Modeli
16.09.2017

30 let modela Favorit

Pred natanko 30. leti je Škoda s predstavitvijo svojega novega modela s prirezanim zadkom vstopila v novo obdobje.

S svetovno premiero na mednarodnem sejmu strojništva v Brnu je znamka obrnila nov list v svoji bogati zgodovini. Nov model je bil s svojim izjemnim oblikovanjem, tehniko in prednjim pogonom povsem na ravni zahodne konkurence v tem razredu. Obenem pa so talent novega modela pokazali in dokazali tudi v avtomobilskem športu.

»Favorit je pokazal začetek novega, dinamičnejšega oblikovanja pri Škodi kot še noben model doslej,« je ob obletnici dejal predsednik uprave Bernhard Maier. »Kljub dejstvu, da so bile okoliščine njegovega nastanka vse prej kot ugodne, so pri znamki uspeli sestaviti ekipo mladih in ambicioznih inženirjev, ki je naredila avtomobil, s katerim se je lahko Škoda takoj merila z zahodno konkurenco. In prav progresivni koncept Favorita, strokovno znanje in izkušnje snovalcev so prepričale odgovorne pri Volkswagnu, da so se začeli po revoluciji leta 1989 zanimati za povezovanje z znamko Škoda,« je še dejal Maier.

Projekt sodobnega osebnega avtomobila s pogonom in motorjem spredaj je nastal na pobudo takratne češkoslovaške vlade decembra 1982. In roki za končanje so bili izjemno kratki. Razvojna faza bi morala biti končana v dveh letih in pol (do 30. junija 1985), proizvodnja pa bi se morala začeti pet let kasneje. Na srečo skupina talentiranih in zagretih inženirjev ni začela z nepopisanim listom papirja, saj so že pred tem začeli s preskusi na prototipu prednjega pogona Škoda 780.

Privlačna oblika: design by Bertone

Seveda je prav oblikovanje igralo eno od poglavitnih vlog pri novem modelu. Tako so pri znamki delo z zunanjo podobo zaupali italijanskemu oblikovalskemu studiu iz Torina, Stilo Bertone. Ta bi moral razviti nekaj karoserijskih različic - kombijevsko, petvratno, limuzinsko in še kupe (in nekaj izvedb notranjosti). Ekipa v Mladi Boleslavi pa je bila zadolžena, da potrjeno obliko spravi do serijske proizvodnje. Pri tem je češka ekipa pokazala svoje del kreativnosti in inovativnosti, saj so na primer število pločevinastih stiskanih delov zmanjšali iz 405 na 227. Hkrati s tem je imel model Favorit, ki je bil 40 mm krajši od predhodnika, za kar 85 mm več prostora v notranjosti, pa še večji prtljažnik. Tako je postal novi model odličen družinski model in kvalitetna osnova za kombijevsko izvedbo Forman.

Sodelovanje in povezovanje

Ekipa, ki je snovala oba avtomobila, je dobro sodelovala tudi z Inštitutom za motorna vozila v Pragi (UVMV), kjer so bili sposobni simulirati 100 tisoč testnih kilometrov v enem tednu. Hkrati so tem so testirali zavore v Alpah, vročino pa na italijanski rivieri. Češki strokovnjaki so sodelovali tudi s priznanimi imeni v industriji. Porschejevi inženirji so tako sodelovali pri snovanju vpetja motorja, geometrije prednje osi in zmanjšanju hrupa.

Precej pozornosti je bil seveda deležen motor avtomobila. Favorit je dobil preizkušen štirivaljnik s prostornino 1,289 ccm in odmično gredjo v glavi (OHV) ter z močjo 43 kW (58 KM) oziroma 46 kW (63 KM), sprva z uplinjačem, kasneje z vbrizgom goriva.  

Premierno so ga torej pokazali v Brnu, na 29. salonu strojništva, pred tisoči radovednih novinarjev in navdušencev iz vse Evrope. Po prvih primerkih, ki so prišli leta 1987 iz tovarn v Vrchlabih, so začeli nov model izdelovati serijsko decembra istega leta. Že naslednje leto pa je Favorit začel prihajati tudi iz tovarne v Mladi Bolesalav. Šele v četrtem kvartalu leta 1988 je bil Favorit 136 (de Luxe verzija) na voljo v salonih, stal pa je 84,600 takratnih češkoslovaških kron.

Modernizirani Favorit: nepretrgana serija izboljšav

Kmalu po žametni revoluciji je postala jasno, da lahko dolgoročno konkurenčnost tovarni zagotovi le močan partner. Po dolgih pogajanjih je postala spomladi 1991 Škoda del skupine Volkswagen. Prav Favorit, model, ki je bil eden redkih sodobnih osebnih vozil v vzhodnem bloku, je predstavljal odlično osnovo za nadgradnjo tudi po vstopu Volkswagna. In tako je bil ta model skozi svoje življenjsko obdobje deležen številnih izboljšav na področju tehnologije, videza in kvalitete. Še najbolj znamenita je bila posodobitev leta 1993, ko se je Favorit pojavil v marketinški kampanji s 548 zastavami - s po eno za vsako posodobitev!

Zahvaljujoč posodobitvam je bil model konkurenčen tudi na zahodnem trgu, saj je znamki uspelo na primer v Nemčiji med letoma 1990 in 1991 celo podvojiti prodajo.  Še bolj uspešen je bil model v posebnih izvedbah, kot na primer Silver Line, Black Line, Sport Line, Marathon … Kar 783.168 teh avtomobilov so izdelali med avgustom 1987 in septembrom 1994! Skupaj s kombijevsko verzijo Forman ter s komercialnimi izvedbami (Pick-Up) je Škoda izdelala 1.077.126 teh avtomobilov, preden je vlogo zastavonoše prevzel model Felicia oziroma Felicia Combi.

Motošport: uspeh v svetovnem vrhu

Z novim modelom Favorit je znamka hitro vstopila tudi v svetovno prvenstvo v reliju, in sicer konec leta 1989, s čimer je uspela nadaljevati tradicijo in uspehe modelov z zadnjim pogonom. Leta 1990 je Škoda že sodelovala na nekaj dirkah svetovnega prvenstva, na dirkah evropskega prvenstva v reliju  ter v reli prvenstvu Češkoslovaške. Z leti je Škoda nadgradila sodelovanje v motošportu in v svetovnem prvenstvu v reliju, kjer je s svojo ekipo leta 1994 odpeljala vse dirke prvenstva. In še istega leta je znamki uspel veliki met, saj so osvojili naslov v pokalu prostorninskega razreda do dveh litrov in s pogonom na en par koles!     

Škoda Auto praznuje obletnico tega modela s posebno razstavo v Škodinem muzeju v Mladi Boleslav.

  

Za pravilno delovanje in preprostejšo uporabo te strani uporabljamo piškotke.
Sprejmi in nadaljuj