem kolesa, jih razmastim in očistim. Tudi ta dobijo keramični premaz in enaka usoda čaka zavorne čeljusti pa plastično zaščito kolesnih lokov, izpušne cevi, luči in stekla. Ena od popularnih inovacij je hibridni poliuretanski film, ki se nalepi na sprednji del avtomobila in ga ščiti pred umazanijo in delci, ki jih dvigajo avtomobili pred vami.