Modeli
Meni
19.07.2021

Sedite udobno? Pa ste zraven tudi varni?

Kaj je »submarining«, zakaj si je treba dati v avtu pest na glavo in kakšen je pravi položaj za volanom, da ne bi obžalovali srečanja z varnostno blazino?

  

 

Pravilen položaj telesa je ključen za varno vožnjo. Doseči morate biti sposobni tako volan kot vse stopalke, ne da bi se vam bilo pri tem potrebno stegovati ali uporabljati nenaravne gibe. 

Pomembno je, da sedite čim bolj vzravnano. Naslonjalo sedeža mora biti vodoravno glede na sedež, in ne glede na dno vozila.

 

 

Za to, da ni pametno »ležati« v sedežu, obstajajo trije razlogi. Poleg slabšega nadzora nad avtomobilom in omejenega pogleda iz vozila je težava tudi v tem, da vas varnostni pas več ne varuje tako, kot bi vas moral. Če se pas telesu ne prilega tesno, obstaja možnost, da ga v primeru trka ne bo mogel zadržati. Za to obstaja celo poseben izraz, »submarining«, ko telo zdrsne pod varnostnim pasom, ta pa se nato zatakne na vratu, kar pripelje do zadušitve.

 

 

Osnovno pravilo pri nastavitvi sedeža je, da ne smejo biti noge nikoli povsem iztegnjene - niti tedaj, ko do konca pohodite stopalko. Vedno morajo ostati vsaj rahlo pokrčene, saj bi bili sicer lahko v primeru nesreče kosti in sklepi potisnjeni v telo kot kak zložljiv dežnik.

 

 

Podobno je treba razmišljati pri volanu. Tudi roke naj ne bodo povsem iztegnjene. Pravilen položaj na volanu je »petnajst do treh«, saj omogoča veliko več varnih manevrov z volanom kot drugi položaji. Sodobni volanski obroči ta položaj podpirajo tudi s svojo obliko, saj so zoženi na pravih mestih in razširjeni tam, kjer morajo podpreti dlani. To pa je pomembno tudi zaradi varnosti v primeru aktivacije zračne blazine. Zračna blazina v tem primeru namreč roke potisne stran, v prazen prostor ob straneh.

 

 

Enako pomembno je, da vaše telo ni preveč blizu volanu, s tem pa tudi varnostni blazini. Idealen položaj je povezan napihovanjem zračne blazine - blazina se med tem, ko se polni, in v točki maksimalne napolnjenosti namreč ne sme dotakniti telesa. To se lahko zgodi le natančno v tistem trenutku, ko se blazina začne prazniti.

Kako lahko dosežemo to idealno oddaljenost? Medtem ko ste s hrbtom z obema lopaticama naslonjeni na naslonjalo, stegnite roke pred sabo. Vaše zapestje mora počivati na vrhu volanskega obroča. Ko nato primete volan v položaju »petnajst do treh«, bodo vaše roke v komolcih pokrčene. Hkrati nikoli ne pozabite, da morajo biti dovolj pokrčene tudi noge. Vedno gre za iskanje kompromisa, kajti naša telesa so si pač različna, velja pa si pogledati, kako sedijo testne lutke v preizkusih trčenja.

 

 

Pomembna je tudi nastavitev vzglavja. Če to omogočata vaša višina in velikost naslonjala, je idealno, da sta vrh naslonjala in vrh glave poravnana. Ni posebej pomembno, če je naslonjalo nekoliko nižje, kadar je oseba zelo visoka, toda vrh naslonjala ne bi nikoli smel biti nižje od vrha uhljev.

 

 

Ne smemo pozabiti tudi na nastavitev višine sedežev. Tukaj naj vas vodi pravilo, da mora med vašo glavo in stropom ostati ravno dovolj prostora za stisnjeno pest. S tem boste zmanjšali nevarnost poškodbe vratne hrbtenice v primeru, da se avtomobil prevrne.