Modeli
Meni
15.05.2023

Najbolje ohranjeni Favorit na svetu

Pred 30 leti je ponosna lastnica svoj povsem novi Škoda Favorit odpeljala iz avtomobilskega salona v grških Atenah. Že celo večnost ni bila za volanom. 34 kilometrov je prevozila brez kakršne koli težave, ko pa je avto parkirala v svoji garaži, se je preprosto odločila, da vožnja ni zanjo. Odometer na njenem belem Favoritu je zato še tri desetletja kazal 34 kilometrov.

 

 

Danes je avto spet v svoji domovini, na Češkem.  V lasti jo ima človek, ki ima veliko skupnega z znamko Škoda. »Nekdo v Grčiji je avto odkril leta 2022 in ga dal na dražbo. Ko sem ga videl, sem si rekel, da mora biti ta košček zgodovine moj,« se spominja dirkač Jiří Mičánek mlajši, sin češke dirkaške legende, ki je imel le sedem let, ko se je beli Favorit podal na svojo prvo in edino vožnjo.

 

 

»Svojo vozniško kariero sem začel na serijskih avtomobilih s Škodinim motorjem. Starša sta imela Favorita za vsakodnevno vožnjo, oče pa jih je v začetku devetdesetih uporabljal v svoji šoli dirkanja,« pojasnjuje, zakaj se je odločil kupiti Favorita.

Ponudil je več od vseh tekmecev. Na koncu sta se zanj potegovala le še on in češki reli voznik Boris Vaculík, ki je med drugim vozil tudi na reliju Dakar.

Avto ga je na koncu stal 24 tisoč evrov ali okoli 600 tisoč čeških kron, kar je približno šestkrat več, kot je bila njegova cena leta 1993, ko je nastal. Če pa upoštevamo še inflacijo, je cena skoraj natančni ekvivalent trenutne vrednosti.

 

 

Tudi novi lastnik Favorita ne misli prav veliko voziti. Rad bi ga čim dlje ohranil v prvotnem stanju. In po 30 letih v garaži avto dejansko izgleda, kot bi se ravnokar pripeljal iz tovarne. Še celo plastike ni s sedežev nihče odstranil. Pri motorju so še povsem nedotaknjene papirnate oznake, snežno bela barva na blatnikih pa dokazuje, da je Favorit svojih 34 kilometrov prevozil po suhi cesti. Gre za osnovno različico, Favorita LX, opremljenega z armaturno ploščo v imitaciji lesa po želji kupca.

 

 

Danes je na števcu številka 37, saj ga je novi kupec zapeljal le na krajšo vožnjo. In to je to. Avta ne bo vozil, da ga bo lahko ohranil v originalnem stanju. Tako bo to poklon njegovi dirkaški družini in njihovi povezavi z znamko Škoda.