Modeli
Meni
Path 2@2x

26.07.2021

Premiera povsem električnega dirkalnika za reli

Električno gnani dirkalnik ŠKODA RE-X1 Kreisel je z velikim pokom  vstopil v svet motošporta. Na avstrijskem reliju Weiz  je nastopil kot prvi električni avtomobil v zgodovini relija,  ki je brez težav opravil s celotno progo. V konkurenci dirkalnikov s klasičnim pogonom (termični motorji) je že na prvi dirki zasedel skupno tretje mesto.

ŠKODA RE-X1 Kreisel je eksperimentalni prototip, zgrajen v sodelovanju med ekipo ŠKODA Motorsport in avstrijskim specialistom za baterijsko tehnologijo, podjetjem Kreisel Electric. Temelji na uspešnem reli dirkalniku ŠKODA FABIA Rally2 evo.

 

 

Kombinacija inovacij in izkušenj

Inženirji oddelka ŠKODA Motorsport so skupaj z razvojniki podjetja Kreisel Electric prilagodili dno avtomobila tako, da so lahko tja vgradili pogonsko baterijo z zmogljivostjo 52,5 kWh. Glavne spremembe v notranjosti so sicer še v motornem prostoru, drugačen je volanski obroč z vrsto kontrolnih stikal, manjka seveda tudi prestavna ročica. To so zamenjale lopatice pod volanom, ki pa se uporabljajo za izbiro stopnje regenerativnega zaviranja.

"Dirkalnik ŠKODA RE-X1 Kreisel poganjata dva elektromotorja. Eden je nameščen na sprednjo os, drugi pa na zadnjo os, brez mehanskih povezav med obema. Največji razvojni izziv je bil koordinirati delovanje pogona obeh osi, tako da bo celoten avtomobil deloval kot pravi dirkalnik razreda Rally2. Na podlagi podrobnih zahtev voznikov smo razvili posebno programsko opremo za upravljanje pogonskega sklopa. Lega in obnašanje avtomobila v zavojih kažejo, da smo se zelo dobro odrezali, " je povedal Daniel Foissner iz podjetja Kreisel Electric, ki je bil očitno navdušen nad rezultati.

 

 

Čeprav ima ŠKODA RE-X1 Kreisel enake blažilce, pesta koles, vzmetenje in zavore kot ŠKODA FABIA Rally2 evo, je bilo treba te komponente prilagoditi večji teži. Tu je  pomagala Izkušena ekipa Baumschlager Rallye & Racing (BRR), in sicer predvsem pri končnih spremembah podvozja. Podjetje vodi avstrijska legenda relija, serijski državni prvak in nekdanji tovarniški voznik Raimund Baumschlager, katerega dirkaške izkušnje segajo v osemdeseta leta.

»Naša posebnost je električni pogon vozila ŠKODA RE-X1 Kreisel. Zelo smo veseli, da sodelujemo z ekipo BRR, sicer danes ne bi bili tukaj. Njihove dolgoletne izkušnje so nam omogočile, da tekmujemo z ustreznimi nastavitvami podvozja za ta avto, na najprimernejših pnevmatikah in z ustrezno opremljeno servisno ekipo. Poleg tega gre tu še za odlično podporo oddelka ŠKODA Motorsport in seveda znamke ŠKODA kot celote, ki je pravzaprav ključni partner našega projekta električnega reli avtomobila, « je dodal Foissner.

 

 

Zaključek na stopničkah brez sklopke ali menjalnika

Posadka Raimund Baumschlager/Jürgen Heigl je od začetka relija vozila v ospredju. »Za avto, ki smo ga prvič vozili šele februarja, je to super. Svoj način vožnje moram nekoliko spremeniti, saj je avto približno 100 kilogramov težji od klasičnega dirkalnika FABIA Rally2 evo. Prav tako ni sklopke ali menjalnika, zato gre za povsem drugačen način ocenjevanja hitrosti v ovinkih. Sicer pa je vodljivost RE-X1 vse bližje klasičnemu dirkalniku Rally2, « je povedal Baumschlager.

Drugi dan relija je večina hitrostnih preizkušenj potekala na mokrem asfaltu, kar je bilo kot naročeno za izkušene Avstrijce in posadka Baumschlager/Heigl je bila že po prvi hitrostni preizkušnji na tretjem mestu. Med opoldanskim premorom je Baumschlagerjev nasmeh pokazal, da se v avtu dobro počuti. "Zdi se, da sem v mokrem z dirkalnikom ŠKODA RE-X1 Kreisel kar dober. Sicer pa sem tudi odlično izbral pnevmatike in tako sem lahko postopoma dvigoval tempo. Vse deluje odlično! « 

 

 

Baterija napolnjena v 15 minutah

Poleg brezhibnega delovanja posadke v avtomobilu je bilo za uspešno zaključeno dirko seveda ključno tudi  zagotavljanje zadostne zaloge energije v pogonski bateriji. V dogovoru z organizatorji in avstrijsko zvezo so bile na vnaprej določenih mestih na povezovalnih delih med hitrostnimi preizkušnjami postavljene posebej zasnovane mobilne polnilne postaje CHIMERO. Ekipa Kreisel Electric je te postaje zasnovala tako, da so mobilne, enostavne za uporabo in hkrati zagotavljajo visoko moč polnjenja - do 200 kW. Tako lahko CHIMERO v le 15 minutah napolni baterijo v dirkalniku ŠKODA RE-X1 Kreisel do 80 odstotkov. To pomeni, da za posadko ni nobenega tveganja za morebitne zamude v časovne kontrole in posledično časovne pribitke. Popolnoma napolnjena baterija omogoča, da lahko posadka prevozi do 35 kilometrov ob polni moči motorjev, ki je potrebna za dirkaški tempo. Med relijem Weiz so tako dokazali, da lahko ta prototip s povsem električnim pogonom brez težav zaključi celotno dolžino dirke tako kot klasično gnani dirkalniki razreda Rally2 -  to je 14 hitrostnih preizkušenj v skupni dolžini 160,44 kilometra ali 514,33 kilometra, kolikor je bil dolg celoten reli.

Posadka Baumschlager/Heigel je ohranila visok tempo in med avtomobili razreda Rally2 končala na tretjem mestu. »Tretje mesto skupno je za nas sijajen rezultat, še posebej, ker je bila to svetovna premiera tekmovalnega avtomobila na električni pogon, ki je zaključil celoten reli brez prilagoditev! Zahvaljujemo se vsem partnerjem, ki so to omogočili. Zdaj imamo na voljo veliko podatkov za nadaljnji razvoj in komaj čakamo na naslednjo dirko. "

 

 

Tako je ŠKODA RE-X1 Kreisel samo dodaten dokaz, da vodijo izkušnje ekipe ŠKODA Motorsport pri razvoju vrhunskih tekmovalnih avtomobilov, inovativno razmišljanje podjetja Kreisel Electric in vrhunske dirkaške izkušnje ekipe BRR v edino možno prihodnost relija.

 »Veseli nas, da so izkušnje in znanje ekipe ŠKODA Motorsport prispevali k velikemu uspehu prototipa ŠKODA RE-X1 Kreisel na njegovi prvi dirki. Naši partnerji iz podjetja Kreisel Electric in ekipa BRR so ves čas relija Weiz opravljali odlično delo. Za ekipo ŠKODA Motorsport je bil projekt implementacije električnega pogona v reliju že od vsega začetka vznemirljiv izziv. Seveda smo navdušeni tudi nad skupno zmago posadke Wagner/Gerald s ŠKODA FABIA Rally2 evo iz omejene izdaje 120, ki obeležuje 120 let ŠKODE v motošportu. Če imamo na stopničkah dva avtomobila s popolnoma različnimi pogonskimi sklopi, je to samo dodaten dokaz, da je ekipa ŠKODA Motorsport dobro pripravljena na prihodnost relija, « je še povedal David Jareš, koordinator programa za stranke ŠKODA Motorsport.