Za pravilno delovanje in preprostejšo uporabo te strani uporabljamo piškotke.
Sprejmi in nadaljuj
Modeli

28.02.2018

Urbani križanec v Ženevi

Na mednarodnem avtomobilskem salonu v Ženevi (6. - 18. marec) je ŠKODA prvič pokazala vozilo, ki ga lahko poganja CNG, bencin ali pa uporablja električni pogon. Hkrati z novim korakom v razvoju oblikovalskega jezika te znamke pri SUV vozilih predstavlja VISION X tudi povsem nov sistem hibridnega pogona. Posebej vzdržen je koncept s kombinacijo pogona CNG/elektromotor, ki zagotavlja spontan odziv motorja, poudarjeno agilnost in nizek izpust CO2, ki znaša le 89 g/km. Študija ŠKODA VISION X je lahko gnana na prednji ali zadnji kolesni par ali pa preko vseh štirih koles.

»Pri znamki ŠKODA AUTO sta razvoj in priprave za mobilnost prihodnosti že v polnem razmahu,« je dejal Christian Strube, član uprave ŠKODA AUTO za tehnični razvoj. »S hibridno študijo ŠKODA VISION X ponujamo vpogled v nadaljni razvoj naše modelske palete. Vozila, ki jih poganja CNG, so čista in cenovno sprejemljiva.«

Posebej okoljsko vzdržen koncept urbanega križanca, ki kombinira motor z notranjim izgorevanjem - ta uporablja stisnjen zemeljski plin (CNG) in/ali bencin, hkrati pa še dva elektromotorja -, je obarvan v FlexGreen zeleno barvo. Kombinacija vseh omenjenih tehnologij pomeni, da znaša v tem primeru izpust CO2 le 89 g/km.

Motor z notranjim izgorevanjem predstavlja 1.5 litrski TSI G-TEC štirivaljnik s prisilnim polnjenjem, ki je posebej prirejen za uporabo plina (CNG). Ko gre za uporabo tega plina je zmogljivost motorja 96 kW (130 KM), hkrati zmore motor 200 Nm navora. Eden od dveh rezervoarjev je nameščen pod zadnjo klop, drugi za zadnjo os. Štirivaljnik žene prednja kolesa, električni motor pa poganja zadnja kolesa. Električni motor se sicer vklaplja po potrebi - pri speljevanju, da doda potrebno moč za odločnejši štart, ali pa takrat, ko je potrebnega več oprijema na drseči ali neravni podlagi, kot denimo pri vožnji izven utrjenih poti. Energija v kompaktni bateriji zadostuje, da lahko študija prevozi do dva kilometra samo s pogonom na električno energijo.

Sicer pa je študija ŠKODA VISION X tudi prvi štirikolesno gnani model znamke, ki deluje brez kardanskega pogona. Tak koncept ima seveda številne prednosti: nižja teža pomeni manjšo porabo. Poleg tega se električni motor vklaplja samo takrat, ko je potrebno. Pogon na CNG sicer podpirata dva električna motorja. Štirikolesni pogon je sestavljen iz motorja z notranjim izgorevanjem, ki je opremljen z enim od elektromotorjev, in sicer z jermenskim zaganjačem - generatorjem, medtem ko je drugi motor zadolžen za pogon zadnje osi. Tega poganja 48 voltni sistem z li-ionsko baterijo. Zahvaljujoč regeneraciji zavorne energije lahko zaganjač-alternator polni baterijo med vožnjo oziroma med zaviranjem, ko pretvarja kinetično energijo v električno in jo pozneje uporabi med pospeševanjem. Največji navor, ki ga ponuja elektromotor od prvega vrtljaja naprej, je 70 Nm, kar občutno poveča odločnost med speljevanjem in odzivnost med pospeševanjem. Prednosti tovrstne baterije so nizka teža, visoka kapaciteta in dosegljiva cena.

Študija VISION X lahko tako uporablja prednji ali zadnji pogon, po potrebi pa so lahko gnana tudi vsa štiri kolesa. Samo električni pogon zadnje osi prenese na podlago kar 1000 Nm navora, hkrati ima ta model uporaben doseg kar 650 kilometrov, zahvaljujoč dodatnemu rezervoarju za bencin.

Kombinirana uporaba obeh pogonov omogoča študiji ŠKODA VISION X odlične zmogljivosti, saj lahko pospeši do 100 km/h v 9,3 sekunde in doseže 200 km/h končne hitrosti.

Strategija elektromobilnosti

V globalni strategiji rasti podjetja ŠKODA AUTO igra prav elektromobilnost ključno vlogo. Elektrifikacija modelske palete se bo začela leta 2019 s predstavitvijo modela ŠKODA SUPERB s tehnologijo priključnega hibrida. Hkrati s proizvodnjo električnih modelov bo tovarna v Mladi Boleslav od leta 2019 izdelovala tudi električne komponente za druge znamke iz koncerna Volkswagen Group. Prvi povsem električno gnani model znamke ŠKODA pa bo na trgu le malo kasneje. Do leta 2025 bo znamka razširila svojo ponudbo hibridnih in baterijskih modelov v različne segmente.

 

S svojimi kompaktnimi merami se ŠKODA VISION X predstavlja kot idealen partner pri aktivnem, urbanem življenjskem slogu. Natančno in ostro začrtane linije in čiste površine določajo zunanjost in poudarjajo dinamično osebnost v posebno FlexGreen obarvano študijo, streha v kontrastni antracitni barvi pa pomeni športen poudarek. Seveda svoje dodajo tudi izraziti odbijači, prevladujoči pragovi, kar 20-palčna platišča in veliko panoramsko strešno okno. Izrazito oster oblikovalski slog je navdahnila češka tradicija steklarstva.

Notranjost študije ŠKODA VISION X določa povsem nov oblikovalski jezik. Prevladuje široka in ergonomsko zasnovana armaturna plošča s prostostoječim osrednjim barvnim zaslonom. Do multimedije in povezljivostnih storitev je mogoče dostopati hitro in intuitivno preko zaslona. Osvetljeni elementi iz kristala v povezavi z barvnim zaslonom dodajo posebne svetlobne učinke.