Modeli
Meni
Path 2@2x

02.09.2021

Varni, kjerkoli sedite

Kakšno škodo lahko naredi telefon v žepu? Kdo bi moral sedeti zadaj desno? Naj vam pomagamo do bolj varne vožnje!

Z nasveti smo vam že pomagali do udobne in varne nastavitve sedeža ter idealnega položaja za volanom. Zdaj pa je čas, da se privežemo!

Toda kako, da bo prav?

Položaj varnostnega pasu je izjemno pomemben. Njegov spodnji del mora vedno teči prek medenice, in ne prek trebuha. Telo bi pas sicer ob trku v obeh primerih zadržal, toda vpliv na notranje organe bi bil precej drugačen.

 

 

Zgornji del pasu idealno poteka prek sredine prsnega koša, vedno pa prek sredine rame in nikoli preblizu vratu. Pametno je paziti tudi na telefon, ključe, kulije ... v žepu, ogrlice in podobno - varnostni pas ne sme nikoli potekati prek njih. Če jih sila trka potisne v telo, lahko pride do hudih poškodb.

 

 

Kot vemo, lahko tudi v visoki nosečnosti ženske vozijo, vendar morajo biti pazljive na to, kje teče spodnji del varnostnega pasu. Tukaj je pravilo medenice še dvakrat bolj pomembno. Če namreč pas teče prek trebuha, to ogroža tudi nerojenega otroka. V ta namen so na tržišču na voljo različni dodatki, denimo tanka blazina s pasom, ki se pripne na varnostni pas. Ko nosečnica sedi na blazini, pas blazine vleče varnostni pas navzdol pod njen trebuh.

 

 

Ne dvigajte nog

 

Tudi potniki morajo upoštevati nekaj osnovnih pravil. Ljudje - še posebej, če nihče ne sedi za njimi - pogosto potisnejo sedež močno nazaj in nagnejo naslonjalo. S tem postane varnostni pas precej manj učinkovit. Varnostni pas se mora namreč vedno tesno prilegati telesu. Takoj, ko se med telesom in pasom pojavi vrzel, bodisi na ramenih ali celo nižje na prsnem košu, se poveča tveganje za notranje poškodbe večje.

Priljubljeno, a zelo nevarno početje je dviganje nog na armaturno ploščo. Če se sproži varnostna blazina, bo imelo to hude posledice. Poškodbe so lahko zelo resne. Varnostna blazina namreč z izjemno silo potisne noge v telo ter tako poškoduje ne le okončine, ampak tudi ledja. Hkrati glava zaniha naprej proti kolenom - in to je lahko zares tragična kombinacija.

Uporaba varnostnega pasu tudi na zadnjih sedežih je izjemnega pomena. V primeru nesreče namreč nepripeto telo poleti naprej in poškoduje glavo in vratna vretenca vsakogar, ki sedi pred njim.

Ljudje se pogosto sprašujejo, kje naj kdo sedi na zadnjih sedežih. Priročno vodilo: pomislite na primer, ko bi morali z družino hitro zapustiti avtomobil, na primer v primeru verižnega trčenja. Vedno posedite potnike tako, da boste lahko avto kar se da hitro zapustilii, in sicer prek vrat na desni strani vozila. Na primer: eden od staršev bi moral vedno sedeti na desni za sovoznikovim sedežem, da lahko hitro odpne otroka ali celoten otroški sedež in izstopi na desni strani vozila. V obratnem primeru mora najprej izstopiti, stopiti na cesto in iti okoli avta.

 

 

Otrok, ki je že dovolj star, da lahko sam zapusti avto, bi moral sedeti za sovoznikovim sedežem, da mu pri izstopanju ni treba stopiti na cesto. Podobno velja, ko v avtu prevažamo otroke različnih starosti. Najstarejši, ki lahko v kritičnem trenutku že odreagira in odpne varnostne pasove drugim potnikom, naj sedi na desni. Podobno bi morali v primeru avtomobila s sedmimi sedeži v drugi vrsti sedeti potniki, ki lahko v primeru nuje sami izstopijo iz vozila in podrejo naslonjalo, da lahko izstopijo tudi potniki v tretji vrsti. Povedano preprosto, izhoda nikoli ne smemo blokirati denimo z otroškim sedežem, pripetim z Isofixom. Podobno pravilo velja, tudi ko pripeljemo otroke denimo v šolo.

Še nekaj je pomembno za varnost najmlajših potnikov: že predšolski otroci bi radi sedeli na jahaču, toda ta v primeru trčenja ne varuje glave in vratu. Zato pozivamo vse starše, naj ostanejo vaši otroci v otroškem sedežu čim dlje, dokler ga ne prerastejo. To pa je običajno pri osmih do desetih letih.

 

 

Pogosto je tukaj težava v odzivu sovrstnikov, saj se otroci radi norčujejo iz tistih, ki jih starši še vedno vozijo v otroškem sedežu. Toda varnost bi morala biti na prvem mestu. Tudi dojenčki naj v lupinicah, obrnjenih proti naslonjalu sedeža, ostanejo, vse dokler jih ne prerastejo. Vedno naj gledajo nazaj, tudi kadar jih vozite na sovoznikovem sedežu - v tem primeru nikoli ne pozabite deaktivirati sovoznikove zračne blazine.

Danes je priporočljivo, da otroci sedijo v vzvratno nameščenih otroških sedežih tja do četrtega leta starosti. Ko je avtosedež obrnjen v nasprotni smeri vožnje, je namreč v primeru avtomobilske nesreče otrok potisnjen v sedež, ki podpira vrat in hrbtenico, ublaži trk, sile trka pa so razporejene po celotni površini. In četudi je nekaterim otrokom v takem položaju morda malce neprijetno, je to neprimerno bolj varno.