Za pravilno delovanje in preprostejšo uporabo te strani uporabljamo piškotke.
Sprejmi in nadaljuj
Modeli
06.12.2018

Takšna je nova Scala!

Nov značaj, nova tehnologija, novo ime: Škoda Scala nudi visoko raven aktivne in pasivne varnosti, žaromete in zadnje luči s celostno LED‑tehnologijo, veliko prostora za prtljago in potnike ter številne Simply Clever rešitve. Prodaja se bo začela že v prvi polovici leta 2019.

 

Nova Škoda Scala je prvi model znamke, ki ga odlikuje naslednja razvojna stopnja Škodinega oblikovalskega pristopa, ki bo zaznamoval tudi prihodnje modele te znamke. Kot prvi Škodin serijski model v Evropi ima nova Scala na sredini zadka namesto Škodinega logotipa izpisano ime 'ŠKODA'.

Kljub kompaktnim dimenzijam se Škoda Scala v svojem razredu lahko pohvali z izjemno prostorno notranjostjo. Novi model v dolžino meri 4.362 milimetrov, širok je 1.793 milimetrov in visok 1.471 milimetrov. Dolga medosna razdalja meri 2.649 milimetrov in zagotavlja zelo dobre vozne lastnosti vozila. 

Nova generacija najboljših spletnih storitev in infotainment sistemov v razredu

Kot se spodobi za moderno podobo Škode Scale, je v vozilo integrirana tudi najsodobnejša digitalna tehnologija. Opcijska prilagodljiva virtualna armaturna plošča (Virtual Cockpit) je na voljo z 10,25-palčnim zaslonom - največjim v kompaktnem razredu. Diagonale zaslonov infotainment sistemov merijo do 9,2 palca - tudi ti imajo najboljšo vrednost v avtomobilskem segmentu.

Z novo generacijo mobilnih spletnih storitev Škoda Connect lahko potniki svoje vozilo odklenejo in zaklenejo prek pametnega telefona ter 'po zraku' posodobijo programsko opremo infotainment sistema ali navigacijski zemljevid. Obisk avtohiše za to ni potreben. Kot prvi Škodin model bodo vse prodane Škode Scale vedno povezane s spletom. Vgrajena eSIM-kartica prek tehnologije LTE vzpostavi hitro internetno povezavo, tako da dodatna SIM‑kartica ali deljenje internetne povezave prek pametnega telefona nista potrebna. eSIM-kartica serijsko podpira storitev klica v sili in storitev Proaktivni servis.

Pet varčnih motorjev in opcijsko prilagodljivo podvozje

Za Škodo Scala je na voljo pet različnih motorjev. Vsi izpolnjujejo kriterij izpušnega normativa Euro 6d‑TEMP. Mednje sodijo trije bencinski motorji in en dizelski motor. Kasneje, tekom leta 2019, pa bo na voljo še pogonski agregat, ki uporablja okolju prijazni zemeljski plin (CNG). Vsi motorji delujejo po sistemu direktnega vbrizgavanja in s turbopolnilnikom. Opremljeni so s sistemom start-stop in sistemom za regeneracijo zavorne energije.

Motor 1.0 TSI s 70 kW (95 KM) svojo moč prenaša s 5‑stopenjskim ročnim menjalnikom, medtem ko je motor 1.0 TSI z močjo 85 kW (115 KM) serijsko opremljen s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom, po želji pa s 7-stopenjskim avtomatskim menjalnikom DSG. Najzmogljivejši bencinski motor v Škodi Scali je štirivaljni 1.5 TSI, ki razvije moč 110 kW (150 KM) in je serijsko opremljen s 6‑stopenjskim ročnim menjalnikom, po želji pa tudi s 7-stopenjskim menjalnikom DSG. Vsi bencinski motorji so opremljeni z bencinskim filtrom za trdne delce.

Štirivaljni motor 1.6 TDI razvije moč 85 kW (115 KM) in na ročično gred prenaša navor, ki znaša 250 Nm. Katalizator SCR z vbrizgavanjem aditiva AdBlue in dizelski filter za trdne delce sta del serijske opreme. Tudi ta motor izpolnjuje kriterije izpušnega normativa Euro 6d-TEMP. Varčni dizelski motor je serijsko povezan s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom, 7‑stopenjski menjalnik DSG pa je na voljo opcijsko.

Okolju prijazno možnost vožnje z novo Škodo Scalo nudi motor 1.0 G-TEC. Trivaljni motor je v prvi vrsti predviden za pogon na zemeljski plin (CNG), pri katerem prihaja do manjših emisij CO2in NOxkot pri običajnih vrstah goriva. Ko motorju zmanjka natočenega zemeljskega plina, pa ga lahko poganja tudi bencin. Najnovejša različica pogonskega agregata na zemeljski plin (CNG) zmore 66 kW (90 KM), prenos moči pa poteka izključno prek 6-stopenjskega ročnega menjalnika.

Že serijsko podvozje novi Škodi Scala omogoča zelo varne in dinamične vozne lastnosti. Še več individualnih možnosti in večjo športnost omogoča nova opcijska funkcija Sport Chassis Preset, ki nudi dve različni nastavitvi. Podvozje je spuščeno za 15 milimetrov in ima poleg profila Normal na voljo tudi profil Sport s trdnejšo karakteristiko blažilnikov, ki jih uravnava poseben ventil. To poskrbi za bolj športno doživetje vožnje in bolj intenzivno povezavo s cestiščem. Preklop med obema nastavitvama je mogoče upravljati v meniju za izbiro voznega profila Driving Mode Select.

 

Pri Škodi Scali z izjemnimi notranjimi dimenzijami ne moremo govoriti o neizpolnjenih željah; po merah se je približala Škodi Octavii. Kolenski prostor meri 73 milimetrov (Škoda Octavia: 73 milimetrov), širina v višini komolcev na zadnjih sedežih znaša 1.425 milimetrov (Škoda Octavia: 1.449 milimetrov), prostor za glavo na zadnjih sedežih pa meri 982 milimetrov (Škoda Octavia: 980 milimetrov). V slogu znamke ima Škoda Scala s prostornino 467 litrov enega največjih prtljažnikov v svojem razredu. Če pa zadnjo sedežno klop podrete, se kapaciteta prtljažnika poveča na 1.410 litrov.

Značilni so tudi inovativni, opcijski žarometi in zadnje luči s celostno LED-tehnologijo. Nova kompaktna Scala je prvi Škodin model, ki ima dinamične smernike zadaj. Pod zadnjim odbijačem se skriva opcijska Simply Clever posebnost: pomična vlečna kljuka z električnim zaklepom, ki jo je navzven mogoče pomakniti s pritiskom tipke v prtljažniku. Poleg tega Škoda Scala nudi tudi za Škodo značilen predal za dežnik v voznikovih vratih (z dežnikom), strgalo za led pod pokrovom lopute za gorivo in opcijski električni pokrov prtljažnika s funkcijo Tip-to-Close.

Številni novi asistenčni sistemi iz višjih avtomobilskih razredov

Nova Škoda Scala temelji na prilagodljivem prečnem modularnem sistemu koncerna Volkswagen. To poleg uporabe najsodobnejših pogonskih komponent in komponent podvozja omogoča tudi dostop do številnih novih asistenčnih sistemov, ki so bili doslej na voljo samo v višjih avtomobilskih razredih. Nekateri od teh sistemov so tako na voljo prvič, drugi pa prihajajo v izpopolnjenjih različicah. V kombinaciji s številnimi pasivnimi varnostnimi sistemi te asistence Škodo Scalo povzdignejo na zelo visoko raven varnosti.

Med izpopolnjene asistenčne sisteme, ki so na voljo za Škodo Scala, sodi sistem Side Assist. Ta opcijski sistem vozniku prikazuje, če se mu od zadaj približujejo vozila, ki prehitevajo ali so v mrtvem kotu. Medtem ko ima senzor za mrtvi kot (Blind Spot Detect) doseg do 20 metrov, lahko sistem Side Assist vozila zazna na razdalji do 70 metrov, zato lahko na avtocestah in hitrih cestah učinkovito opozori na nevarne situacije. Stalna komponenta sistema Side Assist je sistem Rear Traffic Alert. Za uporabo na dolgih vožnjah po avtocesti pri hitrosti do 210 km/h je prav tako odlična opcijska prilagodljiva asistenca za razdaljo (ACC). V serijsko opremo spadata asistenca za ohranjanje smeri na voznem pasu in radarska asistenca spredaj. Slednja vključuje mestno funkcijo zaviranja v sili in pri mestni vožnji s pomočjo radarja nadzoruje območje pred vozilom ter pomaga pri preprečevanju nezgod. Udobno podporo pri parkiranju predstavlja opcijski parkirni sistem s krmilno avtomatiko, ki Škodo Scalo samodejno manevrira v prečna in vzdolžna parkirna mesta ter iz njih.

 

Visoki varnostni standardi brez kompromisov 

Za varno vožnjo in boljšo vidljivost v temi in v slabih vremenskih razmerah Škoda Scala nudi žaromete in zadnje luči s celostno LED-tehnologijo. Za prijetno vzdušje v notranjosti poskrbi ambientna osvetlitev (LED).

Različni pasivni sistemi še dodatno povečujejo raven varnosti. V primeru nevarnosti naleta opcijski proaktivni sistem za zaščito potnikov samodejno pravočasno zapre okna in zategne varnostna pasova sprednjih sedežev. Če pride do nezgode, potnike v Škodi Scala varuje do devet varnostnih blazin. Poleg dveh čelnih varnostnih blazin za voznika in sovoznika novi kompaktni model nudi tudi kolensko varnostno blazino pod volanom. Stranski varnostni blazini spredaj ter varnostni blazini za glavo in stranski varnostni blazini za oboja zadnja vrata so na voljo po naročilu. Funkcija večnaletnega zaviranja preprečuje nenadzorovano premikanje vozila po naletu. Klic v sili samodejno prikliče pomoč, če se sprožijo varnostne blazine ali če se aktivirata zategovalnika varnostnih pasov za sprednja potnika. Seveda ga je kadarkoli mogoče aktivirati tudi ročno.