Modeli
Meni
Path 2@2x

10.01.2018

Pod mikroskopom

Kakšno je pravzaprav jeklo, iz katerega je izdelana karoserija vašega vozila? In kako so videti avtomobilsko steklo, plastika ali tekstil čisto od blizu? Preverite in se s pomočjo našega spletnega »mikroskopa« prepričajte na lastne oči.

 

Jeklo 

 

Kako lahko tanke cevi v karoseriji, ki jih uporabljajo v današnjih vozilih, zaščitijo potnike v avtomobilu v primeru nesreče? Bolj logičen bi bil masiven jeklen drog, toda vsi ti zviti kovinski materiali …?
Sodobno načrtovanje strukture sodobnih avtomobilov, tudi teh pri znamki ŠKODA, se vrti pretežno okoli uporabe jekel z ultra visoko natezno trdnostjo. Takšna jekla so lahko tudi do šestkrat močnejša od klasičnih jekel in šitirikrat močnejša od jekel z visoko natezno trdnostjo. Rezultat se pokaže v prihranku, ki je lahko med 50 in 70 kilogrami pri vsaki karoseriji, četudi je čvrstost te karoserije in varnost potnikov hkrati vse boljša in boljša. Zniževanje teže, s tem pa seveda tudi porabe in izpusta CO2, je ravno tako ena od poglavitnih tem pri snovanju avtomobilov.

 

 

In kako izdelujejo tako imenovane PHS dele ali vroče stiskane jeklene dele? Poleg ostalih dodatkov primešajo jeklu še boron (zato temu jeklu včasih rečejo tudi boronovo jeklo). Preden dele stisnejo, obrezke v posebnih pečeh ogrevajo na 920 stopinj Celzija. Potem gre jeklo, ki ima takrat oblikovno sposobnost podobno gumi, v posebne stiskalnice; posebna orodja so hlajena in stisnjen del se v nekaj sekundah ohlaja na skoraj sobno temperaturo ter pridobi na čvrstosti. Luknje in izreze v takšnem kosu naredijo z laserjem, ker je rezanje tako čvrstega jekla skoraj nemogoče.

 

Uporabite drsnik in raziščite jeklo kot pod mikroskopom!

Če okno v mikroskopskem pogledu ni vidno, poskusite še enkrat v višji resoluciji zaslona.

 

Strokovnjak

PETER ŠIMON

Vodja oddelka EKR - razvoj karoserijskih in sestavljalnih delov

 

»PRI ZNAMKI ŠKODA IMAMO DOLGO TRADICIJO UPORABE JEKEL Z (ULTRA) VISOKO NATEZNO ČVRSTOSTJO. SLEDIMO ZADNJIM TRENDOM IN TEHNOLOGIJAM, MATERIALOM IN NJIHOVIM POTENCIALOM. ZAHVALJUJOČ TEHNOLOGIJI, KI JO IMAMO NA VOLJO, JE BIL PRVI AVTOMOBIL, V KATEREM SMO UPORABILI ZARES SODOBNE MATERIALE, MODEL ŠKODA OCTAVIA II PRED ŠTIRINAJSTIMI LETI. IN OD TAKRAT NADALJUJEMO TA TREND S ŠTEVILNIMI MODELI, VKLJUČNO Z VSEMI TRENUTNIMI.«

 

Plastika


Notranjost sodobnih avtomobilov je polna različnih plastičnih delov, vse več delov iz plastičnih mas pa je tudi v zunanjosti. Jasno je, da se zahteve za plastične dele zunanjosti razlikujejo od tistih za notranjost, kjer je estetika pred funkcionalnostjo in čvrstostjo.
Tipični primeri polimerov, ki jih je moč najti v vozilih ŠKODA, so PP, PE, ABS, PA, PA 66, PC, PMMA, ASA ter EPDM (kratice seveda niso najbolj jasne in logične za nepoznavalce te industrije) in/ali mešanice teh materialov. In kot mnogo drugih izdelkov so tudi ti polmeri ali - če vam je lažje - plastični materiali v zadnjih nekaj letih šli skozi obdobje hitrega razvoja.

 

 

Plastika spada v skupino najmlajših strukturnih materialov. Začetki njene indutrijske uporabe segajo v čase po prvi veliki vojni, toda pravi bum se je začel šele v petdesetih letih prejšnjega stoletja in se pravzaprav še krepi. Razlogi so očitni: poleg vse nižjih proizvodnih stroškov in odpornosti na korozijo so ključne prednosti tudi v nizki teži in enostavnosti oblikovanja (glede na predvideno obliko).

 

 

Ne glede na to, ali gre za plastično maso, ki bo uporabljena v notranjosti ali zunaj, je osnova vedno skrbno pripravljena mešanica. Logično je, da večji del mešanice predstavljajo polimeri, toda osnova je vendarle kombinacija številnih aditivov, katerih vloga je dvig kvalitete končnega izdelka - zaviralniki gorenja, stabilizatorji UV žarkov, izboljševalci čvrstosti, prožnosti … Kot pri vseh materialih tudi tukaj velja, da gre za stalen napredek, ki zagotavlja prefinjenost in varnost sodobnih avtomobilov.

 

Uporabite drsnik in raziščite plastiko kot pod mikroskopom! 

Če okno v mikroskopskem pogledu ni vidno, poskusite še enkrat v višji resoluciji zaslona.

 

Strokovnjak

ROMAN STRÁNSKÝ

Koordinator razvoja materialov

 

»UPORABLJAMO ŠTEVILNE TIPE PLASTIČNIH MATERIALOV ZA NOTRANJOST IN ZUNANJOST AVTOMOBILOV, HKRATI PA IMAMO VEČ KRITERIJEV, PO KATERIH JIH IZBIRAMO, IN VEČ ZAHTEV, KI JIH MORAJO IZPOLNITI. TOPLOTNA OBREMENITEV ARMATURNE PLOŠČE ZNAŠA V RESNIČNIH RAZMERAH OD MANJ KOT NIČ STOPINJ (POD POLARNIM KROGOM) PA VSE DO 110 STOPINJ CELZIJA (PUŠČAVSKA OBMOČJA). V VSEH TEH EKSTREMNIH RAZMERAH MORA OSTATI ARMATURNA PLOŠČA POVSEM UPORABNA, VARNA IN STABILNA V SMISLU KVALITETE. Z DRUGIMI BESEDAMI, IZBIRA PRAVIH MATERIALOV JE VSELEJ IZREDNEGA POMENA.«

 

Steklo


Skozi leta je dobivalo steklo, ki so ga uporabljali v avtomobilski industriji, več in več nalog kot zgolj zaustavljanje vetra ali zaščito oči pred naletom mušic. Stekleni deli, predvsem pa vetrobransko steklo, so dandanes izredno zahtevni izdelki. Zaustavljajo namreč UV sevanje, odbijajo termično (infrardeče) sevanje, prispevajo h konstrukcijski čvrstosti in so se sposobni samoodtaliti pozimi. S posebnimi akustičnimi folijami pa tudi zelo učinkovito dušijo hrup iz okolice.

 

 

Da bi dosegli zahtevane lastnosti, uporabljajo izdelovalci zelo zahtevne tehnologije, kot je na primer posebna kovinska folija na bazi srebra, debela le nekaj nanometrov in praktično nevidna očem, ki je namenjena učinkovitemu odboju sončnih žarkov tudi v poletnih dneh, ko bi sicer pregrevali potniško kabino.
V zimskem času bodo lastniki znali ceniti steklo s tanko kovinsko folijo, ki je sposobna ogrevanja in s pritiskom na stikalo povsem odmrzne vetrobransko steklo za boljši pogled na cesto, ne da bi s tankimi žičkami (kot v prvih generacijah ogrevanih stekel) ovirala pogled na cesto.

 

Uporabite drsnik in raziščite steklo kot pod mikroskopom! 

Če okno v mikroskopskem pogledu ni vidno, poskusite še enkrat v višji resoluciji zaslona.

 

Strokovnjak

MILAN SLUKA

EKR - razvoj karoserijskih in sestavljalnih delov

 

»ŠKODA JE EDINI PROIZVJALEC, KI LAHKO SVOJIM STRANKAM PONUDI POVSEM STEKLENO STREHO - KAR DVA KVADRATNA METRA STEKLA SE RAZPROSTRATA OD PRTLJAŽNIH VRAT PA DO VETROBRANSKEGA STEKLA IN OD LEVEGA DO DESNEGA ROBA, VSE V ENEM KOSU. TA POSEBEN DEL OPREME ZAHTEVA TUDI POSEBNO ZAHTEVNE TEHNOLOŠKE REŠITVE, KOT JE NA PRIMER OBLIKOVANJE STEKLA S POMOČJO STISKANJA, DA BI TAKO DOSEGLI VSE OPTIČNE PARAMETRE IN ZAHTEVANO OBLIKO. ZARADI VARNOSTI PRI ŠKODI UPORABLJAMO LE LAMINIRANA STEKLA. TO VELJA TUDI ZA VETROBRANSKA STEKLA.«

 

Tekstil


Izbor primernih materialov za prevleke v notranjosti je gotovo pomemben vidik pri nakupu novega avtomobila. Izbira je seveda ogromna, tekstil in usnje pa sta dva ključna materiala, ki sta na voljo. Vsak od njiju ima seveda svoje prednosti in slabosti in vsak od nas bo izbral svojega favorita zaradi čisto določenih razlogov.

 

 

Medtem ko pred časom avtomobilskim sedežem snovalci niso namenjali kaj prida pozornosti, je danes prav obratno, saj je poudarek tako na strukturi sedeža kot tudi ali celo še bolj na materialih. Bodoči lastnik lahko tako izbira med pestro ponudbo različnih videzov, ki jih je moč kombinirati in tako končni izgled povsem prilagoditi željam posameznika.
Tako kot tehnologija pod motornim pokrovom so tudi tekstilne prevleke morale skozi evolucijo sprememb in izboljšav. Avtomobilski proizvajalci še vedno izboljšujejo tako materiale same kot tudi njihovo izdelavo, ko pazljivo izbirajo, testirajo in preizkušajo, da bi zagotovili obstojnost in odpornost materialov proti obrabi. Stranke zahtevajo predvsem močne in lahke materiale, enostavno vzdrževanje in udobje, podobno tistemu, ki ga nudi usnje.

 

 

Oddelek barv in materialov pri znamki ŠKODA sodeluje s številnimi češkimi in svetovnimi proizvajalci pri razvoju sodobnih materialov. Vsak material za notranjost je izbran posebej za določen model, da čim bolj ustreza zunanjosti avtomobila, hkrati pa so barve za vse tekstilne materiale izbrane z mislijo na celotno barvno paleto, da bi notranjost vedno naredila kar se da prijeten vtis. Le to je zagotovilo, da boste v avtomobilih znamke ŠKODA vedno našli samo vrhunske materiale.
Eden od izbranih materialov je na primer Alcantara, kjer gre za poseben tip prevleke, ki poudari odpornost in videz, saj spominja na brušeno usnje ali semiš, kljub temu, da gre pravzaprav za tekstilni material, ki je narejen iz (najmanj) 200 tisoč križanih vlaken na kvadratni centimeter.

 

 

Uporabite drsnik in raziščite tekstil kot pod mikroskopom! 

Če okno v mikroskopskem pogledu ni vidno, poskusite še enkrat v višji resoluciji zaslona.

 

Strokovnjak

KATEŘINA VRÁNOVÁ

Oblikovalka v oddelku barv in materialov

 

»VISOKA KVALITETA IN SKLADNOST S TEHNOLOŠKIMI ZAHTEVAMI STA ENA OD KLJUČNIH DEJAVNIKOV PRI ODLOČANJU, ALI BO NEK MATERIAL TUDI ZARES IZBRAN ZA UPORABO. VSE TEKSTILNE MATERIALE TESTIRAMO, DA ZAGOTOVIMO SKLADNOST Z ZAHTEVNIMI STANDARDI, KI SO V RABI V CELI SKUPINI VW. SEVEDA PA IMA NAŠA EKIPA PRVA TUDI MOŽNOST, DA PREIZKUSI OBČUTEK PRI DOTIKU Z VSAKIM NOVIM MATERIALOM IN OCENI NJEGOVO PRIMERNOST. ŠELE ČE SE NAM ZDI MATERIAL NA TA NAČIN DOVOLJ PRIVLAČEN, GA POŠLJEMO NAPREJ V DRUGE ODDELKE, KJER SLEDIJO TESTIRANJA IN OCENE.«

 

 

Kaj se skriva pod vašimi dlanmi, ko držite volan?
Kaj v motorju, ki skrbi za vaše pospeške? In kakšna je v resnici barva vašega vozila? Kaj še čakate:  oglejte si!