Modeli
Meni
11.10.2023

Kako spraviti Kodiaq v postajo podzemne železnice?

Dame in gospodje, nova Škoda Kodiaq! Štirje športni terenci zapeljejo v predor poln gostov, utripajočih luči in kamer. Globalna premiera dosega svoj vrhunec. Toda za vse to so bile potrebne zahtevne priprave, brez katerih to ne bi bilo izvedljivo. 

 

 

Globalna premiera novega Kodiaqa je potekala v začetku oktobra v središču Berlina, neposredno pod Potsdamer Platzom, kjer se križajo nadzemne in podzemne železniške proge. Le nekaj metrov pod trgom, kjer vsak dan hodi na tisoče turistov in domačinov, se skrivajo ogromni podzemni prostori - ti se uporabljajo le občasno za družabne dogodke.

Zgrajen v 90. letih kot postaja na metro liniji U3, prostor nikoli ni bil uporabljen za svoj prvotni namen. Vendar pa je sedaj popolno utelešenje Škodine filozofije "Let's Expore."

 

 

Prva zagata ki so jo morali pri Škodi rešiti, je bila najti način, kako spraviti vseh šest Kodiaqov v podzemni predor, zaprt na obeh straneh. "Edini vhod je bil skozi enega od vhodov v podzemno postajo, po stopnicah, ki vodijo navzdol s trga," pojasnjuje Petr Kavrentzis, ki je bil odgovoren za prevoz avtomobilov na globalno premiero. "Po celotnih stopnicah smo morali položiti drsne lamele, nato pa smo avtomobile spustili po njih s pomočjo vitla na vlečnem vozilu."  Poleg tega so bili avtomobili prekriti z zaščitnimi ponjavami, ki zagotovo niso izboljšale pogleda vozniku!

 

 

Spuščanje avtomobilov v postajo podzemne železnice je bilo najtežje, vendar to ni bila edina težava. Avtomobili so se morali pripeljati skozi pogosto zelo ozke prehode, da bi lahko prišli na natančno določeno mesto za globalno premiero. Ker je novi Kodiaq še večji od svojega predhodnika, je očitno, da je bila za to manevriranje potrebna popolna pozornost in osredotočenost vseh vpletenih.

Enako velja za kratko, a spektakularno vožnjo štirih Kodiaqov skozi predor v trenutkih, ko se je novi model prvič razkril javnosti. "Da bi to bilo še bolj vznemirljivo in dramatično, so avtomobili vozili takorekoč v temi, ki jo je prekinjala razkošna utripajoča svetlobna predstava." 

 

 

Kodym poudarja, da je ena od velikih prednosti prostora pod Potsdamer Platzom več sto metrov dolg predor, ki je bil prvotno načrtovan za podzemno železnico. "Omogočil nam je predstavitev novega Kodiaqa ne le statično, ampak tudi dinamično, s kratko vožnjo. Premiera je bila privlačna tako za goste dogodka kot tudi za vse, ki so spremljali prenos v živo. Še ena velika prednost je bila možnost, da smo hkrati pokazali kar šest avtomobilov, tako da je imel vsakdo od povabljenih dovolj časa, da spozna avtomobil, posname zanimiv slikovni in video material in naredi intervjuje s strokovnjaki."