Novi Škoda Enyaq je tu

Škoda je predstavila novi Enyaq in Enyaq Coupé, oba tudi v različici Sportline.

Družba Škoda Auto z uvedbo nove družine modelov Enyaq, ene najuspešnejših serij električnih modelov v Evropi, nadaljuje svojo strategijo elektrifikacije. Tako Škoda Enyaq kot Škoda Enyaq Coupé se sedaj predstavljata v novem oblikovalskem slogu znamke z imenom Modern Solid, ki še nadgrajuje njuno vizualno privlačnost. Posodobljeni Enyaq se ponaša s podaljšanim dosegom, med drugim zaradi optimizirane aerodinamike, bolj trajnostnimi materiali in obsežno serijsko opremo. Poleg tega se v novi družini Enyaq predstavljajo izboljšane digitalne zmogljivosti in naprednejši asistenčni sistemi.

Družba Škoda Auto z uvedbo nove družine modelov Enyaq, ene najuspešnejših serij električnih modelov v Evropi, nadaljuje svojo strategijo elektrifikacije. Tako Škoda Enyaq kot Škoda Enyaq Coupé se sedaj predstavljata v novem oblikovalskem slogu znamke z imenom Modern Solid, ki še nadgrajuje njuno vizualno privlačnost. Posodobljeni Enyaq se ponaša s podaljšanim dosegom, med drugim zaradi optimizirane aerodinamike, bolj trajnostnimi materiali in obsežno serijsko opremo. Poleg tega se v novi družini Enyaq predstavljajo izboljšane digitalne zmogljivosti in naprednejši asistenčni sistemi.

V notranjosti lahko kupci izbirajo med šestimi različnimi slogi notranjosti. Medtem ko novi trajnostni slog notranjosti Lodge, ki ga navdihuje oblikovalski slog Modern Solid, uporablja okolju prijazne materiale in oranžne detajle, med drugim tudi varnostne pasove, je slog notranjosti Lounge pretežno v sivi barvi ter kombinira umetno usnje in mikrotkanino Suedia s kontrastnimi svetlo zelenimi šivi. Na voljo je tudi slog notranjosti Eco Suite z elegantnimi sedeži v barvi konjaka, oblečenimi v usnje, ki je strojeno z izvlečkom iz oljčnih listov. Sloga notranjosti Suite in Eco Suite serijsko vključujeta prezračevana sprednja sedeža. Opcijski paket Maxx ponuja električno nastavljiva sprednja sedeža s spominskimi funkcijami, masažnimi funkcijami in električno nastavljivo ledveno oporo.

Zunanjost

Novi Škoda Enyaq izstopa s svojo značilno obliko in prečiščenimi linijami. S sijaj črno masko tech-deck, impresivnim svetlobnim pasom, napisom Škoda na pokrovu motornega prostora v UDC kromirani izvedbi in ekskluzivno olibo zeleno kovinsko barvo pooseblja znamkin oblikovalski slog Modern Solid. Novi Enyaq ponuja tudi široko paleto aluminijastih platišč v velikosti od 19 do 21 palcev in se ponaša z odlično aerodinamiko s koeficientom zračnega upora 0,245 za Enyaq in 0,225 za Enyaq Coupé.

Oblikovalski slog Modern Solid združuje robustnost, funkcionalnost in pristnost ter na novo interpretira dobro poznane Škodine linije. Sprednji del Enyaqa zaznamuje elegantna, sijaj črna maska tech-deck, ki zakriva senzorske sisteme, kot sta radarski sistem in sprednja kamera. Na sprednjem pokrovu je nekdanji logotip znamke zamenjal napis Škoda. Tako kot napis na zadku je tudi ta izdelan v UDC kromirani barvi, ki je uporabljena tudi za vstavke na sprednjem in zadnjem odbijaču. Še ena novost je svetlobni pas s tankimi navpičnimi svetlobnimi elementi, ki ga osvetljujejo svetleče diode. Nameščen je nad masko tech-deck in vizualno povezuje zgornje enote luči matričnih LED-žarometov. Dve impresivni enoti svetlečih diod v spodnjih modulih predstavljata novo, vodoravno interpretacijo nočne podobe s štirimi očmi, ki je postala zaščitni znak Škodinih SUV-jev. 36 svetlobnih segmentov v dvorednem matričnem modulu zagotavlja izjemno sposobnost zasenčenja luči za nasproti vozeča vozila.

Že osnovni žarometi za vse funkcije osvetlitve uporabljajo svetleče diode, matrični LED-žarometi pa vključujejo tudi animacijo pri funkciji Coming Home/Leaving Home, v katero je integriran svetlobni pas. Matrični LED-žarometi so za vse modele na voljo kot del opcijskega paketa Advanced, vanj pa so vključeni tudi projicirni sistem s tehnologijo obogatene resničnosti, funkcija Area View in ozvočenje Canton.

Zadnje luči imajo klasično obliko črke C in so na voljo v dveh različicah, pri obeh pa je v celoti uporabljena LED-tehnologija. Nadgrajena različica dodatno vključuje še animirane smernike in integracijo zadnjih luči v animacijo pri funkciji Coming Home/Leaving Home, pri čemer je mogoče izbirati med dvema animacijama za zadnje LED-luči z animiranimi smerniki.

Široka paleta platišč in nova ekskluzivna barva

Mogočen videz modelov Škoda Enyaq in Škoda Enyaq Coupé poudarjajo velika, aerodinamično optimizirana platišča, ki so na voljo v velikosti od 19 do 21 palcev. Poudariti je treba, da ponudba sedaj vključuje 21-palčna aluminijasta platišča Supernova in novo uvedeno ekskluzivno olibo zeleno kovinsko barvo laka. Ponudba lakov tako vključuje dve univerzalni barvi in sedem kovinskih odtenkov.

Številne značilnosti in prilagoditve novega Enyaqa prispevajo k nadaljnjemu izboljšanju njegove že tako izjemne aerodinamike; te so na primer nov sprednji del v oblikovalskem slogu Modern Solid, ki ga zaznamujejo ožja maska tech-deck z optimiziranim prehodom v pokrov motorja, optimizirane zračne zavese, zmanjšana vrzel med hladilnikom in sprednjim odbijačem ter nova aerodinamično optimizirana kolesa. Novi Škoda Enyaq sedaj dosega koeficient zračnega upora 0,245 v primerjavi z 0,264 pri prejšnjem modelu. Novi Enyaq Coupé dosega še nižji koeficient zračnega upora, in sicer 0,225 v primerjavi z 0,234 pri prejšnjem modelu, s čimer je najbolj aerodinamičen model v Škodini trenutni ponudbi. To skladno s kriteriji WLTP znatno poveča doseg vozila.

Novi Enyaq in Enyaq Coupé: dve karoserijski različici, preverjena zmogljivost

Novo družino Enyaq sestavljata različici SUV in SUV Coupé, ki sta obe narejeni na osnovi platforme MEB in imata medosno razdaljo 2.766 mm. Spredaj so pri modelu Enyaq 60 nameščene hlajene kolutne zavore in enobatne zavorne čeljusti, pri modelih Enyaq 85 in Enyaq 85x pa dvobatne zavorne čeljusti, medtem ko so na zadnji premi uporabljene bobnaste zavore, ki so idealne za električna vozila, ki zaviranje izkoriščajo predvsem za regeneracijo energije. Za odlično vodljivost spredaj skrbi MacPhersonovo vzmetenje s spodnjimi trikotnimi rokami in prečnim torzijskim stabilizatorjem, zadaj pa je kombinirano z večvodilno premo s petimi prečnimi rokami in torzijskim stabilizatorjem. Vozno udobje je mogoče nadgraditi z dinamičnimi blažilniki (DCC) ali s progresivnim krmiljenjem z variabilnim krmilnim razmerjem.

Različica Sportline z značilnimi črnimi podrobnostmi

Različica Sportline novega Enyaqa z obsežnimi črnimi podrobnostmi še izraziteje poudarja njegovo športno podobo. Pri tej različici so sprednji usmernik zraka, obrobe stranskih stekel in strešne letve različice SUV izdelani v sijaj črni barvi, ohišji zunanjih ogledal pa v kovinsko črni barvi. Tako sprednji kot zadnji napisi so v črni barvi. Dodatne podrobnosti vključujejo zatemnjena zadnja stranska stekla in zatemnjeno zadnje steklo (SunSet) ter oznako Sportline na pokrovu prtljažnika. Vozilo je serijsko opremljeno z 20-palčnimi platišči Vega v črni kovinski barvi, ki jih je opcijsko mogoče nadgraditi z 21-palčnimi platišči Supernova v enaki barvi. Za modele Sportline so na voljo vse pogonske različice, serijsko pa so opremljeni še z matričnimi LED-žarometi in zadnjimi LED-lučmi z animiranimi smerniki. Poleg tega je izvedenka Sportlinevoznikov sedež serijsko opremljen z električno nastavljivim sedežem z masažno funkcijo.

Baterije in pogonski sklopi

Za novi Škoda Enyaq sta na voljo dve velikosti baterij in tri vrste pogonskih sklopov z močjo od 150 kW do 210 kW*. Najvišje uvrščeni Enyaq 85x ima dodaten električen motor na sprednji premi, ki omogoča pogon na vsa štiri kolesa. S podaljšanim dosegom, ki znaša več kot 590 kilometrov, se odlično izkaže za potovanja na dolge razdalje. Novi Enyaq omogoča tudi hitro polnjenje na postajah za hitro polnjenje z enosmernim tokom in se z maksimalno močjo polnjenja 175 kW od 10 do 80 odstotkov napolni v samo 28 minutah ali manj.

Litij-ionska baterija v Enyaqu 60 je sestavljena iz devetih modulov, od katerih je vsak opremljen s 24 baterijskimi celicami, ki omogočajo skupno bruto kapaciteto 63 kWh. Kombinirana je s sinhronim elektromotorjem z močjo 150 kW in trajnimi magneti na zadnji premi, s čimer na zadnjih kolesih razvije maksimalni navor 310 Nm. Največja hitrost znaša 160 km/h. Tudi različica Enyaq 85 ima elektromotor in pogon na zadnji kolesni par, vendar je opremljena z večjo litij-ionsko baterijo, sestavljeno iz dvanajstih modulov, z bruto kapaciteto 82 kWh. Njen motor razvije moč 210 kW* in maksimalni navor 545 Nm. Enyaq 85x je prav tako opremljen z večjo baterijo, vendar ima na sprednji premi še en, asinhronski elektromotor, ki omogoča pogon na vsa štiri kolesa. Ta sistem nenehno prilagaja moč, ki se prenaša na sprednja kolesa, s čimer zmanjšuje porabo energije in izboljšuje smerno stabilnost. Enyaq 85x razvije enak navor in maksimalno moč v višini 210 kW kot Enyaq 85. Obe različici dosežeta maksimalno hitrost 180 km/h. Vse tri vrste pogona so na voljo za izvedbe Enyaq in Enyaq Coupé ter različice Sportline.

Vse različice novega Škoda Enyaqa omogočajo visoko polnilno moč: do 165 kW pri Enyaqu 60 in maksimalno 175 kW pri Enyaqu 85x. To pomeni, da je večjo baterijo na postajah za hitro polnjenje z enosmernim tokom od 10 do 80 odstotkov mogoče napolniti v 28 minutah. Enyaq 60 je od 10 do 80 odstotkov mogoče napolniti v samo 24 minutah. Vsi modeli se na polnilnih postajah z izmeničnim tokom polnijo z močjo do 11 kW.

Notranjost

Novi Enyaq ponuja obsežen potniški prostor, ki ga dopolnjuje veliko prostora za prtljago. Njegovo notranjost odlikujejo brezčasen dizajn, intuitivno upravljanje in izpopolnjena serijska oprema. Na prenovljenem volanu je namesto logotipa znamke sedaj napis Škoda. Serijsko je vključen 5-palčni digitalni kombinirani instrument, opcijsko pa je na voljo tudi projicirni sistem z obogateno resničnostjo. Slogi notranjosti z uporabo inovativnih, trpežnih in praktičnih materialov v ospredje postavljajo trajnost. Poleg tega novi Enyaq v serijsko opremo prinaša številne 'simply clever' rešitve, vključno s QR-kodo v prtljažniku.

Notranjost novega Škoda Enyaqa odlikujejo brezčasen dizajn, izjemna ergonomija in intuitivno upravljanje. Potnikom nudi veliko prostora, hkrati pa omogoča prevoz velike količine prtljage – od 585 do 1.710 litrov v Enyaqu in od 570 do 1.610 litrov v Enyaqu Coupé. 5-palčni digitalni kombinirani instrument in osrednji 13-palčni zaslon infotainment sistema sta vključena serijsko.

Projicirni sistem z obogateno resničnostjo je opcijsko na voljo kot del paketa Advanced. Prenovljeni volan je sedaj serijsko ogrevan in ima napis Škoda. Serijska oprema sedaj za vse modele vključuje tudi sistem KESSY Advanced s funkcijama odklepanja ob približevanju in zaklepanja ob oddaljevanju ter ogrevana sprednja sedeža, 3-conski Climatronic in pripravo za vlečno kljuko. Poleg tega so na voljo štirje priročni paketi dodatne opreme: Clever, Plus, Advanced in Maxx. Dopolnjujejo jih številne samostojne možnosti, kot so panoramsko strešno okno, vlečna kljuka, toplotna črpalka in zimski paket z ogrevanim vetrobranskim steklom in funkcijo ogrevanja obeh zunanjih zadnjih sedežev.

Novi Škoda Enyaq v notranjosti ponuja šest različnih slogov notranjosti. Kot odraz novega oblikovalskega sloga Modern Solid ima slog notranjosti Lodge svež in barvit videz s kontrastnimi šivi in posebnimi varnostnimi pasovi v privlačni oranžni barvi. Sog notranjosti Lodge predstavlja trajnostne inovacije z oblazinjenjem sedežev iz materiala TechnoFil, ki vsebuje 75-odstotni delež preje ECONYL®, pridobljene iz virov, kot so zavržene ribiške mreže, ostanki tkanin iz tovarn in stare preproge. Preostalih 25 % predstavlja poliester. Prevladujoče temno sivo oblazinjenje sloga notranjosti Lounge ima sedežne prevleke iz kombinacije umetnega usnja in mikrovlaken Suedia z novimi svetlo zelenimi kontrastnimi šivi.

V elegantnem slogu notranjosti Suite so sedežne prevleke izdelane iz kombinacije pravega in umetnega usnja v črni barvi z rjavimi šivi. Pri slogu notranjosti Eco Suite je usnje v barvi konjaka strojeno z okolju prijaznim postopkom, pri katerem se uporabljajo izvlečki oljčnih listov. To omogoča učinkovito uporabo listja, ki v drugih predelovalnih industrijah velja za odpadni material. Električno nastavljivi sedeži imajo v obeh različicah Suite sedaj tudi funkcijo prezračevanja. Slog notranjosti Sportline ima črne športne sedeže z integriranima vzglavnikoma na sprednjih sedežih, oblazinjenje iz kombinacije mikrotkanine Suedia in umetnega usnja ter sive kontrastne šive.

Povezljivost in varnost

Novi Škoda Enyaq omogoča najsodobnejšo povezljivost. Prenovljena aplikacija MyŠkoda predstavlja številne izboljšave, s katerimi je življenje z Enyaqom bolj praktično, vključno z novimi funkcijami za električna vozila, kot je funkcija preventivnega vzdrževanja. Storitev Powerpass je sedaj v celoti integrirana v aplikacijo. Dodatne digitalne funkcije, dostopne prek aplikacije MyŠkoda na pametnem telefonu, poenostavljajo parkiranje in dostopanje do vozila, medtem ko posodobitve infotainment sistema še dodatno nadgrajujejo uporabniško izkušnjo. Poleg tega je bila ponudba serijskih asistenčnih sistemov razširjena z asistenco za menjavo voznega pasu Side Assist in sistemom za zaščito potnikov Crew Protect Assist.

Izboljšana aplikacija MyŠkoda s številnimi novimi funkcijami

Najnovejša različica aplikacije MyŠkoda prinaša številne izboljšave, s katerimi je življenje z avtomobilom znamke Škoda še bolj udobno in prijetno. Sistem Powerpass je sedaj popolnoma integriran v aplikacijo in omogoča dostop do več kot 800.000 polnilnih mest po vsej Evropi.

Storitve Škoda Connect v Enyaqu sedaj vključujejo funkcijo zaklepanja in odklepanja, s katero lahko uporabniki prek aplikacije na daljavo zavarujejo svoje vozilo ali dostopajo do njega. Še ena nova funkcija, prediktivno vzdrževanje, uporablja podatke o vožnji in poročilo o stanju vozila za prepoznavanje morebitnih težav, še preden se pojavijo. Ta storitev nadzoruje pogonsko baterijo, 12-voltni akumulator, obrabo zavornih oblog in klimatsko napravo.

V zavihku Track & Explore lahko uporabniki spremljajo status proizvodnje svojega novega vozila in odkrivajo njegove funkcije. Poleg tega integracija sistema Plug & Charge v Powerpass poenostavlja polnjenje na javnih postajah, saj tako niso potrebna zunanja orodja za avtorizacijo, kot so kartice RFID ali ločene aplikacije.

Nove digitalne funkcije poenostavljajo parkiranje in dostopanje do vozila

Opcijski inteligentni parkirni sistem Intelligent Park Assist uvaja dve novi funkciji. Remote Park Assist omogoča, da Enyaq avtomatsko zapelje na bočna in prečna parkirna mesta, medtem ko ga lastnik upravlja prek aplikacije MyŠkoda na svojem pametnem telefonu. Sistem deluje prek povezave Bluetooth, ko lastnik stoji v bližini vozila in v roki drži ključ. Po izbiri vrste manevra Enyaq avtonomno upravlja krmiljenje, zaviranje in premikanje. Funkcija Trained Parking omogoča, da se vozilo "nauči" postopke približevanja z razdalje do 50 metrov do petih izbranih parkirnih mest. Ko sistem prepozna shranjeno mesto, se lahko Enyaq avtomatsko pripelje tja s pomočjo funkcije Remote Trained Parking, ki jo je mogoče daljinsko upravljati prek aplikacije MyŠkoda.

Sistem KESSY Advanced je pri Enyaqu vključen serijsko in zagotavlja dodatno udobje s funkcijo odklepanja ob približevanju, ki poskrbi za odklepanje vrat in prtljažnika, ko se imetnik ključa vozilu približa na 1,5 metra. Funkcija zaklepanja ob oddaljevanju pa avtomatsko zaklene vozilo, ko se ključ premakne na razdaljo več kot 2,5 metra.

Posodobitve infotainment sistema še izboljšujejo uporabniško izkušnjo. Z novim gumbom funkcije Ogrevanje je z enim samim dotikom mogoče izključiti vse funkcije ogrevanja, medtem ko so s posodobitvijo menijev Vozilo in Aplikacije ključne nastavitve prenesene v meni Aplikacije. Zgornja vrstica sedaj vključuje priljubljene možnosti za hiter dostop do funkcij, kot so predgrevanje baterije, inteligentni tempomat in ogrevanje. Poleg tega prijava uporabnikov sedaj poteka avtomatsko, zato ni več potrebna ročna avtentikacija na pozdravnem zaslonu.

Obsežen seznam serijskih asistenčnih sistemov dopolnjujejo asistenca za menjavo voznega pasu Side Assist, vključno z asistenco za odparkiranje Rear Traffic Alert in opozorilom ob izstopanju Exit Warning, prediktivni prilagodljivi tempomat (pACC), ki uporablja tudi prepoznavanje prometnih znakov, ter asistenca za zastoje Traffic Jam Assist. V vsakem vozilu Enyaq je vgrajen tudi sistem za nadzor prometa Front Assist, ki vključuje prediktivno zaščito kolesarjev in pešcev, asistenco za ovire in sistem Turn Assist za pomoč pri zavijanju levo. Serijsko so vedno vključeni tudi asistenca za ohranjanje smeri na voznem pasu (osnovno), asistenca za menjavo voznega pasu Side Assist, vključno z asistenco za odparkiranje Rear Traffic Alert in opozorilom ob izstopanju Exit Warning, asistenca za zaznavanje voznikove osredotočenosti in utrujenosti ter sistem za zaščito potnikov. Prilagodljiva asistenca za ohranjanje smeri Lane Assist je del opcijskega sistema Travel Assist in je sedaj nadgrajena z uporabo podatkov množic, ki se zbirajo iz vozil koncerna Volkswagen. Enyaq nenehno prenaša podrobne zemljevide svoje okolice, ki so jih izdelala vozila, ki so pred tem vozila po tem območju. Ti podatki, zaščiteni z dvostopenjsko anonimizacijo, povečujejo učinkovitost in prilagodljivost sistema v različnih voznih situacijah. Sistem Travel Assist vključuje tudi prilagodljivi tempomat, ki deluje pri vseh hitrostih, ter asistenco za zastoje Traffic Jam Assist in sistem za zaustavitev v sili Emergency Assist.