Modeli
Meni

Menjava tekočin

o

Kdaj je potrebna menjava tekočin v vozilu?

Brez njega ni vožnje: motor je srce vozila. Za brezhibno delovanje potrebuje zadostno količino tekočin. Hladilna tekočina proti pregrevanju in motorno olje omogočata nemoteno učinkovitost. Kdaj morate zamenjati ali doliti tekočine v vozilu, izveste tukaj!

Menjava tekočin

Zavorna tekočina

Zavorna tekočina prenaša silo z zavornega pedala na kolesno zavoro. Pri tem imata odločilno vlogo viskoznost in vrelišče zavorne tekočine.

Motorno olje

Motor se maže z motornim oljem, da se zagotovi mehansko trenje njegovih gibljivih delov. Poleg tega motorno olje tesni prehode med bati, tekalnimi površinami valjev in batnimi obročki, ščiti pred korozijo, iz motorja čisti ostanke zgorevanja in kovinski prah ter podpira prenos moči.

Sredstvo proti zamrzovanju hladilne tekočine

Če hladilna tekočina pri temperaturah pod ničlo zamrzne, se razteza, razpoči hladilni krogotok in nazadnje izteče. Z dodajanjem zaščitnega sredstva proti zmrzovanju preprečimo, da bi hladilna tekočina zmrznila, in ohranimo neprekinjen krogotok.

AdBlue

AdBlue je dodatno pogonsko sredstvo, ki se uporablja pri osebnih vozilih z dizelskim motorjem in s tehnologijo za zmanjševanje emisij dušikovega oksida. Raztopina je sestavljena je iz sečnine (približno ena tretjina), sintetične dušikove spojine in demineralizirane vode.

Dolivanje zavorne tekočine

 

Zavorna tekočina je sestavljena iz poliglikolnih spojin in je obogatena tudi z majhnim deležem dodatnih tekočin, na primer proti koroziji in zmrzovanju. Te imajo različne temperature vrelišča in stopnje viskoznosti. Ameriška oznaka DOT (Dep. of Transportation) pojasnjuje različna vrelišča v suhem in vlažnem stanju, pri katerih začne zavorna tekočina izhlapevati. Zavorna tekočina prenaša silo z zavornega pedala na kolesno zavoro. Pri tem imata odločilno vlogo viskoznost in vrelišče zavorne tekočine.

 

Na kaj je treba paziti pri zavorni tekočini?

Previdnost pri previsokem vrelišču

Med zaviranjem se zaradi trenja kinetična energija pretvori v toplotno. Pri tem nastaja toplota, ki segreje zavorno tekočino. Pri visokem vrelišču tekočina ne izpareva in nastajajo zračni mehurčki: zaradi tega zavorni impulzi ne dosežejo več kolesne zavore. Posledica: t. i. zaviranje »v prazno«, pri čemer zavorni pedal udari ob talno pločevino, ko ga pritisnemo.

Nizka viskoznost

Viskoznost označuje tekočnost zavorne tekočine, ki zagotavlja funkcije različnih zavornih sistemov. Kot sredstvo, ki prenaša moč, lahko zavorna tekočina z zelo trdno konsistenco sistemu škoduje in zavorne moči ne prenese v zadostni meri na zavore.

Protikorozijska zaščita

Cevi hidravličnih zavornih sistemov so pod visokim tlakom in morajo biti vedno brez rje. Zavorna tekočina zaradi svojih higroskopnih lastnosti veže vodo, s čimer se zniža vrelišče. Pri prekoračitvi predpisanega vrelišča v vlažnem stanju je treba zavorno tekočino zamenjati.

Dober nasvet: kakovost in redna menjava

Visoko vrelišče je značilnost kakovosti zavorne tekočine, ki pa se zaradi njenih higroskopnih lastnosti sčasoma spremeni: voda iz zraka povzroči znižanje vrelišča. Če vrelišče v vlažnem stanju pade pod predpisano vrednost, je treba zavorno tekočino zamenjati.

Druge značilnosti kakovosti

Pazite, da je zavorna tekočina odporna na visoke temperature, da ne razjeda gumijastih tesnil ter da ščiti elemente zavornega sistema pred obrabo in korozijo.

Menjava motornega olja in oljnega filtra

 

Motor se maže z motornim oljem, da se zagotovi mehansko trenje njegovih gibljivih delov. Motorno olje mora pri vseh obratovalnih in vremenskih pogojih ostati mazavo, kar na primer pomeni, da ostane pri nizkih temperaturah čim bolj tekoče. To omogoča dober zagon zaganjalnika in dovod olja do vseh pomembnih mazalnih mest. Hkrati mora plast maziva prenesti tudi visoke temperature in ne sme razpokati. Motorno olje ne skrbi le za mazanje, temveč tudi za hlajenje segretih delov motorja, na primer batov, ki jih hladilna tekočina ne doseže. Poleg tega motorno olje tesni prehode med bati, tekalnimi površinami valjev in batnimi obročki, ščiti pred korozijo, iz motorja čisti ostanke zgorevanja in kovinski prah ter podpira prenos moči, na primer pri hidravličnih dročnikih.

Kdaj je pri vozilu potrebna menjava olja?

Kako poteka?

Oljni filter po načelu sita mehansko odstranjuje iz olja sestavine, ki pospešujejo obrabo motorja. Vendar na olje ne vpliva ne kemično ne fizikalno, zato je treba tudi najboljše motorno olje redno menjati. Pri nečistočah gre predvsem za kovinske delce, ki so posledica drgnjenja, ostanke, ki nastanejo pri procesu zgorevanja, in nečistoče zaradi saj in prahu.

Oljni filter

Filtri ščitijo potnike v vozilu in motor pred nečistočami, zato so bistveni za nemoteno delovanje vozila.

Pomembno: menjava olja

Če je oljni filter zamašen, se zmanjša zmogljivost motorja in hkrati poveča poraba olja. V notranjosti motorja lahko nastanejo zelo hude poškodbe zaradi obrabe, ki so lahko ob prepoznem odkritju usodne. Zato ob vsaki menjavi olja vedno zamenjajte tudi oljni filter. Pri tem upoštevajte število prevoženih kilometrov ali določene časovne intervale, ki so navedeni v načrtih servisnih pregledov in servisiranja. Pazite tudi na okolju prijazno odstranjevanje zamenjanih oljnih filtrov in filtrov za gorivo.

Dolivanje sredstva proti zamrzovanju hladilne tekočine

Kaj vsebuje ...?

Hladilna tekočina je mešanica vode in sredstva proti zmrzovanju, ki kot koncentrat vsebuje približno 90 % glikola in 10 % drugih dodatkov, ki vplivajo na lastnosti sredstva proti zmrzovanju. Dodani glikol niža temperaturo zmrzovanja in hkrati viša vrelišče.

 

Kakšno je pravilno razmerje zmesi v sredstvu proti zamrzovanju hladilne tekočine?

V sredstvu proti zmrzovanju za temperature do -36 °C in z vreliščem pri temperaturi 107 °C je idealno razmerje vode in sredstva proti zmrzovanju 1 : 1; to vozilu zagotovi izredno veliko rezervo zmogljivosti. Pri dvojni količini sredstva proti zmrzovanju se razmerje sredstva in vode spremeni v 2 : 1, pri čemer se doseže največja dosegljiva zaščita za temperature do -52 °C.

 

 

Zaščita vetrobranskega stekla in luči pri temperaturah pod ničlo

 

Da bodo šobe za pršenje vode naprave za pranje stekel vašega vozila pozimi nemoteno delovale, uporabite dodatke za čiščenje stekel. Ksenonski žarometi se za optimalno vidljivost čistijo z napravo za čiščenje žarometov, ki je opremljena z visokotlačnimi šobami in mora prav tako vsebovati sredstvo proti zmrzovanju stekel. Pri nakupu bodite pozorni na kakovost. Pri nekaterih dodatkih združljivost materialov ni zagotovljena in močno poškodujejo gumo, lak in plastične dele.

Dolivanje raztopine AdBlue

Kako deluje raztopina AdBlue?

Tehnologija, na kateri je zasnovan postopek zmanjšanja emisij dušikovega oksida, temelji na načinu delovanja raztopine AdBlue: katalizator dušikovega oksida toku izpušnih plinov doda raztopino AdBlue, pri čemer se okolju škodljivi dušikovi oksidi skoraj v celoti pretvorijo v vodno paro in atmosferski dušik. Pozitiven stranski učinek: občutno zmanjšanje emisij trdnih delcev in do 5 % manjša poraba goriva.

Prednosti pooblaščene servisne delavnice znamke Škoda?

Vozilo Škoda je sinonim za varno in udobno vožnjo. Bistveni dejavnik za zagotavljanje varnosti vašega vozila Škoda in ohranjanje njegove vrednosti je servisiranje v delavnici znamke Škoda.

 

Prednosti:

  • zaposleni z izvrstnim strokovnim znanjem in dolgoletnimi izkušnjami,
  • uporaba posebnega orodja in merilnih naprav Škoda,
  • pri nas ohranite vse garancije proizvajalca,
  • brezplačno podaljšanje jamstva mobilnosti Škoda Plus pri servisu,
  • uporaba originalnih delov Škoda
  • ali originalnih zamenljivih delov Škoda,
  • popravila glede na časovni normativ za celotno paleto modelov,
  • originalna dopolnilna oprema Škoda.

Redno servisiranje vašega vozila vam zagotavlja varno mobilnost, kamor koli vas pot pelje.

Če pa kaj ne gre po načrtih, pa vam priskočimo na pomoč z Asistenco Škoda.

 

 

Obrnite se na svoj servis Škoda!

Preverite ponudbo storitev pri svojem Škoda servisu.