Gre za prvo konceptno vozilo znamke, ki je bilo v skladu z njenim pristopom razvito po načelu »od znotraj navzven« in postavlja uporabnika na prvo mesto. Nova minimalistična notranjost vozila Vision O vključuje inovativne tehnologije, ki povečujejo udobje in uporabnost. Ponuja napredne možnosti avtonomne vožnje, pametne rešitve, ki jih poganja umetna inteligenca, ter daje prednost trajnosti z uporabo obnovljivih materialov in upoštevanjem načel krožnega gospodarstva. Zunanjost izraža evolucijo Škodinega oblikovalskega jezika Modern Solid, ki s povsem novo masko Tech-loop ustvarja še bolj robusten videz. Minimalistična zasnova z optimizirano aerodinamiko zagotavlja izjemno učinkovitost. Proizvodnja vozila Vision O, ki temelji na novi platformi koncerna Volkswagen, je načrtovana v naslednjem desetletju.
Ime Vision O izhaja iz koncepta krožnosti in označuje trajnostno zasnovo, proizvodnjo, uporabo ter končno recikliranje vozila za zmanjšanje vpliva na okolje skozi celoten življenjski cikel. Vision O prikazuje tudi, kako je mogoče uporabiti krožne materiale, kot so izdelki rastlinskega izvora, brez sklepanja kompromisov glede kakovosti ali estetike. Pri podjetju Škoda Auto razmišljajo onkraj življenjskega cikla materialov, saj uvajajo proizvodne metode brez odpadkov ter reciklažo in ponovno uporabo stranskih proizvodov.
Zunanjost modela Vision O zaznamujejo čiste, preproste linije. Minimalističen dizajn omogoča maksimalno učinkovitost z optimizirano aerodinamiko, kar podaljša doseg, tudi na daljših potovanjih. Evolucija Škodinega oblikovalskega jezika Modern Solid s povsem novo masko Tech-loop ustvarja še bolj robusten videz. Vision O ponuja tudi napredno tehnologijo avtonomne vožnje, s katero lahko v določenih pogojih vozilo prevzame vse naloge vožnje.
Škoda, ki je od leta 2016 vodilna proizvajalka karavanov v Evropi, za kar je zaslužen predvsem uspeh modelov Octavia in Superb Combi, je predstavila vizijo prihodnosti svoje dolgoletne dediščine v tem segmentu, ki vključuje novo generacijo oblikovalskega jezika Modern Solid. Vision O je izraz Škodinega pristopa k oblikovanju vozil, ki na prvo mesto postavlja uporabnike, saj je v celoti zasnovan z njihovega vidika. Dizajn je drzen, avtentičen in praktičen ter uporabniško izkušnjo izboljšuje s pametnimi rešitvami na osnovi umetne inteligence, domiselnimi funkcijami in funkcionalno notranjostjo. Celosten oblikovalski pristop zajema vse vidike vozila, od uporabniškega vmesnika in notranjosti do zunanjosti, povezljivosti in zvoka, ter zagotavlja veččutno izkušnjo, ki povečuje splošno udobje in užitek pri vožnji.
Vision O je izraz Škodinega pristopa, ki na prvo mesto postavlja uporabnike, in prinaša popolnoma nov koncept notranjosti. Odlikuje ga minimalističen dizajn, ki z več kot 650 litri prtljažnega prostora poudarja praktičnost, preprostost in prostornost. Prenovljena in intuitivno vodljiva arhitektura HMI, osredotočena na uporabnika, vključuje prilagodljiv zaslon Horizon Display za voznika in sovoznika. Z vključitvijo novih funkcij umetne inteligence Laura postane osebna asistentka, ki potnikom na poti pomaga z uporabnimi informacijami o okolici. Nov sistem Škoda Bio-Adaptive Lighting ambientno osvetlitev notranjosti samodejno prilagaja naravnim svetlobnim ciklom in tako ustvarja prijetno okolje. V skladu s Škodino filozofijo Simply Clever ponuja Vision O tudi nove dodatne rešitve, kot sta prenosni zvočnik in integriran hladilnik.
Notranjost vozila Škoda Vision O jasno odraža novo generacijo oblikovalskega jezika Modern Solid. Vozilo je bilo razvito »od znotraj navzven« (v celoti z vidika uporabnika), kar je zagotovilo, da je vsak vidik notranjosti izpolnjeval najvišje standarde udobja, uporabnosti in tehnološke integracije še pred oblikovanjem zunanjosti. Izkušnja voznika in potnikov je tako postavljena v ospredje, rezultat pa je harmoničen, intuitiven in funkcionalen dizajn, ki se brezhibno ujema z zunanjo estetiko. Povsem nova arhitektura notranjosti vozila Vision O vključuje novo razporeditev vmesnika HMI z novim prilagodljivim zaslonom Škoda Horizon Display za voznika in sovoznika. Ta se razteza po celotni širini armaturne plošče, dopolnjuje pa ga navpično usmerjen osrednji zaslon. Simetrična, minimalistična zasnova vključuje sredinsko konzolo z intuitivnim izbirnim gumbom, ki zagotavlja haptične povratne informacije za boljši nadzor. Nov sistem Škoda Bio-Adaptive Lighting dodatno poudarja umirjeno in sofisticirano vzdušje v kabini.
Enobarvna estetika poudarja zasnovo kokpita in ustvarja okvir za interakcijo z vozilom, kar zagotavlja jasnost in enostavno uporabo. Med ključnimi poudarki notranjosti je zaslon Škoda Horizon, ki zagotavlja optimalno preglednost in intuitivno upravljanje. Novi sistem Škoda Bio-Adaptive Lighting prilagaja osvetlitev kabine naravnim svetlobnim ciklom, s čimer podpira človeške bioritme in ustvarja izjemno izkušnjo, osredotočeno na človeka. V kombinaciji s privlačno akromatično barvno shemo notranjosti ustvarja sproščujoče okolje, ki omogoča brezhibno interakcijo uporabnika s sistemom HMI. Skoraj akromatični barvni koncept vključuje sprednja sedeža v temnejšem odtenku taupe, kar zagotavlja naravno asimetrijo, skladno z bioadaptivno osvetlitvijo in barvami digitalnega zaslona – za umirjen, a odločen izraz preprostosti.
Vodoravni zaslon z dolžino več kot 1,2 m se razteza po celotni armaturni plošči, kar postavlja ključne informacije neposredno v voznikovo vidno polje in izboljšuje zaznavo podatkov. Takšna postavitev v kabini ustvarja občutek prostornosti in odprtosti. Informacije so smiselno razvrščene za lažji dostop, kar izboljšuje uporabnost in zmanjšuje motnje. Navpično usmerjen osrednji zaslon uporabnikom omogoča enostavno preklapljanje med različnimi informacijami in prilagajanje prikazanih vsebin na zaslonu Horizon. Funkcija za upravljanje informacij omogoča dinamično prilagajanje količine prikazanih informacij, kar zagotavlja varnejšo in bolj osredotočeno vožnjo, prilagojeno posameznikovim željam. Voznik lahko zaslon upravlja z gumbi na dotik, vgrajenimi v armaturno ploščo, ali z osrednjim izbirnim gumbom za hitre prilagoditve.
Intuitivni koncept upravljanja je zasnovan za enostavno uporabo in varno vožnjo. Krmilniki na volanu omogočajo hiter dostop do ključnih funkcij, kot so nastavitev glasnosti, menjava radijskih postaj, sprejemanje telefonskih klicev in aktivacija tempomata. Vmesniki na dotik na armaturni plošči omogočajo odzivno pomikanje po menijih in nastavitvah. Možnost glasovnega upravljanja dodatno izboljšuje varnost, saj omogoča upravljanje funkcij z glasom, kar zmanjšuje motnje. Ta uravnotežena kombinacija haptičnega, taktilnega in glasovnega upravljanja zagotavlja brezhibno in varno interakcijo z vozilom.
Kot je za Škodo značilno, Vision O ponuja več kot 650 litrov prtljažnega prostora (oz. več kot 1.700 litrov pri zloženih sedežih), v skladu z njeno filozofijo Simply Clever pa tudi nove dodatne rešitve, kot sta prenosni zvočnik in integriran hladilnik. Konceptno vozilo je opremljeno s štirimi dežniki za potnike, čistilcem zaslona in namenskim prostorom za shranjevanje polnilnih kablov v prtljažniku. Praktični magnetni brezžični polnilni moduli v sredinski konzoli omogočajo udobno in učinkovito polnjenje telefonov za vse potnike.
Izpopolnjen dizajn Modern Solid, osredotočen na krožnost materialov, je skladen s prihodnjimi zahtevami in predpisi. Oblazinjenje sedežev je izdelano iz 100-odstotnega recikliranega materiala PES, pletenega po meri v obliki sedeža s funkcionalnimi dekorativnimi elementi. Posebno oblikovan vzglavnik je narejen iz prožnega in trpežnega materiala Ultrasint TPU, ki ga je mogoče reciklirati in je izdelan v procesu proizvodnje brez odpadkov. Material Ultrasuede NU, uporabljen za večje notranje površine in sedeže, vsebuje 65 % sestavin rastlinskega izvora in je obdelan z bleščečim prozornim premazom. Še en krožni material v novem konceptnem vozilu je reciklirano usnje Nabore, izdelano iz ostankov usnja po proizvodnji, ki je uporabljeno za talno oblogo.
Vision O vključuje napredne možnosti avtonomne vožnje, kar dokazuje Škodino zavezanost varnosti, udobju in vrhunski tehnologiji. Dodatne pametne funkcije, kot je novi način Tranquil, izboljšujejo celostno izkušnjo. Z vključitvijo novih funkcij umetne inteligence Laura postane osebna asistentka, ki potnikom na poti pomaga z uporabnimi informacijami o okolici in ustvarjanjem zapiskov sestankov. Škoda je predstavila tudi vizijo svojega prihodnjega mobilnega ekosistema z aplikacijo Vision O, ki bo lahko delovala kot osebni pomočnik tudi zunaj vozila. S posodobitvijo aplikacije MyŠkoda v prihodnjih tednih bo podjetje strankam že ponudilo novo načrtovanje poti z umetno inteligenco.
Napredne tehnologije na novo opredeljujejo izkušnjo vožnje, saj vključujejo možnost avtonomne vožnje, kjer vozilo samostojno prevzame vse naloge vožnje, razen v zahtevnih pogojih, kot so močno deževje ali slaba vidljivost, a vozniku še vedno omogočajo varno usmerjanje vozila s ceste, če je to potrebno. To zagotavlja varnost in zmanjšuje potrebo po voznikovem posredovanju. Poleg tega vsestranski način Tranquil prilagodi konfiguracijo sedežev za več udobja ali dodatni prostor ter spremeni ambientno osvetlitev v skladu z izbranim načinom. Sedeži se pomaknejo nazaj in potnikom omogočijo dodaten prostor, kar ustvarja idealno okolje za sprostitev v vozilu. Način Tranquil ponuja tudi sproščujočo izkušnjo z najljubšo glasbo, prilagojeno osvetlitvijo in zmanjšano količino prikazane vsebine na zaslonih.
Digitalna asistentka, ki jo poganja umetna inteligenca, je zasnovana kot prava spremljevalka – za voznika in sopotnike. Ker je vključena v vse funkcije za udobje in pomoč pri vožnji modela Vision O, je Laura pametna in interaktivna: uporabnike vodi skozi vsebine in jim ponuja predloge poti glede na trenutne vozne razmere in razpoloženje potnikov. Laura pomaga pri vsakodnevnih opravilih, kot so zapiski s sestankov, načrtovanje večerje ali pogovori o okolici, s čimer izboljšuje raven podpore med vožnjo. Način pripovedovanja zgodb ustvarja zgodbe na zahtevo za potnike vseh starosti. Poleg tega Laura poganja tudi novo aplikacijo Vision O in tako predstavlja vsakodnevno digitalno asistentko, ki glede na kontekst proaktivno bogati vsakdan s širokim naborom vsebin, ki presegajo uporabo v vozilu. Laura je tako osrednji del Škodine vizije brezhibne, inteligentne in na uporabnika osredotočene izkušnje mobilnosti.
Škoda Auto z aplikacijo Vision O, zasnovano kot dopolnilo konceptnemu vozilu Vision O, razkriva vizijo svojega mobilnega ekosistema. Med najpomembnejšimi funkcijami je asistent za natovarjanje, ki ga poganja umetna inteligenca in vozniku na daljavo pomaga pripraviti prtljažni prostor za prevoz večjih predmetov. Aplikacija uvaja tudi širše možnosti prilagajanja z novim naborom funkcij na daljavo, kot je popolna zatemnitev stekel za najvišjo stopnjo zasebnosti. Aplikacija Vision O se osredotoča na izboljšanje splošne vozne izkušnje in interakcije z vozilom – na primer z možnostjo prilagajanja zaslona Horizon individualnim potrebam.
Škoda bo že v prihodnjih tednih s posodobitvijo aplikacije MyŠkoda na različico 8.5 izboljšala možnosti načrtovanja poti in uvedla pametno načrtovanje poti z vgrajenim Googlovim asistentom Gemini. Laura bo s pomočjo umetne inteligence izboljšala načrtovanje poti z dodajanjem polnilnih točk, bencinskih servisov, restavracij in trgovin glede na uporabnikove želje. Aplikacija MyŠkoda že ponuja funkcije, kot sta oddaljeni dostop do vozila in pametno načrtovanje poti, kar še dodatno izboljšuje uporabniško izkušnjo.
Ime Vision O izhaja iz koncepta krožnosti. Označuje trajnostno zasnovo, proizvodnjo, uporabo ter končno recikliranje vozila za zmanjšanje vpliva na okolje skozi celoten življenjski cikel – predvsem z uporabo enotnih materialov, ki omogočajo enostavnejšo predelavo in reciklažo. Ta pristop združuje tudi funkcionalnost in uporabniško izkušnjo ter prikazuje, kako je mogoče uporabiti krožne materiale brez sklepanja kompromisov glede kakovosti ali estetike. Pri podjetju Škoda Auto razmišljajo onkraj življenjskega cikla materialov, saj uvajajo proizvodne metode brez odpadkov z natančnim upravljanjem procesov ter reciklažo in ponovno uporabo stranskih proizvodov. Reciklirane materiale pridobivajo iz različnih virov, vključno z odpadki, ki nastanejo pri proizvodnji, in recikliranimi komponentami. Za reciklirani PES uporabljajo predvsem plastenke, ki jih zberejo, očistijo, zdrobijo na majhne koščke, stalijo in spredejo v prejo, iz katere nato stkejo tkanino. Ta postopek zmanjšuje količino odpadkov in potrebo po novih surovinah, saj zagotavlja, da nič ni zavrženo in da vsak material dobi svoj namen.
Vzglavnik po meri je bil zasnovan na podlagi Škodinega pristopa enotnih materialov, pri katerem en sam material združuje funkcionalnost, udobje in dizajn. TPU Ultrasint je prožen, trpežen in ga je mogoče reciklirati, izdelan pa je v postopku proizvodnje brez odpadkov. Škoda si je prizadevala zasnovati vzglavnik iz enotnega materiala, kar pomeni zmanjšanje števila komponent na en sam material, ki izpolnjuje vse zahteve za končni produkt. Glavni zahtevi sta bili udobje in vzdržljivost. Končni rezultat je 3D-tiskana struktura v obliki satovja, ki se postopoma odpira od trdne spodnje plasti proti zračnejši zgornji. Odprta struktura se odziva na pritisk in je mehka kot blazina.
Materiali za sedeže modela Vision O so bili izdelani po meri za popolno prileganje njihovi edinstveni obliki. Škodin oblikovalski oddelek je material ustvaril kot plosko pletenino, kjer so v en kos vpletene različne strukture. Takšna zasnova zagotavlja optimalno prileganje, povečuje vzdržljivost in v celoti podpira različne konfiguracije sedežev. Vidiki krožnosti vključujejo uporabo 100-odstotno recikliranega poliestra (Rec PES) in pristop enotnih materialov.
Večji deli notranjosti, kot so sredinska konzola, nasloni za roke, armaturna plošča in volan, imajo prevleko iz materiala Ultrasuede NU, ki vsebuje 65 % sestavin rastlinskega izvora. Ta material ima prozoren premaz s pigmenti sljude, ki zagotavljajo subtilno spreminjanje barve. Celotna tla modela Vision O so obložena z materialom NABORE, izdelanim iz recikliranega odpadnega usnja. Ta inovativna uporaba recikliranih materialov proizvodne ostanke spreminja v trpežen in vizualno privlačen element notranjosti.