Že več kot četrt stoletja je Škoda Fabia eden izmed prodajnih stebrov znamke, medtem ko trenutna reli različica RS Rally2 zmaguje na dirkah po vsem svetu. Kaj pa se zgodi, ko ta dva svetova združita moči? Inženirji v Mladi Boleslav imajo odgovor – nova Škoda Fabia 130 prinaša DNK relija v serijsko izvedbo Fabie.
Na osnovi različice Monte Carlo četrte generacije Fabie ima Fabia 130 edinstvene dodatke, zasnovane tako, da vsakodnevno vožnjo preoblikujejo v pravo športno izkušnjo. Najpomembnejša sprememba se skriva pod pokrovom: 1.5-litrski motor TSI je predelan, da lahko zagotovi dodatnih 20 kW, tako da skupna moč sedaj znaša 130 kW. Največji navor ostaja 250 Nm, a je razporejen v širšem območju vrtljajev, kar prinaša boljši odziv in več prožnosti pri vožnji. Dodelan je tudi sedemstopenjski samodejni menjalnik DSG, ki zdaj prestavlja hitreje in natančneje.
Z izboljšano tehnično zasnovo je Fabia 130 postala najzmogljivejša serijska Fabia doslej. Do 100 km/h pospeši v 7,4 sekunde, najvišja hitrost pa znaša 228 km/h* — kar pomeni, da gre za najhitrejšo serijsko Fabio v dosedanji zgodovini.
Od različice Monte Carlo je dobila športno podvozje, znižano za 15 mm, kar pripomore k večji stabilnosti in natančnosti.
V infotainment sistemu voznike čakajo še dodatna presenečenja. Fabia 130 ponuja možnost izklopa sistema za nadzor zdrsa (ASR), kar navdušencem omogoča raziskovanje meja oprijema pnevmatik. Izberejo lahko tudi način ASR Sport, ki omogoča poznejše odzivanje sistema za stabilnost ESC in s tem dopušča več zdrsa pogonskih koles. Rezultat je avtomobil, ki se domače počuti ne le na cestah, temveč tudi na dirkališčih.
Športni duh Fabie 130 je opazen že na prvi pogled. Med izrazite oblikovne elemente sodijo novi prednji odbijač, zadnji spojler in 18-palčna platišča Libra. Tu so še zatemnjeni Bi-LED žarometi in rdeče zavorne čeljusti, dvojna izpušna cev pa da piko na i.
Kupci lahko izbirajo med štirimi kovinskimi barvami karoserije – belo, modro, rdečo in črno. Nad sprednjimi blatniki je logotip z napisom “130”. Motošportni navdih je opazen tudi v notranjosti: sprednji športni sedeži imajo integriran vzglavnik, srebrni dekorativni elementi krasijo armaturno ploščo in vrata, ob vstopu pa vas na pragu pozdravijo okrasne letvice z napisom Fabia 130.
Prvo generacijo Škode Fabie so predstavili leta 1999 in hitro je postala priljubljena med vozniki po vsem svetu. Do danes je bilo izdelanih več kot pet milijonov vozil trenutna četrta generacija pa je na tržišče prišla leta 2021. Motošport je že od samega začetka del zgodbe Fabie – od Fabie WRC do Fabie S2000 in Fabie R5. Danes, v kategoriji Rally2 (prej R5), ostaja Fabia najbolj uspešen avtomobil, ki mu zaupa na stotine voznikov po svetu.
Nova Fabia 130 se lahko pohvali z boljšimi zmogljivostmi, boljšo vozno izkušnjo in bolj športnim videzom, hkrati pa predstavlja poklon reli uspehom Škoda Fabie RS Rally2.
Kombinirana poraba goriva: 5,5 – 5,6 l/100 km, izpusti CO2: 126,0 – 128,1 g/km (odvisno od opreme).
*Ta podatek je preliminaren..