Posodobljena Octavia je tu!
Škoda je razkrila posodobljeno Octavio. Kako je videti? Oglejte si fotografije ali jo raziščite v vizualizatorju na povezavi spodaj.
Četrta sodobna generacija Octavie je sedaj prejela osvežen videz, ki vključuje prenovljeno Škodino mrežo hladilnika, prenovljen sprednji in zadnji odbijač ter nove matrične LED-žaromete druge generacije, posodobljene zadnje LED-luči z animiranimi smerniki in številna nova aluminijasta platišča.
Strankam je na voljo še obsežnejša serijska oprema, kot je 10‑palčni digitalni zaslon ali dvoconska klimatska naprava Climatronic. Povečal pa se je tudi delež trajnostnih materialov v notranjosti vozila. Dodatni varnostni in asistenčni sistemi zvišujejo aktivno in pasivno varnost (nov sistem za zaznavanje voznikove osredotočenosti in utrujenosti sedaj za ocenjevanje voznikovega vedenja uporablja številne podatke in parametre, poleg tega pa ima posodobljena Octavia do 10 varnostnih blazin), nova struktura ponudbe pa daje dodatne možnosti individualizacije.
V Octavii bosta sedaj prvič na voljo tudi inteligentni parkirni sistem Intelligent Park Assist in sistem za daljinsko upravljanje parkiranja Remote Park Assist.
Paleto motorjev sestavljajo dva bencinska motorja 1.5 TSI, ki sta opcijsko na voljo z blago hibridno tehnologijo, dva bencinska motorja 2.0 TSI s povečano močjo in dva dizelska motorja. Razpon moči se giblje od 85 kW (115 KM) do 195 kW (265 KM).
Škoda Octavia
Osnovni žarometi sedaj serijsko uporabljajo izključno LED-tehnologijo. Matrični
LED-žarometi druge generacije so na voljo opcijsko za nivoja opreme Selection in
Sportline, medtem ko so za modele RS serijski.
Ustvarjajo novo svetlobno grafiko in so sestavljeni iz dveh LED-modulov, katerih
videz še nadgrajuje novi element Crystallinium. Poudarja obrise žarometov in je
videti kot obarvano kristalno steklo.
Zunanji dvojni matrični LED-modul je namenjen zasenčenim in dolgim lučem, notranji
modul pa ima 36 posameznih matričnih segmentov v dveh vrstah - to je 12 več
kot v predhodni generaciji. Osvetlitev je tako še boljša, medtem ko je
preprečevanje slepljenja nasproti vozečih voznikov pri vključenih dolgih lučeh še
bolj učinkovito.
Meglenke je nadomestila funkcija za vse vremenske razmere, ki svetilnost žarometov
optimalno prilagaja trenutnim vremenskim razmeram.
Zadnje luči s celostno LED-tehnologijo so vključene serijsko in so na voljo v dveh
različicah. Osnovna izvedba bo na voljo z nivojema opreme Essence in Selection.
Najvišja različica pa ima animirano funkcijo Coming/Leaving Home in animirane
smernike - slednji se skupaj z zgornjim delom sklopa luči v obliki črke C
raztezajo v pokrov prtljažnika.
Ta različica bo serijsko vključena pri modelih Sportline in RS, kot dodatna oprema
pa bo na voljo tudi za nivo opreme Selection.
Paleto zunanjih lakov za Octavio sestavljajo tri univerzalne in sedem kovinskih barv. Mamba zelena barva je ekskluzivna pri modelih Sportline in RS, feniksovo oranžna barva pa je na voljo samo za Octavio Combi.
Škoda Octavia Combi
Notranjost posodobljenega modela Octavia
Octavia je prvič na voljo s 13-palčnim osrednjim zaslonom infotainment sistema. USB-C-priključki omogočajo trikrat večjo polnilno moč, ki sedaj znaša 45 W. Izboljšani sistem za odklepanje brez ključa Kessy sedaj omogoča priročnejše odklepanje in zaklepanje vozila. Naknadno bo v obseg funkcij glasovne asistentke Laure serijsko vključen klepetalni robot ChatGPT na osnovi umetne inteligence.
Sedaj je pri vseh modelih serijsko vključena dvoconska klimatska naprava Climatronic, od nivoja opreme Selection naprej pa oprema notranjosti vključuje telefonski predal s 15 W polnilne moči. Ta omogoča hitro indukcijsko polnjenje pametnih telefonov in funkcijo hlajenja.
Octavia RS
Legendarna oznaka Škoda RS od leta 2000 naprej označuje najbolj športne različice modela Octavia. Poleg tradicionalnih sijajnih črnih podrobnosti in ekskluzivnega motorja 2.0 TSI, ki sedaj razvije 195 kW (265 KM) in je vedno kombiniran s 7-stopenjskim avtomatskim menjalnikom DSG, ima Octavia RS serijsko vključene tudi matrične LED-žaromete.
Paketa Design Selection RS Fabric in RS Suedia sta ekskluzivno na voljo za športno črno notranjost v slogu RS.
Serijsko športno podvozje je spuščeno za 15 milimetrov ter skupaj s progresivnim krmiljenjem in elektronsko uravnavanim samozapornim diferencialom (VAQ) z omejenim zdrsom v vsakršnih razmerah zagotavlja odlično vlečno silo in vozno dinamiko.
Različice Octavie RS so sedaj serijsko opremljene s pristnimi športnimi izpušnimi sistemi s črnimi izpušnimi cevmi. Nova programska oprema motorja krepi mogočni zvok avtomobilov. Ob zagonu poveča število vrtljajev motorja in zagotavlja še več užitka pri vožnji v načinu Sport.
Modeli RS so edine izvedbe Octavie, ki so serijsko opremljene z matričnimi LED-žarometi. Vključujejo zadnje LED-luči z animiranimi smerniki in animirano funkcijo Coming/Leaving Home. Poleg tega so opremljeni z novim logotipom RS, ki ga je mogoče najti na zunanji oznaki in v notranjosti.
Octavia Sportline
Oprema notranjosti Sportline z značilnimi dinamičnimi oblikovalskimi elementi je na voljo za dva dizelska in dva bencinska modela Škode Octavia. Športno podvozje, znižano za 15 milimetrov, in progresivno krmiljenje sta vključena serijsko.
Pogonski sklopi: štirje bencinski in dva dizelska motorja ter opcijski blagi hibridi
Paleta pogonskih sklopov posodobljene Octavie se začne z bencinskim motorjem 1.5 TSI in dizelskim motorjem 2.0 TDI, ki imata oba moč 85 kW (115 KM) in ročni 6-stopenjski menjalnik.
Tako kot različica 1.5 TSI z močjo 110 kW (150 KM) je tudi vstopni bencinski motor po želji na voljo z blago hibridno tehnologijo in menjalnikom DSG. Energija, ki se regenerira med zaviranjem, se s pomočjo vodno hlajenega 48-voltnega jermensko gnanega zagonskega alternatorja shrani v 48-voltno litij-ionsko baterijo. To v obliki povečanja električne moči služi kot podpora motorju z notranjim izgorevanjem ali pa omogoča, da Octavia vozi s popolnoma izključenim motorjem.
Kadar je potrebno manj moči, lahko oba motorja 1.5 TSI s sistemom ACT+ za aktivni izklop valjev izključita dva valja in tako zmanjšata porabo goriva. Turbopolnilnik odlikujeta variabilna turbinska geometrija in vrhunska toplotna učinkovitost.
Oba motorja 2.0 TSI gorivo vbrizgavata s tlakom 350 barov in imata variabilni dvig ventilov. Izboljšano zajemanje zraka in optimizacija trenja omogočata večjo moč. Izvedba z močjo 150 kW (204 KM) in s serijskim štirikolesnim pogonom deluje po Budackovem postopku zgorevanja s povečanim kompresijskim razmerjem 12,2 : 1 in je za 10 kW (14 KM) zmogljivejša od svoje predhodnice. Najmočnejši bencinski motor v Octavii RS sedaj razvije moč 195 kW (265 KM), kar je 15 kW (20 KM) več kot prej.
V obeh motorjih 2.0 TDI pogon ročične gredi z jeklenimi bati učinkovito zmanjšuje toplotne izgube in hkrati povečuje hitrost zgorevanja. Vbrizgalni tlak znaša 2.200 bar, turbinski polnilnik pa koristi prednosti variabilne turbinske geometrije, ki zagotavlja optimalen povečan tlak v širokem razponu vrtljajev, kar omogoča bolj uglajeno karakteristiko krivulje moči. Optimiziran sistem za naknadno obdelavo izpušnih plinov, ki zmanjšuje emisije dušikovih oksidov (NOx), je nameščen blizu motorja in uporablja postopek dvojnega doziranja aditiva AdBlue, ki ga vbrizga pred dvema zaporedno nameščenima katalizatorjema SCR.