Modeli
Meni

WLTP Globalni harmonizirani testni postopek

o

Kaj je WLTP?

To je globalni harmonizirani standard za meritev izpustov in porabe, ki kaže realnejšo porabo in vsebnost izpustov CO2 ter drugih škodljivih plinov pri lahkih oziroma osebnih vozilih kot prej veljavni standard NEDC.

Zakaj pravzaprav WLTP?

Predvsem zato, ker je bil standard NEDC (New European Driving Cycle) nazadnje posodobljen davnega leta 1997 in tako zastarel, da so ga zaradi nerealnih meritev kritizirali tako strokovnjaki kot javnost (preveč popustljiv merilni cikel, ki ni ustrezal trenutnim razmeram v prometu in ni upošteval opcijske dodatne opreme).

Kaj je prinesel WLTP?

Ta merilni cikel prinaša bolj natančne meritve, ki so bliže realnosti. Merilni cikel je daljši, zahteva višjo hitrost, je bolj dinamičen in v primerjavi s standardom NEDC upošteva opcijsko dodatno opremo.

Kdaj je začela Škoda uporabljati WLTP?

Prva faza standarda WLTP je začela veljati septembra 2017. Od tega datuma morajo vse meritve porabe novo homologiranih vozil (torej novih modelov) ustrezati standardu WLTP. Od prvega septembra 2018 pa morajo vsa novo registrirana vozila ustrezati meritvam po tem standardu. Škoda je prve meritve po standardu WLTP predstavila julija 2018.

Kdo je uvedel WLTP?

Legenda na zemljevidu:

Zeleno - Europska Unija (28 držav)

Svetlo sivo - 4 druge evropske države (Švica, Lihtenštajn, Norveška, Islandija)

Črno - države kandidatke: Turčija (WLTP je potreben le za uvožena vozila; za lokalno izdelana vozila je še vedno dovolj standard NEDC), Izrael and regije EU, ki ležijo zunaj Evrope (še nedorečeno): Réunion, Martinique, Guadeloupe, Francoska Gvajana, St. Martin, Mayotte

Temno sivo - Delna implementacija (načrtovano): Južna Koreja, Japonska (WLTP brez faze "zelo visokega" testnega cikla), Indija, Kitajska (samo za emisije CO2, za vse ostale podatke velja standard NEDC)

WLTP proti NEDC

Vse podrobnosti

Primerjava NEDC WLTP
Primerjava Čas NEDC 20 min. WLTP 30 min.
Primerjava Razdalja NEDC 11 km WLTP 23 km
Primerjava Največja hitrost NEDC 120 km/h WLTP 131 km/h
Primerjava Povprečna hitrost NEDC 34 km/h WLTP 47 km/h
Primerjava Faze NEDC 2 fazi: mestna in izvenmestna vožnja WLTP Do 4 faze: “Nizka”, “Srednja”, “Visoka” in “Zelo visoka”
Primerjava Štartna temperatura NEDC 23 °C WLTP 14 °C
Primerjava Odstotek prostega teka motorja NEDC 25% prostega teka WLTP 13% prostega teka
Primerjava Opcijska oprema NEDC Ne upošteva dodatne oz. opcijske opreme WLTP Pri meritvah se upošteva dodatna oprema
v smislu teže, aerodinamike in moči motorja.

WLTP zahteva tudi višjo maso testnega vozila (15 odstotkov najvišje dovoljene mase vozila)

Časovnica

Bolj razumljivo

Merilni cikel  WLTP je tudi bolj logičen in razumljiv od cikla NEDC. WLTP upošteva namreč tudi vgradnjo dodatne opreme, kot so na primer večja platišča, GPS, spojlerji ... Poraba in s tem tudi izpust CO2 se meri tako, da se ob tem upošteva vpliv, ki ga ima takšna oprema na kotalni upor, zračni upor in težo.  

Real Driving Emissions (RDE)

Z RDE označujemo meritve porabe in izpustov na cesti, kar pomeni, da gre za meritve v realnih okoliščinah in ne na testni mizi v laboratoriju, kjer potekajo meritve WLTC v določenih pogojih. Toda standard WLTP upošteva pri verifikaciji novega cikla meritev tudi rezultate, ki jih dobijo pri meritvah na cesti.

Mobilna merilna naprava za izpušne pline (PEMS)

Med testiranjem na cesti je na avtomobil pritrjena posebna merilna naprava (PEMS - Portable Emissions Measurement System), ki med vožnjo meri izpust dušikovih oksidov (NOx), prašnih delcev (saje) in drugih škodljivih plinov.