Modeli
Meni

Električni motorji: Pogosta vprašanja

Kako se elektromotor obnaša v primerjavi z motorjem z notranjim zgorevanjem?

Moč in navor vsakega od teh motorjev sta povsem različna. Medtem ko se moč in navor motorja z notranjim zgorevanjem povečujeta s številom vrtljajev, dokler ne dosežeta vrha, je pri elektromotorju največji navor na voljo že po nekaj vrtljajih in se zmanjša, ko doseže najvišje dovoljeno število vrtljajev. V praksi to pomeni, da imajo kolesa električnega avtomobila največji oprijem pri speljevanju in zato razmeroma dobro dinamiko. Poleg tega je uporabno polje vrtljajev, v katerih je električni motor uporaben, zelo široko, kar spet pomeni, da ne potrebuje večstopenjskega menjalnika s sklopko. Tako lahko vaš povprečni električni avtomobil shaja z eno prestavo - ali z redukcijskim pogonom - od mirovanja do največje hitrosti.

Električni motorji: Pogosta vprašanja

Kako se meri poraba?

Pri električnih avtomobilih poraba označuje porabljeno energijo v kilovatnih urah na 100 kilometrov vožnje (kWh/100 km). Na instrumentni plošči, ki je v glavnem takšna kot pri običajnih avtomobilih, lahko vidite takojšnjo in povprečno porabo. Poleg tega je prikazana tudi količina regenerirane energije, poslane nazaj v baterije.

Električni motorji: Pogosta vprašanja

Kako je s servisiranjem in življenjsko dobo elektromotorjev?

Ker je glavni in dejansko edini gibljivi del elektromotorja rotor, so zahteve glede servisiranja v primerjavi z motorjem z notranjim zgorevanjem minimalne. Ni potrebe po menjavi olja ali zamenjavi zračnega filtra.

Električni motorji: Pogosta vprašanja

Ali obstaja razlika med elektromotorji v priključnih hibridih in v baterijskih električnih avtomobilih?

Da. Pri zasnovi električnega avtomobila predvidevamo, da druge vrste pogona v avtomobilu ne bo, zato tega ni treba upoštevati. Posledično je mogoče motor optimalno pripraviti za potreben navor in moč, za vrtljaje in potrebe vozila. 

Po drugi strani mora hibridna zasnova motorja upoštevati tudi značilnosti motorja z notranjim zgorevanjem, ki naj bi sobival z elektromotorjem. Zato je potebno misliti na mehansko povezavo obeh, na obratovalne temperature, idealne vrtljaje in na uporaben pas moči in navora. Sistem za upravljanje pogona je seveda bolj zapleten. Avto se mora znati premikati izključno z električnim pogonom, z motorjem z notranjim zgorevanjem ali v kombiniranem načinu in seveda vedno z optimalno porabo energije.

Ta stran je dodatek k začetni strani. Pritisnite na gumb za dostop do strani.

Nazaj na začetno stran