Modeli
Meni
04.10.2023

Novi Škoda Kodiaq: bolj prostoren, praktičen in trajnosten kot kdaj koli prej

Škoda predstavlja drugo generacijo modela Kodiaq. Ta prinaša novo dimenzijo trajnosti in učinkovitosti ter se ponaša z novo zasnovo notranjosti.

 

 

Novi Kodiaq je opremljen s 13-palčnim zaslonom infotainment sistema, inovativnimi Škodinimi pametnimi izbirnimi gumbi s haptičnim upravljanjem in novo strukturo ponudbe v okviru paketov Design Selection. Njegovih pet pogonskih sistemov nudi zmogljivosti od 110 kW (150 KM) do 150 kW (204 KM), ki sedaj - prvič pri Kodiaqu - vključujejo tudi priključnohibridno različico z električnim dosegom več kot 100 kilometrov. Najzmogljivejša motorja sta serijsko kombinirana s štirikolesnim pogonom. Premierno pa se predstavljata tudi najnovejši generaciji matričnih LED-žarometov in sistema za dinamično uravnavanje podvozja. Doslej je bilo izdelanih 841.900 primerkov modela Kodiaq, kupili pa so jih kupci na 60 trgih po vsem svetu. Serija je od leta 2016 prejela tudi več kot 40 mednarodnih nagrad.

 

"Naš prenovljeni paradni SUV ima vse, kar potrebuje kot dostojen naslednik v modelski seriji Škoda Kodiaq. Novi Kodiaq predstavlja novo dimenzijo Škodinih značilnosti, ki jih cenijo naše stranke - več prostora, več funkcij in večjo učinkovitost. Z inovacijami, kot so dobro sprejeti pametni izbirni gumbi in elegantni notranji materiali, z elementi našega novega oblikovalskega sloga 'Modern Solid' ter s prenovljenimi varnostnimi in asistenčnimi sistemi je vsakodnevno raziskovanje v novi generaciji Kodiaqa še bolj zanimivo. Poleg tega smo razširili tudi razpon naših izjemno učinkovitih pogonskih sistemov, ki sedaj vključujejo priključni hibrid z električnim dosegom več kot 100 km, ki še poudarja našo zavezanost električni mobilnosti. Od premiere leta 2016 Kodiaq igra ključno vlogo za rast znamke Škoda, saj dosledno prepričuje stranke. Novi Kodiaq je popolno umeščen, da lahko nadaljuje to uspešno tradicijo."

Klaus Zellmer, predsednik uprave družbe Škoda Auto

 

 

Druga generacija ponuja nov dizajn, več trajnosti in nove tehnologije

Na zunanjosti je takoj mogoče opaziti napredne matrične TOP LED-žaromete, medtem ko v notranjosti jasno osredotočenost znamke na trajnost odražajo reciklirani materiali in usnje, ki je obdelano z okolju prijaznim postopkom strojenja. Poleg nove strukture ponudbe v okviru paketov Design Selection in opcijskih paketov Kodiaq predstavlja tudi novo zasnovo notranjosti. Zaslon infotainment sistema je sedaj prostostoječ in se ponaša z diagonalo do 13 palcev. Prvič je opcijsko na voljo projicirni sistem. Izbirna ročica je sedaj nameščena na volanskem drogu, zato je sredinska konzola videti bolj prečiščeno in urejeno. Prvič v Škodi so na voljo novi Škodini pametni izbirni gumbi. Združujejo haptično upravljanje in 32 mm velik digitalni zaslon, s tem pa nudijo intuitivno, preprosto in prilagodljivo dostopanje do številnih funkcij vozila in infotainmenta. Nov telefonski predal omogoča indukcijsko polnjenje dveh pametnih telefonov istočasno; nudi moč 15 W in med postopkom polnjenja hkrati tudi hladi naprave.

 

 

Premiera za priključni hibrid z več kot 100 kilometri električnega dosega

Novi Kodiaq je na voljo z dvema dizelskima in dvema bencinskima motorjema z razponom moči od 110 kW (150 KM) do 150 kW (204 KM). Po novem se jim pridružuje tudi prvi priključnohibridni pogonski sklop za Kodiaq. Ta ima sistemsko moč 150 kW (204 KM) in več kot 100 kilometrov električnega dosega. Poleg tega motor 1.5 TSI z močjo 110 kW (150 KM) v modelsko serijo Kodiaq prvič prinaša tudi blago hibridno tehnologijo. Različica 2.0 TSI s 150 kW (204 KM) in najmočnejša dizelska različica 2.0 TDI s 142 kW (193 KM) sta serijsko opremljeni s štirikolesnim pogonom. Vsi pogonski sistemi v novem Kodiaqu so serijsko kombinirani z avtomatskim menjalnikom DSG.

 

 

Več kot 40 prestižnih nagrad za prvo generacijo Kodiaqa

Znamka Škoda je prvo generacijo modela Škoda Kodiaq predstavila leta 2016. Z velikim SUV-jem je Škoda postala prava globalna znamka. S svojim dinamičnim kristalastim dizajnom, prostornostjo, naprednimi tehnologijami in številnimi pametnimi rešitvami je prejel več kot 40 prestižnih nagrad. Te vključujejo razglasitev za "Najboljši avtomobil za velike družine" britanske avtomobilistične revije Top Gear, naslov "Avto leta" na Češkem, Poljskem in v Bolgariji, ter več nagrad "SUV leta" v britanskih, kitajskih, francoskih in indijskih medijih. Doslej je bilo izdelanih 841.900 primerkov modela Kodiaq, kupili pa so jih kupci na 60 trgih po vsem svetu. V Evropi se je izkazal za zelo priljubljenega na Škodinem največjem posamičnem trgu - v Nemčiji, ki ji sledita Združeno kraljestvo in Češka republika. Leta 2022 je bil Kodiaq drugi najbolje prodajani SUV znamke, takoj za modelom Kamiq.

 

Zunanjost

 

Druga generacija Kodiaqa ima izrazito oblikovan pokrov motornega prostora, na katerem se bohoti prenovljeni Škodin logotip v edinstveni matirani temno kromirani izvedbi. Ujema se z okvirom šesterokotne Škodine mreže hladilnika. Ta je opcijsko osvetljena s 14 svetlobnimi elementi, ki tvorijo svetlobni pas med žarometoma. Pod mrežo hladilnika je široka odprtina za zajemanje zraka, ki jo obdajata dve zračni zavesi. Podaljšana strešna linija je bila aerodinamično optimizirana in se rahlo spušča proti zadku. Količnik zračnega upora prenovljenega Kodiaqa se je zmanjšal na 0,282. Bistvene aerodinamične izboljšave so bile dosežene z integracijo optimiziranega zračnega managementa za hlajenje motorja in zavor, aerodinamično začrtanih zunanjih ogledal, prenovljenega sprednjega in zadnjega odbijača, aerodinamičnih koles, podaljšanega strešnega usmernika zraka in integriranih vzdolžnih strešnih letev. Zadek zaznamuje velik in širok pokrov prtljažnika. Skupaj z nizkim spodnjim robom prtljažnika to omogoča zelo preprosto uporabo. Napis, ki se sklada z novo celostno podobo znamke Škoda, je nameščen na sredino pokrova prtljažnika in je izdelan v edinstveni matirani temno kromirani izvedbi. Pod pokrovom prtljažnika je velik, prenovljen zadnji odbijač s širokim integriranim difuzorjem. Kot novo opcijo je celotno oblogo D-stebrička mogoče izbrati v edinstveni temno kromirani izvedbi.

 

 

Premiera za drugo generacijo matričnih TOP LED-žarometov in mrežo hladilnika z vodoravnim svetlobnim pasom

Še eno posebnost predstavlja druga generacija opcijskih matričnih TOP LED-žarometov. Novi žarometi imajo 50 odstotkov več svetlobnih segmentov in omogočajo 15 odstotkov večji svetlobni izkoristek kot žarometi prve generacije, s tem pa se je povečala varnost za kupce. Pri Kodiaqu so na voljo prvič in so serijski pri različici Sportline, na voljo pa je tudi možnost vodoravnega svetlobnega pasu na mreži hladilnika. Dvojni LED‑modul zgoraj in matrični modul spodaj imata skupno 36 posameznih svetlobnih segmentov. Ponoči skupaj tvorita značilno grafiko, zaradi katere je Škodin SUV videti, kot da bi imel štiri oči. Med obema vodoravno nameščenima 'očesoma' pa je tanek pas LED‑luči v obliki črke L uporabljen za dnevne luči, parkirne luči in smernike. Statične smerno prilagodljive luči blizu notranjega roba enote žarometa se zožujejo v smeri proti Škodini mreži hladilnika. Videz matričnih TOP LED-žarometov zaznamuje kristalasti element Crystallinium, ki poudarja linije enote žarometov ter jim daje dodaten pridih elegance. Tudi osnovna različica sprednjih žarometov in serijske zadnje luči izključno uporabljajo LED-tehnologijo. Opcijska najvišja različica zadnjih luči (serijska za Sportline) ima animirano pozdravno funkcijo in dinamične smernike. Ti imajo tri razdelke, zaznamuje pa jih ostro začrtan dizajn z osvetljenimi kristalastimi elementi. Nova široka svetlobna grafika v obliki črke C se razteza daleč proti sredini pokrova prtljažnika. Pod tem rdeča svetlobna linija s kristalasto strukturo povezuje obe zadnji luči.

 

 

Zmerno, a učinkovito povečanje dimenzij

Druga generacija Kodiaqa je v primerjavi s svojim predhodnikom zmerno zrasla, a učinek povečanja je velik. Nova različica je 61 mm daljša in tako meri 4.758 mm, njena medosna razdalja pa meri 2.791 mm. Širina 1.864 mm in skoraj nespremenjena višina 1.659 mm poskrbita za zelo prostorno notranjost. V 7-sedežni izvedbi imajo potniki v tretji sedežni vrsti zdaj 920 mm prostora za glavo, kar je 15 mm več kot pri predhodniku. Prostornina prtljažnika se je prav tako povečala: v 5-sedežni izvedbi je zrasla za 75 litrov na 910 litrov, če sedeži niso podrti. Maksimalna prostornina, ko so sedeži podrti, pa se je povečala za 40 litrov na 2.105 litrov. 7-sedežna izvedba sedaj za tretjo sedežno vrsto sprejme 340 litrov, kar je 70 litrov več kot prej, če pa so sedeži tretje sedežne vrste podrti, pa sprejme 845 litrov. To pomeni povečanje za 80 litrov. Maksimalna prostornina prtljažnika v 7-sedežni različici sedaj znaša 2.035 litrov, kar je 30 litrov več kot v prvi generaciji.

 

 

Velika aluminijasta platišča v dimenzijah od 17 do 20 palcev in devet barv lakov

Novi Kodiaq bo na voljo v različicah Selection in Sportline ter z različnimi paketi Design Selection, opremljen pa bo z velikimi aluminijastimi platišči s premerom od 17 do 20 palcev. Osnovna različica ima 17-palčna aluminijasta platišča srebrne barve. Škoda za svoj veliki SUV ponuja devet barv lakov: dve univerzalni barvi in skupno sedem kovinskih barv, vključno z novo barvo bronx zlata kovinska.

 

Notranjost

 

Novi Škoda Kodiaq ima popolnoma prenovljeno notranjost in nov nabor upravljalnih elementov. Prostostoječi zaslon infotainment sistema v njem meri do 13 palcev. Pod zaslonom infotainment sistema so novi Škodini pametni izbirni gumbi, ki omogočajo hiter dostop do številnih funkcij vozila. Prvič je za Škodin veliki SUV na voljo projicirni sistem, ki bo dopolnjeval 10-palčni virtualni prikazovalnik. Nova sredinska konzola ima prečiščeno in urejeno zasnovo, saj je prestavna ročica sedaj na volanskem drogu. Štirje priključki USB-C z močjo 45 W omogočajo hitro polnjenje pametnih telefonov, tablic in prenosnikov. Prav tako je prvič v Škodi na voljo telefonski predal, ki omogoča indukcijsko polnjenje dveh telefonov z močjo 15 W in vključuje funkcijo hlajenja. Opcijsko so na voljo ergonomski sedeži s pnevmatsko masažno funkcijo. Paketi Design Selection vključujejo številne trajnostne materiale, ki se prav tako premierno predstavljajo v Kodiaqu. Poleg tega je novi SUV vedno na spletu ter ponuja številne mobilne spletne storitve in aplikacije za infotainment.

 

 

Pametni izbirni gumbi združujejo haptične in digitalne elemente ter poskrbijo za več prostora na sredinski konzoli

Škodini pametni izbirni gumbi v drugi generaciji Kodiaqa so trije novi intuitivni večfunkcijski upravljalni elementi pod zaslonom infotainment sistema. Upravljati jih je mogoče z vrtenjem in pritiskom, vsak od njih pa je opremljen z digitalnim barvnim zaslonom s premerom 32 mm. Ta premišljena kombinacija haptičnih in digitalnih elementov omogoča hiter dostop do številnih funkcij vozila. Upravljalni elementi so izvedeni v edinstveni temno kromirani barvi in imajo na otip zelo prijetno površinsko teksturo, sestavljeno iz majhnih piramid. Zunanja pametna izbirna gumba za voznika in sovoznika upravljata temperaturo notranjosti ter ogrevanje in prezračevanje sedežev. Aktualna funkcija posameznega pametnega izbirnega gumba je prikazana na zaslonu in jo je mogoče spremeniti s pritiskom gumba. Vozniki lahko individualno prilagodijo sredinski pametni izbirni gumb, da ta upravlja do štiri od naslednjih funkcij: glasnost infotainment sistema, hitrost ventilatorja, usmeritev zračnega toka, pametno klimatiziranje, vozne profile ter povečanje in pomanjšanje zemljevida. Konfiguracija sredinskega pametnega izbirnega gumba poteka prek ustreznega menija v infotainment sistemu, za preklapljanje med funkcijami pa se uporablja dolg pritisk. Štirje dodatni fizični gumbi med izbirnimi gumbi omogočajo neposredni dostop do prezračevanja vetrobranskega stekla, ogrevanja zadnjega stekla, zaprtega kroženja zraka in funkcij avtomatske klimatske naprave. Prvič pri Škodi je v Kodiaqu izbirna ročica nameščena na volanski drog, kjer je preprosto dostopna. Posledično je videz sredinske konzole prečiščen in urejen, prostornina predala za shranjevanje pa se je s tem povečala za 2,1 litra.

 

 

13-palčni zaslon infotainment sistema z opcijsko navigacijsko funkcijo

Infotainment sistem v drugi generaciji Kodiaqa sestavljajo serijski 10‑palčni osrednji večdotični zaslon, radijski sprejemnik DAB+ ter upravljanje z gestami in glasovno upravljanje. Navigacijska funkcija, ki vključuje spletni radio in 13-palčni zaslon, je na voljo opcijsko. V tej modelski seriji se premierno predstavlja projicirni sistem, ki dopolnjuje serijski 10-palčni virtualni prikazovalnik. Novi Kodiaq je serijsko opremljen tudi s štirimi priključki USB-C (dvema spredaj in dvema zadaj). Zagotavljajo moč 45 W in jih je poleg za polnjenje pametnih telefonov in tablic mogoče uporabiti celo za napajanje prenosnikov. Priključek USB-C z močjo 15 W na hrbtnem delu vzvratnega ogledala je prav tako del serijske opreme. Osem zvočnikov v vratnih oblogah in osrednji zvočnik v armaturni plošči serijsko omogočajo odlično ozvočenje. Opcijsko pa je na voljo tudi avdiosistem Canton s 14 zvočniki, vključno s štirimi prostorskimi zvočniki.

 

 

Izboljšano uravnavanje klimatiziranja, masažni sedeži in telefonski predal za dva pametna telefona

Še ena nova funkcija je menijska vrstica za klimatsko napravo, ki omogoča hiter dostop do vseh funkcij ogrevanja za sedeže, volan, vetrobransko in zadnje steklo prek enega samega gumba za ogrevanje, ki ga lahko uporabniki sami konfigurirajo. Opcijsko so na voljo ergonomski sedeži s pnevmatsko masažno funkcijo. Vsak ima deset zračnih blazin, ki jih je mogoče programirati prek menija v infotainmentu ali z upravljalnimi elementi na sedežu, kjer je mogoče izbrati stopnjo intenzivnosti in časovne nastavitve. Kodiaq ponuja tudi opcijski telefonski predal za hkratno indukcijsko hitro polnjenje dveh pametnih telefonov z močjo 15 W, vključena pa je tudi funkcija hlajenja.

 

 

Možnost izbire štirih paketov Design Selection

Kodiaq povzema pakete Design Selection, ki jih poznamo že iz družine Enyaq, ki predstavljajo usklajene barve in materiale. Možne izbire vključujejo paket Loft s sivim tekstilnim oblazinjenjem sedežev, paket Lounge s sivim oblazinjenjem z mikrotkanino Suedia in dekorativnimi šivi v obliki črke X v gorčično rumeni barvi ter paket ecoSuite, v katerem se predstavlja trajnostno obdelano usnje črne barve s sivimi okrasnimi šivi v obliki črke X ali konjakove barve z barvno usklajenimi okrasnimi šivi. Vsi kromirani detajli v notranjosti so sedaj v novi edinstveni temno kromirani izvedbi. Poleg pametnih izbirnih gumbov to vključuje tudi obrobe na vratnih oblogah in na prenovljenem volanu, okvir infotainment sistema in druge dekorativne letve, ki poudarjajo prezračevalne šobe na armaturni plošči, zgornji del armaturne plošče in pokrov predala v sredinski konzoli.

 

 

Številni trajnostni materiali in nove 'simply clever' rešitve

Kodiaqova notranjost se osredotoča na trajnost. Vse tekstilne obloge, uporabljene za oblazinjenje sedežev, talne obloge v kabini in prtljažniku ter stropno oblogo, so izdelane iz 100-odstotno recikliranega poliestra, razen pri paketu Design Selection Lounge, kjer je uporabljena kombinacija recikliranih vlaken in 40 odstotkov naravne volne. Usnje, ki je uporabljeno v paketu Design Selection ecoSuite je obdelano z okolju prijaznim postopkom strojenja, pri katerem se uporablja ostanke, ki nastanejo pri predelavi kavnih zrn. Dve ikonični 'simply clever' podrobnosti - dežnik in strgalo za led - sta prav tako izdelani iz trajnostnih materialov. Nova na seznamu 'simply clever' rešitev sta čistilo za čiščenje zaslonov, shranjeno v sredinski konzoli, in predal v sredinski konzoli pred pomično zadnjo sedežno klopjo - ta pa ponovno omogoča nastavljanje naprej/nazaj v vzdolžni smeri. Druga generacija Kodiaqa je opremljena tudi z zaščito za robove vrat.

 

 

Stalna internetna povezava omogoča številne spletne funkcije

Stalna internetna povezava v Kodiaqu omogoča praktične brezžične posodobitve, spletno načrtovanje ciljev in številne mobilne spletne storitve iz ponudbe Škoda Connect. Posebne funkcije za novi Kodiaq iV priključni hibrid vključujejo upravljanje polnjenja na daljavo ter upravljanje klimatiziranja na daljavo, načrtovanje odhodov in funkcijo Plug & Charge. Škoda Connect kot del paketov Infotainment Online in Care Connect ponuja storitve, kot sta proaktivni servis in oddaljeni dostop. Infotainment vključuje tudi aplikacije za infotainment sisteme za vreme, novice, razmere v prometu, koledar, ponudbe in plačilo parkiranja. Navigacija, sistem ACC, dodatne barve in funkcije za ambientno osvetlitev ter uravnavanje dolgih luči je mogoče praktično dodati prek spleta kot funkcije na zahtevo.

 

Pogonski sklopi

 

Druga generacija Kodiaqa prinaša vsestranski nabor sodobnih in visokoučinkovitih agregatov, ki vključujejo tako bencinske kot dizelske motorje. Kodiaq je sedaj prvič na voljo tudi s hibridno tehnologijo. Priključnohibridni pogonski sklop za model Kodiaq iV omogoča sistemsko moč 150 kW (204 KM) in električni doseg več kot 100 kilometrov skladno s kriteriji WLTP. Blaga hibridna tehnologija je uporabljena pri vstopnem motorju 1.5 TSI z močjo 110 kW (150 KM). Ponudbo zaokrožajo bencinski motor 2.0 TSI z močjo do 150 kW (204 KM) ter dva dizelska motorja 2.0 TDI z močjo 110 kW (150 KM) in 142 kW (193 KM). Najmočnejši bencinski in najmočnejši dizelski motor sta serijsko opremljena s štirikolesnim pogonom, vsi agregati pa so kombinirani z menjalnikom DSG.

 

 

Kodiaq iV uporablja najnovejši priključnohibridni pogonski sklop

Škoda je za elektrifikacijo druge generacije Kodiaqa uporabila najnovejšo različico priključnohibridnega pogonskega sklopa. Sestavlja ga motor 1.5 TSI s 110 kW (150 KM), ki skupaj z elektromotorjem doseže sistemsko moč 150 kW (204 KM), ta pa se prek 6‑stopenjskega menjalnika DSG prenaša na sprednji kolesi. Nova visokonapetostna baterija skladno s kriteriji WLTP omogoča izključno električni doseg več kot 100 km. Polnjenje z močjo do 11 kW na stenskih polnilnih postajah in polnilnih mestih z izmeničnim tokom ter z močjo 50 kW na hitrih polnilnih postajah z enosmernim tokom zagotavlja hitro zagotovitev polne baterije tako doma kot na poti. Energija pa se rekuperira tudi med zaviranjem. V Kodiaqu iV je kljub veliki bateriji na voljo 745 litrov prostora za prtljago. Infotainment sistem vključuje številne funkcije, ki so specifične za priključnohibridno različico, s katerimi je na primer omogočeno izjemno preprosto iskanje polnilnih postaj.

 

 

Blaga hibridna tehnologija za motor 1.5 TSI, najmočnejša bencinski in dizelski motor s štirikolesnim pogonom

Poleg Kodiaqa iV sta v drugi generaciji tega modela na voljo dva bencinska in dva dizelska motorja, ki so vsi kombinirani s 7-stopenjskim menjalnikom DSG. Vstopni bencinski model 1.5 TSI z močjo 110 kW (150 KM) je prvi v seriji, pri katerem je uporabljena blaga hibridna tehnologija z 48-voltnim jermensko gnanim zagonskim alternatorjem in 48-voltno litij-ionsko baterijo. Energija, ki se regenerira med zaviranjem, lahko služi kot podpora motorju z notranjim zgorevanjem v obliki električnega povečanja moči ali pa med jadranjem nadomesti popolnoma izključeni motor tega SUV-ja. Oba hibridna motorja sta iz najnovejše serije motorjev EA 211 evo2. Delujeta po Millerjevem ciklu za varčno porabo goriva in imata turbopolnilnik z variabilno turbinsko geometrijo. Motor 1.5 TSI z blago hibridno tehnologijo je opremljen tudi z najnovejšo generacijo tehnologije izklapljanja valjev (ACT+). Dizelska motorja 2.0 TDI razvijeta moč 110 kW (150 KM) oz. 142 kW (193 KM). Najmočnejša dizelski in bencinski motor sta oba opremljena s štirikolesnim pogonom. Poleg tega vsi motorji v tej modelski seriji izpolnjujejo emisijski standard Euro 6e. S poudarkom na učinkovitosti in preprostem upravljanju so vsi motorji v drugi generaciji Kodiaqa prilagojeni, da izpolnijo pričakovanja najzahtevnejših uporabnikov.

 

 

Premiera za novi sistem za dinamično uravnavanje podvozja DCC

Druga generacija Kodiaqa je opcijsko lahko opremljena z novim sistemom za dinamično uravnavanje podvozja DCC. Ta nova različica uporablja dva neodvisno krmiljena ventila, da tako loči natezno in potisno fazo blažilnikov. Prej je obe funkciji krmilil skupni ventil. Nova generacija omogoča hitrejše uravnavanje blaženja in širši razpon karakteristik blaženja. Voznikom in potnikom bo razlika opazna v obliki hitrejše odzivnosti, izboljšane vozne dinamike in povečanega udobja. Odmik od tal pri sistemu DCC Plus ostaja enak kot pri običajnem podvozju.

 

Varnost

 

Druga generacija Škode Kodiaq je opremljena s številnimi novimi asistenčnimi sistemi. Njihov razpon sega od sistema Turn Assist, ki pomaga pri preprečevanju nezgod pri zavijanju v križiščih, do sistema Remote Park Assist, ki omogoča parkiranje prek aplikacije. Številni sistemi, ki so bili na voljo že v predhodniku, kot sta Side Assist in Emergency Assist, so sedaj izboljšani z bistvenimi posodobitvami funkcij. Do devet varnostnih blazin potnikom zagotavlja maksimalno pasivno varnost.

 

Novi inteligentni asistenčni sistemi za izboljšano varnost in udobje

Novi asistenčni sistemi v drugi generaciji Kodiaqa povečujejo varnost in udobje voznikov in potnikov. Med njimi so sistem za pomoč pri zavijanju v križiščih Turn Assist, asistenca za ovire Collision Avoidance Assist, asistenca za križišča Crossroad Assist, opozorilo ob izstopanju Exit Warning, avtomatsko zaviranje v sili v primeru pešcev za vozilom in parkirni sistem Intelligent Park Assist z dodatnima možnostma Trained Parking in Remote Parking. Sistem Turn Assist se odzove z opozorilom in po potrebi avtomatskim zaviranjem, če se vam približuje vozilo, ko zavijate pred nasproti vozeča vozila. Asistenca Collision Avoidance Assist samodejno okrepi vrtenje volana med nenadnimi manevri izogibanja oviri. Asistenca Crossroad Assist uporablja radarske senzorje in sprednjo kamero za opozarjanje na vozila, kolesarje ali pešce iz prečne smeri pri uvrščanju v promet z dovozov ali ulic s slabo preglednostjo. Po potrebi sproži vizualna in zvočna opozorila ter nato samodejno aktivira zavore. Opozorilo ob izstopanju Exit Warning ob odpiranju vrat z vizualnim opozorilom v zunanjem ogledalu in opozorilnim zvočnim signalom opomni na vozila, ki se približujejo od zadaj. Deluje na razdalji 35 metrov in pokriva kot 120 stopinj.

 

 

Daljinsko vodeno parkiranje zunaj vozila

Nov inteligentni parkirni sistem Intelligent Park Assist lahko avtomatsko parkira Kodiaq na prečna in bočna parkirna mesta. Sedaj poleg upravljanja volana uravnava tudi hitrost vozila in se avtomatsko zaustavi, če sistem zazna oviro. Na zadku za to skrbi nov sistem za avtomatsko zaviranje v sili v primeru pešcev za vozilom, ki bo za Kodiaq na voljo leta 2024.Medtem ko se je predhodni sistem - zavorna asistenca za manevriranje - pri analizi okolice vozila zanašal izključno na senzorje na zadku, novi sistem dodaja slike kamere za vzvratno vožnjo. Ta je sedaj povezana tudi s funkcijo za manevriranje s prikolico Trailer Assist za še boljše zaznavanje pešcev in otrok. Novi možnosti Trained Parking in Remote Parking nudita več udobja pri parkiranju. Z asistenco Trained Parking lahko vozniki posnamejo približevanje do petim priljubljenim parkirnim mestom z razdalje 50 metrov. Če vozilo prepozna eno od teh parkirnih mest, lahko iz pomnilnika samodejno izvede parkirni manever. Voznik lahko ta manever zažene v vozilu z uporabo menija v infotainmentu ali celo od zunaj prek aplikacije. Asistenco Remote Parking, ki je potrebna za krmiljenje parkiranja prek aplikacije, je prav tako mogoče uporabiti za usmerjanje vozila na parkirna mesta, ki niso shranjena v sistemu, pri čemer voznik postopek upravlja prek pametnega telefona z razdalje do pet metrov. Za drugo generacijo Kodiaqa bo na voljo od leta 2024. Vse parkirne asistence so del paketa Asistirana vožnja in skupaj s funkcijo Area View sedaj omogočajo izboljšano ločljivost slik in lažjo uporabo.

 

Izboljšana sistema Side Assist in Travel Assist

Z najnovejšo različico sistema Side Assist se je razdalja, na kateri sistem zaznava vozila, ki se približujejo od zadaj, povečala s 70 na 90 metrov, kar pomeni večjo varnost, na primer na avtocestah. To omogočajo močnejši radarski senzorji, nameščeni na vogalih odbijačev. Sistem Front Assist sedaj vključuje tudi funkcijo prediktivne zaščite kolesarjev. Izboljšani sistem Travel Assist omogoča natančnejši prikaz drugih vozil v bližini v virtualnem prikazovalniku in projicirnem sistemu. V paketu Asistirana vožnja sistem Travel Assist vključuje tudi prilagodljivo asistenco za ohranjanje smeri Adaptive Lane Assist in sistem za avtomatsko uravnavanje razdalje (ACC). Tako v kombinaciji z navigacijskim sistemom predvideva ovinke, križišča in krožišča. Vozilo najvišjo dovoljeno hitrost v posameznem trenutku pridobiva iz inteligentnega tempomata, ki uporablja najnovejšo različico asistence za prepoznavanje prometnih znakov in hitrost brez uporabe zavor pravočasno prilagodi na prihajajoče omejitve. Asistenca za zastoje Traffic Jam Assist združuje funkcije avtomatskega uravnavanja razdalje in prilagodljive asistence za ohranjanje smeri Adaptive Lane Assist. Omogoča avtomatsko speljevanje, zaviranje in vrtenje volana v gostem prometu do hitrosti 60 km/h, tako da spremlja premikanje bližnjih vozil. Sistem Crew Protect Assist samodejno zapre okna in po potrebi panoramsko strešno okno. Aktivira tudi opozorilne utripalke in zategne sprednje varnostne pasove, takoj ko senzorji zaznajo zaviranje v sili ali paniki ali bližajoče se trčenje spredaj, ob straneh ali zadaj. Sistem Emergency Assist zmanjša tveganje za nesrečo, če voznik ni več sposoben upravljati vozila, na primer zaradi nenadnega poslabšanja zdravstvenega stanja. Če sistem zazna takšno situacijo, prevzame nadzor nad ohranjanjem voznega pasu, vključi opozorilne utripalke in začne nežno zavirati, da se vozilo počasi ustavi. Nato najnovejša generacija sistema avtomatsko odklene vrata, vključi notranjo osvetlitev in nekaj sekund za tem, ko se je vozilo ustavilo, aktivira klic v sili eCall.

 

Potnike varuje do devet varnostnih blazin

Druga generacija Kodiaqa ima do devet varnostnih blazin. Poleg čelnih varnostnih blazin za voznika in sovoznika so v vozilu že serijsko vgrajene še stranski varnostni blazini spredaj, varnostni blazini za glavo in sredinska varnostna blazina med voznikom in sovoznikom. Stranski varnostni blazini za drugo sedežno vrsto sta na voljo kot dodatna oprema.