Modeli

Podrobnosti

VPRAŠANJA IN ODGOVORI O iV POGONU

1. KAKO DELUJE?

Plug-in ali priključno hibridna električna vozila združujejo delovanje motorja z notranjim zgorevanjem z električnim motorjem in velikim baterijskim paketom. Za razliko od običajnih hibridov je mogoče priključne hibride polniti iz navadne vtičnice, zato ponujajo razmeroma dolg doseg zgolj s pogonom z električno energijo. ŠKODA SUPERB iV ima motor 1.4 TSI s prisilnim polnjenjem, ki je prek sklopke povezan s sinhronim elektromotorjem.

2. ALI VOZNIK VE, KATERI MOTOR JE V UPORABI?

Model ŠKODA SUPERB iV ponuja dva osnovna načina vožnje, med katerima lahko izbira voznik: električni in hibridni način. V električnem načinu deluje samo elektromotor, ki poganja avtomobil, medtem ko je motor z notranjim zgorevanjem v tej fazi izključen. V hibridnem načinu pa krmilna enota motorja analizira veliko različnih dejavnikov in odloči, ali naj omogoči delovanje enega, drugega ali celo obeh motorjev, da bi tako način vožnje ustrezal potrebam voznika, hkrati pa kar se da zmanjša porabo. Aktivnost motorja je sicer prikazana na instrumentni plošči.

3. KJE JE ELEKTROMOTOR?

Tako kot motor z notranjim zgorevanjem je tudi elektromotor nameščen spredaj, med menjalnikom in motorjem z notranjim zgorevanjem. Z inženirskega vidika je vgrajen neposredno v menjalnik in ga od motorja z notranjim  zgorevanjem  ločuje sklopka. S takšno povezavo se lahko vozilo zanese na popolnoma električni pogon z izključenim motorjem z notranjim zgorevanjem ali pa se med vožnjo motorja medsebojno dopolnjujeta.

4. JE NA VOLJO LE EN MOTOR Z NOTRANJIM ZGOREVANJEM?

Za model SUPERB iV je predviden le en motor z notranjim zgorevanjem, in sicer 1.4 TSI, ki zagotavlja največjo moč 115 kW in navor 250 Nm.

5. KAKŠNE SO SPECIFIKACIJE ELEKTROMOTORJA?

Gre za trifazni sinhronski elektromotor s trajnim magnetom. Ta vrsta motorja je idealna, ko gre za učinkovitost. Električni motor modela ŠKODA SUPERB iV ponuja največjo moč 85 kW, navor do 330 Nm in hitrosti vrtenja do 7000 vrt./min.

6. KOLIKŠNA JE SKUPNA SISTEMSKA MOČ?

Največjo moč doseže sistem v hibridnem načinu delovanja, in sicer znaša 160 kW (218 KM). Aktivirati ga je mogoče s tipko Sport, ki je nameščena poleg prestavne ročice, ali z odločnim pritiskom na pedalko plina (kick down).

7. KAKŠNE SO SPECIFIKACIJE BATERIJE?

Litij-ionska baterija, nameščena pod zadnjimi sedeži, ima zmogljivost 13 kWh in tehta 135 kg.

8. KAKŠEN JE DOSEG V E-NAČINU?

Doseg WLTP v popolnoma električnem načinu pogona znaša do 62 km.

9. KAKO DOLGO SE POLNI BATERIJA?

Približno tri ure in pol traja, da napolnite baterijo z energijo iz 3,6 kW hišne polnilnice, približno pet ur pa traja, če ga priključite na običajno hišno 230 V napajalno vtičnico.

10. KAJ JE REGENERATIVNO ZAVIRANJE?

Pri zaviranju običajnega vozila se kinetična energija, ki jo ustvarijo zavore, pretvori v toploto in razprši v okolje. V hibridnih vozilih se kinetična energija, ki nastane pri zaviranju, pretvori v električno energijo (elektromotor deluje kot generator) in se v bateriji shrani kot kemična energija. Tako shranjena energija se lahko pozneje uporabi za pospeševanje ali vožnjo s konstantno hitrostjo. Natančna številka tako pridobljene energije je odvisna od številnih dejavnikov, največ pa znaša 30 % energije, potrebne za vožnjo vozila.

11. KAKO HIBRIDNI POGON ZMANJŠUJE PORABO?

Energija, ki se med zaviranjem shrani v baterijo in se nato ponovno uporabi, zmanjša količino porabljenega goriva (motorni bencin). Ker motorja z notranjim zgorevanjem ni treba uporabljati tako pogosto, če sploh, porabi avtomobil seveda manj goriva. Specifični prihranki so sicer odvisni od številnih dejavnikov, kot so slog vožnje, topografija poti, temperatura, zato je težko priti do natančne številke.

Ta stran je dodatek k začetni strani. Pritisnite na gumb za dostop do strani.

Nazaj na začetno stran