Za pravilno delovanje in preprostejšo uporabo te strani uporabljamo piškotke.
Sprejmi in nadaljuj
Modeli

NA ASFALTU IN BREZPOTJIH Štirikolesno gnani avtomobili znamke ŠKODA so partnerji, na katere se je moč zanesti vsak dan. Preverite sami!

Ne glede na to, ali ste namenjeni po nakupih ali peljete družino na smučarski izlet, vam ob strani vedno stoji štirikolesni pogon znamke ŠKODA, s katerim boste obvladali vse vremenske razmere, podlage in terene. Čas je za blatno kopel in za obisk krajev, ki jih običajni avtomobili sploh ne dosežejo!

OCTAVIA COMBI SCOUT ŠTIRIKOLESNI POGON SERIJSKO

OCTAVIA IN OCTAVIA COMBI S 4X4 POGONOM

OCTAVIA RS S 4X4 POGONOM

SUPERB IN SUPERB COMBI S 4X4 POGONOM

KAROQ S 4X4 POGONOM

KODIAQ S 4X4 POGONOM TUDI KOT SPORTLINE ALI SCOUT

KAJ SPLOH JE INTELIGENTNI 4X4 POGON IN KAKO DELUJE?

Preverite s pomočjo drsnikov in povezav v galeriji spodaj!

Terenska oprema ŠKODA

1

ŠTIRIKOLESNI POGON JE VEDNO V PRIPRAVLJENOSTI

Osnovna komponenta sistema je hidravlična večploščna sklopka z računalniškim nadzorom, ki je nameščena pred zadnjo osjo in izstopa zaradi svoje nizke teže in kompaktne zasnove. Ves čas komunicira z elektroniko ter asistenčnimi sistemi in reagira na vsako, še tako majhno spremembo voznih razmer. Tako kot pri modelih s prednjim pogonom se tudi pri 4x4 modelih v optimalnih voznih pogojih večina navora prenaša le na prednji kolesni par. Takoj ko tipala zaznajo spremembo, pa pošljejo potrebne impulze v osrednjo krmilno enoto. 

Terenska oprema ŠKODA

2

EDL IN XDS+

Računalniška zapora diferenciala (EDL) je aktivna na obeh oseh in preprečuje morebiten dodaten zdrs posamičnih koles na kateri od osi. Z zavornimi impulzi zavira posamično zdrsajoče kolo in posledično se več navora prenese na kolo/kolesa z več oprijema. XDS+ je nadgradnja EDL. Reagira, ko se obremenitev notranjega kolesa v zavoju tako zmanjša, da bi lahko prišlo do zdrsa. Takrat samodejno aktivira zavorni impulz na notranjem kolesu in prepreči njegov zdrs. Tako voznik med zavoji bistveno laže pospešuje in vzdržuje smer. 

Terenska oprema ŠKODA

3

VKLJUČITE NAČIN OFF-ROAD

KAROQ 4×4, KODIAQ 4×4 in OCTAVIA SCOUT so opcijsko opremljeni tudi z načinom vožnje Off-Road. Ko je aktiviran, se spremenijo lastnosti delovanja vseh povezanih voznih asistenčnih sistemov. Off-Road način deluje do hitrosti 30 km/h in zagotavlja pomoč pri speljevanju, nadzoru vozila pri strmih spustih, vzdrževanju oprijema in pri zaviranju. Ko je ta način vožnje aktiviran, se tudi na osrednjem zaslonu prikazujejo informacije, povezane s terensko vožnjo, na primer kompas, višinomer in kot volanskega obroča.

Terenska oprema ŠKODA

4

POMOČ ZA SPELJEVANJE V KLANEC (HILL HOLD CONTROL)

Ta sistem vozniku pomaga pri speljevanju v klanec, saj preprečuje avtomobilu, da bi zdrsnil po klančini, večji od pet stopinj, nazaj, ali da bi vozniku zastal motor. S tem vozniku omogoča enostavno in lahkotno speljevanje tudi v strmih klancih brez uporabe ročne zavore. Pri modelih z ročnim menjalnikom ta sistem bistveno zmanjšuje obrabo sklopke. Upošteva tudi naklon in izbrano prestavo, tako da je mogoče izkoristiti prednosti tega istema tudi pri speljevanju vzvratno. 

Terenska oprema ŠKODA

5

PAKET ZA SLABA VOZIŠČA

Ta paket vsebuje plastične zaščite podvozja in cevi zavornega sistema ter sistema za dovod goriva.

Terenska oprema ŠKODA

6

VRHUNSKA RAVEN VARNOSTI

Modeli znamke ŠKODA imajo inteligentni štirikolesni pogon, najsodobnejše asistenčne sisteme, čvrsto konstrukcijo in do devet varnostnih zračnih blazin, kar vozniku omogoča sproščeno vožnjo, kamorkoli si zaželi. 

7

Sistem pomoči pri spuščanju (Hill-Descent Control)

Na strmih spustih izven utrjenih cest pomaga ta funkcija nadzorovati hitrost vozila, ki je odvisna od razmer. Sistem nadzoruje zavore in navor motorja ter tako zagotavlja največjo možno varno hitrost, da vozilo ne zdrsne nenadzorovano po klancu navzdol.

8

Asistenčni sistem Drive-off

V modelih z ročnim menjalnikom pomaga ta sistem vzdrževati najvišje dovoljene vrtljaje motorja pri vožnji navkreber. S tem omogoča bolj mehka speljevanja in je hkrati prijaznejši do sklopke.

9

Sistem za stabilizacijo priklopnika

Gre za sistem, ki sodi v sklop sistema za stabilizacijo vozila (ESC). Ta zaznava odklon priklopnika od linije vlečnega vozila v zgodnji fazi, kar pomeni, da je mogoče sprego obeh vozil stabilizirati, preden priklopnik nenadoma zaniha iz smeri. Zaviranje posamičnih koles in zmanjševanje navora motorja učinkovito pomaga pri stabilizaciji priklopa.

10

Trailer Assist

Zahvaljujoč sistemu za pomoč pri vzvratni vožnji priklopnika lahko vozniki modelov ŠKODA 4x4 vlečejo tudi večje priklopnike brez strahu pred morebitno vožnjo vzvratno. Ta sistem namreč precej olajša vzvratno vožnjo s priklopnikom, saj prevzame vrtenje volana, voznik pa le usmeri priklopnik preko vzvratne kamere in stikala za nastavitev ogledal.   

11

Način vožnje po snegu (Snow Mode)

Ta način vožnje je mogoče izbrati za vožnjo po drseči površini. Vsi asistenčni vozni sistemi se potem takoj prilagodijo temu načinu. Protiblokirni zavorni sistem (ABS) dovoljuje nekoliko več zdrsa koles, s tem pa se pod kolesi postopoma zgradi snežni klin, ki poveča učinkovitost zaviranja. Nadzor oprijema (TCS) dovoljuje več vrtenja koles, da bi pnevmatika našla več oprijema, hkrati pa menjalnik izbere višjo prestavo, kot bi jo sicer pri nižjih hitrostih. Odziv motorja na pedal plina je bolj mehak in tako preprečuje neželjen skok navora, kar spet pomaga pri preprečevanju zdrsa gnanih koles.

12

Pregled okolice (Area view)

S pomočjo štirih širokokotnih kamer na avtomobilu lahko računalnik multimedijskega sistema sestavi njihovo sliko in na osrednjem zaslonu prikaže avtomobil v ptičji perspektivi. Seveda pa se lahko voznik sam odloča tudi med samo prednjim ali zadnjim pogledom.

SPOZNAJTE MODELE ŠKODA 4×4

ŠKODA OCTAVIA

Inteligentni štirikolesni pogon je na voljo pri obeh karoserijskih različicah modela Octavia, in to v različnih kombinacijah - z bencinskim ali dizelskim motorjem, z ročnim ali samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko. V izvedenki Scout, kjer je 4x4 pogon serijski, pa je Octavia še dodatno opremljena za terenske podvige. 

ŠKODA SUPERB

Štirikolesni pogon je še dodaten adut, s katerim Superb vliva zaupanje, vsakič ko sedete za volan. 4x4 pogon je na voljo za obe karoserijski različici in v kombinaciji z dvema dizelskima in dvema bencinskima motorjema. 4x4 pogon je na voljo tudi pri različici Superb  SportLine, serijsko pa del opreme terensko bolje opremljene različice Scout. 

ŠKODA KAROQ

Karoq ponuja največji prehodni kot med vsemi modeli - 19,9 stopinj spredaj in 27,8 zadaj. Poleg večploščne sklopke za prenos navora med obema osema pomagajo pri vožnji še asistenčni sistemi in vozni program Off-Road. Za razliko od modelov s prednjim pogonom uporablja Karoq 4x4 samodejni menjalnik DSG z večploščno sklopko v oljni kopeli, ki je sposobna prenašati večji navor.

ŠKODA KODIAQ

Štirikolesni pogon je pri Kodiaqu mogoče kombinirati s takorekoč vsemi motorji, ki so zanj sicer na voljo. Izbirati je mogoče med 6-stopenjskim ročnim in 6- ali 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko. Posebej za vožnjo po terenu je prilagojena izvedenka Scout s serijskim 4x4 pogonom, športnost in dinamičnost pa združuje različica SportLine.

Škodinega inteligentnega štirikolesnega pogona vam pravzaprav sploh ni potrebno razumeti. Vi samo peljite! Kjerkoli. Kadarkoli. Tudi po treh, če je treba. Preverite v videu spodaj!

Kaj pomeni 4x4 pogon v praksi?

Katere so najpogostejše napake voznikov?

Je uporaben samo v snegu?

Ali vpliva na porabo?

VSA VPRAŠANJA IMAJO ODGOVOR NA SIMPLYCLEVER.SI!