Modeli
Meni
22.06.2021

Tour de France: naš že od leta 2004!

Naj vam predstavimo letošnje favorite. Spoznajte tudi floto vozil znamke ŠKODA, ki sodeluje na Touru, na čelu z rdečim direktorjevim avtomobilom, modelom SUPERB iV, ki se mu je lani pridružil še čisto električni ENYAQ iV. Pišemo še razlikah med majicami, za katere se na tej dirki borijo kolesarji, ter preštevamo kalorije in litre, ki jim pomagajo preživeti te naporne tri tedne!

 

 

Pa ste se kdaj vprašali, kaj ima ŠKODA s kolesarstvom, da že 18 let zapored sponzorira največjo in najbolj zahtevno kolesarsko dirko, legendarni Tour de France? Odgovor je logičen: pred avtomobili smo izdelovali motocikle, pred motocikli pa kolesa! Res je, ustanovitelja Vaclav Laurin in Vaclav Klement sta leta 1895 v Mladi Boleslav odprla svojo delavnico koles, iz katere se je deset let kasneje pripeljal prvi avtomobil! In ostalo je - zgodovina.

 

 

Med tritedensko dirko po Franciji, katere sponzor je letos že 18. leto zapored ŠKODA, bo 184 kolesarjev iz 23 ekip odpeljalo 21 zahtevnih etap in do ciljne črte na pariških Elizejskih poljanah prevozilo skupaj kar 3417,5 kilometrov. Tam bo najboljši lahko dvignil v zrak 60 cm visok in 4 kg težak pokal, ki ga tudi tokrat v sodelovanju s češkimi mojstri kristala oblikujejo dizajnerji znamke ŠKODA.

 

A podoživimo najprej še vso srečo, bolečino, ponos in evforijo "slovenskega" Toura 2020!

 

Kaj nas torej čaka letos? 

 

Štirje Slovenci, dva (spet) favorita za zmago 

Primož Roglič* (Jumbo Visma), Tadej Pogačar (oba UAE), Luka Mezgec (Bike Excange) in Matej Mohorič (Bahrain Victorious) so Slovenci, ki letos nastopajo na za nas najtežje pričakovani dirki v zgodovini slovenskega kolesarstva. Kar dve železi v ognju oziroma kolesi na asfaltu imamo za sam vrh, za zmago na dirki vseh dirk: Tadeja Pogačarja in Primoža Rogliča.

Roglič je na stavnicah celo favorit številka ena, pred rojakom Pogačarjem, lanskim zmagovalcem, in potem nekaj časa ni nikogar. Na tretjem mestu med favoriti se tako pojavi še zmagovalec iz leta 2018, Valežan Gering Thomas iz angleškega moštva Ineos Grenadiers.  

Že vso sezono se govori samo o spopadu dveh Slovencev, drugem in prvem na svetu po točkovanju krovne svetovne kolesarske zveze UCI: o fenomenu Tadeju Pogačarju in še večjem fenomenu Primožu Rogliču. Kratka, a silovita dosedanja sezona je pokazala vse zobe tega športa, zato bodo na startu v Brestu 26. junija vsi najbolje pripravljeni kolesarji na svetu.

Kdo lahko ogrozi Slovenca?

Razen G-ija, kot ljubkovalno kličejo Gerainta Thomasa, je tu še njegov klubski kolega, ki čaka na »stand by«, Venezuelec Richard Carapaz, prav tako pa še en kolesar Ineosa, lani tretji v skupnem seštevku, Avstralec Richie Porte. Ineos Grenadiers ima v svojih bojnih vrstah tudi lanskega zmagovalca Gira. Tao Goeghegan Hart je mladenič, ki bo prav gotovo hotel biti ključen igralec na letošnji francoski pentlji.

Tu pa je še kolumbijska falanga: Rigoberto Uran (EF Education First), Miguel Lopez (Movistar), Esteban Chavez (Bike Excange), Nairo Quintana (Arkea) … 

*Besedilo je nastalo pred štartom Toura. Primož Roglič je žal zaradi poškodb 4.7. zapustil Dirko po Franciji. 

 

Tadej Pogačar je povsem miren in neobremenjen: »Na dirko grem z namenom, da spet zmagam, tako kot vsako. Ekipa je letos zelo močna, forma je prava, z malo sreče bi morali biti na vrhu ali zelo blizu.«

Primož Roglič pa je zavit v tančico skrivnosti. Izjave za medije so zelo skope, tekmoval ni že več kot dva meseca. Jumbo Visma je prvič k Touru pristopila na tak način. Roglič ima ob sebi spet izjemno moštvo: tu so Robert Gesink, Steven Kruijswijk, Jonas Vingegaard, Tony Martin, Sepp Kuss, Mike Teunissen in Wout Van Aert. V zadnji izjavi za medije, ki jo je dal Rogla, je svaril, da letošnji Tour ne bo nekakšen slovenski dvoboj, saj da je preveč kakovostnih kolesarjev, ki bodo hotelu njun »skalp«. A stavnice pravijo drugače ...

Matej Mohorič je v vlogi pomagača favoritu za zmago Špancu Pellu Bilbau. Ker je mojster za pobege in spuste, bo iskal tudi priložnosti zase. In Luka Mezgec  (Bikeexchange), ki je bil lani na Touru odličen, dvakrat "nesrečno" drugi? »Tu sem, da pomagam Michaelu Mathewsu v šprintih ravninskih etap. Naša ekipa letos ne dirka na končno razvrstitev, čeprav bi Pello Bilbao lahko segel precej visoko, saj je imel doslej zelo dobro sezono. Če dobim priložnost za kak beg, bi jo z veseljem izkoristil, vendar se to lahko zgodi le v primeru, če naša dva ne bosta več v igri za zmago, kar pa ne verjamem oziroma si tega ne želim.« 

 

Ključnih sedem etap 

Osem etap je namenjenih sprinterskim obračunom, štiri se končajo na vrhu zahtevnih klancev, tu pa sta še dva kronometra. Ostale so opisane kot hribovite, kar pomeni, da so skoraj enako težavne kot gorske.  

Andrej Hauptman, športni direktor v Pogačarjevem moštvu, opozarja na peto, deveto, enajsto, petnajsto, sedemnajsto, osemnajsto in predzadnjo, dvajseto etapo. V tej čaka kolesarje 30 kilometrov dolg kronometer. Spet predzadnji dan kronometer? Odgovor je da, vendar ne gorski, bolj kot ne raven s »hupsarčki za preletet, ampak je dolg 30 kilometrov.«

Ob prebranem se vprašanje ponuja kar samo: bo to revanša dvoboja Roglič-Pogačar? Mu bo Roglič vrnil milo za drago? Andrej Hauptman se s tem ne obremenjuje. Pravi, da so to puhlice za medije in da so že vsi siti teh vprašanj. Prepričan je, da je letošnja trasa Toura speljana tako, da bo zadnji kronometer le še potrditev zmage najboljšega.

»Deveta etapa ima cilj v Tignesu, 2100 metrov nad morjem, in to še pred polovico Toura. Preden se povzpnejo na Tignes, jih čaka zloglasni Col de Pre, klanec, ki je v kolesarskem svetu podčrtan s črno barvo. Ta etapa bo huda, saj ima dva gorska cilja druge, dva prve in enega »hors« kategorije. Savojske Alpe znajo biti letos res odločilne. Potem sledi enajsta etapa. Dvakrat v eni etapi na plešasto goro, goro vetrov, Mont Ventoux. Dvakrat! Prvi vzpon je dolg 22 kilometrov in drugi 16 kilometrov! Brez klicajev ne gre!« je zaskrbljen  Andrej Hauptman. 

Petnajsta etapa je v Pirenejih, dolga je 191 kilometrov in ima kar tri vzpone prve težavnostne kategorije in enega druge. Za mnoge je prav to tista odločilna etapa.

Sedemnajsta etapa je spet dolga, kar 178 kilometrov bodo morali premagati kolesarji, v zadnjih kilometrih pa jih čakajo trije vzponi prve kategorije. Že naslednji dan jih čaka šprinterska gorska etapa, dolga 129 kilometrov, z dvema gorskima ciljema najvišje kategorije. Luz-Ardiden je klanec, ki ga kolesarji ne marajo preveč, dolg je 13,3 kilometra s povprečnim 7,4-odstotnim naklonom. 

Tadej Pogačar si je štiri dni pred začetkom dirke skupaj s Hauptmanom ogledal še traso pete etape, ko kolesarje čaka 27-kilometrski kronometer. Trasa je tehnično zelo zahtevna, hitrosti ne bodo velike, prednost bo imel tisti, ki bo do potankosti poznal vse pasti.

Predstavili smo vam torej sedem najtežjih etap po Hauptmanovem izboru, katera bo tista, ki »zlomi« dirko, pa bomo še videli. Lani je bila to predzadnja, tista, ki ne bi smela odločiti zmagovalca cele dirke.

 

Nosilec rumene majice prejme denarno nagrado 500.000 evrov

Zelena majica: 25.000 evrov

Pikčasta majica: 25.000 evrov

Bela majica: 20.000 evrov

Zmagovalec v etapi: 11.000 evrov

 

 

ŠKODA predstavlja: Aplikacija Tour de France 2021

Bodite del družine. Z aplikacijo TDF 2021 v realnem času sledite svojim najljubšim kolesarjem! 

 

Tour de ŠKODA v številkah - in barvah

 

Na vsakem Touru sodeluje okoli 250 vozil znamke ŠKODA. Gre predvsem za modela SUPERB in OCTAVIA, vidnejšo vlogo pa dobiva tudi čisto električni ENYAQ iV. Vsak avtomobil prevozi okoli 11 tisoč kilometrov. Skupaj torej prevozijo skoraj 2,8 milijona kilometrov! Za volanom je približno 300 voznikov, za brezhibnost avtomobilov pa skrbi 60 mehanikov!

Ko bodo kolesarji prečkali ciljno črto na Elizejskih poljanah, si zaslužijo vse naše spoštovanje, ne pozabimo pa niti na tiste v vseh avtomobilih, ki so del karavane. Gre za težko, naporno delo, ki morda ne poteka na očeh javnosti, a je nujno, da lahko v spektaklu Toura uživajo vsi, od tekmovalcev do gledalcev.

 

 

Novi SUPERB iV in ENYAQ iV v rdeči Corrida barvi sta mobilni komandni center direktorja dirke Christiana Prudhomma: "Rdeča ŠKODA številka 1 je med Tourom več kot le avtomobil. Je kontrolni stolp, pisarna in cenjen prijatelj, ki mu popolnoma zaupam. Veseli me, da sodelujemo s tako zanesljivim, učinkovitim in dinamičnem partnerjem."

 

Rdeči SUPERB iV

Rdeči ENYAQ iV

 

Rumena MAVIC podporna vozila (model SUPERB) so ves čas pripravljena na pomoč kolesarjem v težavah. V njih so mehaniki, ki lahko takoj priskočijo na pomoč v primeru okvare, jim ponudijo nadomestno kolo ali okrepčila. "Rumeni angel" je tako denimo rešil Jensa Voigta leta 2010, Chrisa Frooma leta 2016 in Rigoberta Urana leta 2017. Vsi so se znašli v enakih okoliščinah: s poškodovanim kolesom, vozilom ekipe daleč proč ter ciljno črto čisto blizu. Lahko bi bilo vsega konec, če ne bi na pomoč priskočil nevtralni MAVIC podporni avtomobil in omogočil, da so vsi trije kolesarji uspešno končali etapo. 

Vsak MAVIC avtomobil ima na strehi 6 koles različnih znamk in velikosti. Gre za kolesarski servis na štirih kolesih z vsemi mogočimi rezervnimi deli in izkušenim serviserjem na zadnji klopi. Eden od avtomobilov je vedno nekje blizu direktorjevega rdečega avtomobila, na njem pa so tri kolesa, posebej prirejena za vodilne tri kolesarje v skupnem seštevku. 

 

 

Vsaka ekipa ima vozila, ki sledijo pelotonu. Prevažajo mehanike, zdravnike, hrano, pijačo, rezervna kolesa in opremo. Vrstni red avtomobilov posameznih ekip je podvržen strogi hierarhiji, ki jo določijo organizatorji dirke glede na uvrstitev vodilnega kolesarja ekipe. Vrstni red se pred začetkom vsake etape posodobi. Seveda pa je položaj vozila v pelotonu izjemnega pomena. Bliže ko je avtomobil čelu dirke, hitreje lahko pride do kolesarja, ki se znajde v težavah. Najbolj kritični so makadamski in gorski deli etap, ki najpogosteje razbijejo glavnino, ekipni avtomobili pa se morajo odločiti, kateri kolesarji najbolj potrebujejo njihovo pomoč. 

Ko dobi ekipno vozilo klic na pomoč, mora prek radijske zveze prositi direktorja Christiana Prudhomma za dovoljenje, da zapusti svoje mesto in pohiti k vozniku, ki ga potrebuje. Kar je ob vseh ostalih vozilih, motociklih, kolesarjih in gledalcih precej zahteven podvig. To je tudi razlog, zakaj so takorekoč vsi vozniki nekdanji profesionalni kolesarji, saj le-ti "razumejo peloton". Primer: v primeru vetra v bok tak voznik ve, kako se bodo razporedili kolesarji, in se temu prilagodi. "To je izčrpljujoče, a ne smeš izgubiti pozornosti," je povedal Stephen Roche, nekdanji irski kolesarski velikan, ki je vozil ŠKODA VIP avtomobil na Touru leta 2014.

 

 

To so vozila organizatorjev, s katerimi prevažajo VIP goste in novinarje, ki imajo tako prvovrstno priložnost uživati v atmosferi in dogajanju.

 

 

Spoznajte rdeči avto!

 

Le eno vozilo lahko vozi pred kolesarji na štartu Tour de France in prečka ciljno črto skupaj z njimi. Ta posebna čast pripada slavnemu uradnemu rdečemu avtomobilu - mobilnemu komandnemu centru Le Toura. Tri tedne to vozilo, polepljeno s sponzorskimi logotipi in posebnimi dodatki, gosti direktorja dirke Christiana Prudhomma. 

Vse od leta 2015 je zaščitni znak najbolj znane in najbolj zahtevne kolesarske dirke na svetu ŠKODA SUPERB v posebni Corrida rdeči barvi, v letu 2020 prvič v priključnohibridni izvedbi iV. Na nekaj etapah ga je zamenjal čisto električni ENYAQ iV, tako pa bo tudi letos.

Vsako jutro dirke se kljub svojim 190 cm udobno namesti na zadnjem sedežu, se osveži s pijačo iz majhnega hladilnika ob komandni konzoli ter prek radijske zveze pokliče svoje pomočnike in nadzornike ter preveri, kakšno je stanje na dirki. Ko je vse pripravljeno, da zeleno luč za začetek etape ter vodi peloton, ko oddirja proti cilju. Posebej za ta avto izdelana pomična steklena streha ni le lepotni dodatek - direktor dirke jo odpre, ko na začetku vsake etape z belo zastavico označi začetek tekmovanja.  "Obožujem ta avto," pravi Prudhomme, "fantastičen je. Gilles Maignan, moj voznik, ima 190 cm, tako kot jaz, pa lahko še vedno zadaj sedim zelo udobno. Brez težav celo prekrižam noge!"

 

 

 

Prudhomme mora ves čas sporočati navodila in prejemati informacije, komunicirati s štabi ekip, organizirati promet okoli pelotona in ostati v stiku z nadzorniki in drugimi vozili Toura, zato je med sprednjima sedežema nameščena komunikacijska konzola. S pomočjo šestih strešnih anten, nekaj mikrofonov in štirih radijskih kanalov Prudhomme nadzoruje celotno dirko. Tu je še ena posebost: modificirana troblja. S pritiskom na majhno stikalo ob volanu lahko rdeči direktorjev avto s posebnim prepoznavnim zvokom pozdravi tekmovalce in gledalce dirke.

 

 

Hočem to majico!

 

Kot je simbol Toura rdeči avto, trume navijačev ob progi ali cilj na Elizejskih poljanah, tako so zanj značilne rumena, pikčasta, bela in zelena majica, za katere se borijo kolesarji. Čast, da nosi tako zelo želeno rumeno majico, pripada najboljšemu kolesarju v skupni razvrstitvi. Pikčasto nosi najboljši hribolazec, tisti, ki nabere največ točk na posebej označenih gorskih ciljih. Belo obleče najboljši mladi kolesar, ki še ni dopolnil 25 let, zeleno pa najboljši šprinter, torej najhitrejši na posebej označenih "letečih" ciljih. ŠKODA je letos sponzor zelene majice že sedmo leto zapored. Še zanimivost: med leti 2004 in 2014 je bila ŠKODA tudi sponzor bele majice za najboljšega mladega kolesarja. 

Ko govorimo o ŠKODA zeleni majici, seveda ne moremo mimo Petra Sagana, ki jo je prvič osvojil leta 2012. Leta 2018 je dosegel svojevrsten mejnik: v zeleni majici je preživel okroglih sto dni! Leto kasneje je zeleno majico osvojil še sedmič in s tem postavil svetovni rekord. Poleg tega ima Sagan tudi 16 etapnih zmag na Touru. 

 

 

Kaj jejo kolesarji na Touru?

 

Včasih so pojedli veliko kruha in testenin, a danes ni več tako. Čeprav kolesar v 21 dneh dirke pokuri okoli 140 tisoč kalorij, mora njegova prehrana ostati raznolika in polna kvalitetnih hranil. Vsak dan kolesarji porabijo okoli 5000-8000 kalorij, odvisno od zahtevnosti etape. To je okoli 2-do 3-krat več kot v enem dnevu pokuri povprečen kolesar.

 

 

09:00 obilen zajtrk

 

Kolesarji se morajo regenerirati po prejšnji etapi in se hkrati napolniti z gorivom za prihajajočo etapo, zato je njihov zajtrk ponavadi zelo obilen. Užiti morajo veliko ogljikovih hidratov, ki se počasi presnavljajo, kvalitetnih proteinov, nekaj zdravih maščob, a nič pretežkega.

 

Zajtrk sestavljajo skodela ovsenih kosmičev z oreški, velika omleta, trije sendviči s sirom in šunko, 100 g testenin, lonček jogurta, 500 ml sadni smuti, kozarec jabolčnega soka, kava.

 

10:30 prigrizek pred dirko

 

Ker se etapa začne ob 12. uri, imajo kolesarji možnost, da se na avtobusu med vožnjo na štart še malo okrepčajo.

 

Ta prigrizek vsebuje kos sadja, nekaj energetskih ploščic, veliko vode in seveda še eno kavo.

 

 

12:00 - 17:00 gorivo na kolesu

 

Ravninske etape, kjer so kolesarji veliko časa v pelotonu, ne zahtevajo veliko dodatnih ogljikovih hidratov, zahtevne gorske etape pa. Kolesarji tedaj ponavadi zaužijejo mešanico prave hrane in želejev, da bi tako vase vnesli okoli 60-90 g ogljikovih hidratov na uro.

 

Dve riževi ploščici, rogljiček z marmelado in šunko, 6 energetskih ploščic, 2 izotonočna gela, 2 pločevinki kokakole, 6 bidonov elektrolitične pijače.

 

17:00 regeneracija

 

Regeneracija se začne v trenutku, ko kolesar stopi s kolesa. Ponavadi še isti trenutek dobi v roko pijačo, jedo pa na avtobusu. Ključno je, da z dovolj veliko količino ogljikovih hidratov zapolnijo svoje glikogenske rezerve, in da dobijo dovolj proteinov, da se začno obnavljati mišice. To je primer, kaj bi lahko kolesar zaužil v prvih dveh urah po etapi.

 

Regeneracijska pijača, sendvič s piščancem, riževa ploščica, 500 ml suti iz sadja in zelenjave, 2 kavi.

 

20:00 obilna večerja

 

Zvečer pojedo kolesarji veliko raznobarvne zelenjave in težje proteinske hrane, da poskrbijo za prehrambne osnove, ki sicer upočasnijo prebavo in zato zanje med dnevom ni časa.

 

Velik goveji zrezek, 150 g testenin, lonček jogurta, 500 ml zelenjavnega soka ali velika solata, 2 kavi.

 

23:00 prigrizek pred spanjem

 

Tudi po koncu etape kolesarjevo telo kuri velike količine energije. Zato morajo za vnos hrane poskrbeti tudi pozno zvečer. V igri so lahko prebavljivi ogljikovi hidrati, ki skrbijo za to, da so glikogenske rezerve polne.

 

Jogurt z žitaricami, pest oreškov, sadež.

 

Kako pa je s pijačo?

Hidriranost vpliva na regeneracijo in sposobnosti na kolesu. In ker morajo kolesarji na Tour de France dan za dnem tekmovati na vrhuncu svojih zmogljivosti, je ključno, da so ustrezno hidrirani. Kako je bilo s tem nekoč in kako je danes?

 

Vroča čokolada in šampanjec

 

Do 60-ih let minulega stoletja je bil alkohol v vzdržljivostnem kolesarstvu nekaj običajnega. Kolesarji so pili tako pivo kot vino in šampanjec, in to tako zaradi hidracije kot za zabavo. Zmagovalec Tour de France leta 1904 Henri Cornet je tako vsak dan popil 11 litrov vroče čokolade, 4 litre čaja in šampanjec. Morda se to danes, ko so etape dolge po 5 ur, zdi noro, vendar je treba vedeti, da so tedaj kolesarji morali preživeti na kolesu po 18 ur na dan!

 

Pivo na vašo hidriranost res ne bo slabo vplivalo, a obstajajo bolj učinkoviti načini za doseganje tega cilja. Ekipe imajo glede vnosa alkohola danes izjemno stroga pravila. "Med Tourom nič, pa tudi v tednih pred tem ne," je odločna Judith Haudum, nutricionistka pri ekipi BMC. "Morda lahko v primeru, da zmagaš etapo ali imaš rumeno majico, pri večerji spiješ kozarček vina."

 

Elektroliti in hidrati

 

Vsak liter potu vsebuje okoli 900 mg natrija, 1 mg magnezija, 300 mg kalija in 15 mg kalcija. Dobra hidracijska strategija poskrbi za nadomestitev vseh teh elektrolitov, zraven pa kolesarju zagotovi zadostno količino tekočine in še nekaj kalorij. Vsebina določenega bidona je precej odvisna od vremena, vrste etape in kolesarjeve fiziologije. Uporabljajo pa se trije osnovni tipi športnih napitkov:

 

1. Hipertonični napitki: ti imajo najvišjo koncentracijo sladkorjev (10 % in več) in se uporabljajo predvsem za regeneracijo. Presnavljajo se relativno počasi, zato niso primerni za uživanje na kolesu, saj bi morali kolesarji upočasniti ali pa bi bili deležni težav s prebavo. Večinoma jih kolesarji dobijo v obliki sadnih sokov na avtobusu, ki jih po etapi vozi v hotel.

 

2. Izotonični napitki: te pijače imajo podobno koncentracijo sladkorjev (6-8 %) kot kri, kar pomeni, da se hitro absorbirajo, kolesarju pa hkrati zagotovijo precej goriva. Ta tip športnih pijač se večinoma uporablja na ravninskih etapah, ko kolesarjem ni potrebno iz sebe iztisniti maksimuma.

 

3. Hipotonične pijače: imajo najnižjo koncentracijo sladkorjev (1-4 %), a omogočajo najhitrejšo hidracijo. Pogosto jih uporabljajo ob zelo vročih dneh, tako da lahko kolesarji popijejo več, ne da bi imeli zaradi prevelike količine ogljikovih hidratov kakšne presnovne težave.

 

 

10 litrov

 

Profesionalci morajo vsak dan dirke popiti do 10 litrov tekočine. Med samim kolesarjenjem morajo popiti približno 2 bidona ali 500-1000 ml tekočine na uro. Ekipe ponavadi merijo, kako se potijo posamezni kolesarji, zato vedo natančno, koliko tekočine in elektrolitov morajo nadomestiti pri posameznem športniku. Upoštevati morajo tudi vreme in vzpone na trasi, saj nadmorska višina poveča potenje in izgubo tekočin. 

 

ŠKODA, če ne bi vedeli … 

 

Kako je z zdravniško oskrbo?

 

 

Koliko ograj, transparentov … zahteva logistika posameznih etap?

 

 

Kako vpliva na moč nadmorska višina?

 

 

Koliko moči proizvedejo profesionalci med vzponi?

 

 

Kako na hitrost vpliva položaj na kolesu?

Pozor: Mohoričev položaj je po novem prepovedan!

 

 

Kako se z vzponi spreminja temperatura?

 

 

Kakšno hitrost dosežejo kolesarji pri spustu?

 

 

Kolikšno moč razvijejo v ciljnem šprintu?

 

Ste že slišali za La Caravane Du Tour?

To je fenomen, ki je sestavni del Tour de France - a je letos zaradi epidemioloških razlogov izjemoma odpovedan. Kako pa je videti?

 

Običajno se pred vsako etapo Toura po trasi zapelje 12-kilometrska karavana sponzorjev, ki imajo preprost cilj: gledalcem ob progi razdeliti na kupe darilc in ustvariti pri tem čim večjo zabavo. Sestavlja jo med 160 in 170 vozil, kolona pa je lahko dolga tudi 12 kilometrov in se po progi premika cele 4 ure. Ta cirkus na kolesih se na pot vedno odpravi točno 2 uri pred štartom dirke. Ekipa ŠKODA vsak dan podari več kot 30 tisoč čepic in majic, kar je več kot 600 tisoč skozi vso dirko. Celotna karavana pa v tem času podari neverjetnih 14 milijonov daril!